Στις 16-17/7/2019 έγινε στο
Λαγονήσι, με οργάνωση του The Economist, η "23η Συζήτηση Στρογγυλής
Τραπέζης με την Κυβέρνηση της Ελλάδας", με θέμα "Europe: leaving
indecisiveness behind?" Τη 2η ημέρα, αμέσως μετά το γεύμα, υπήρχε στο
πρόγραμμα η θεματική ενότητα "Opening the Energy Market: achievements and
drawbacks" κι εκεί φαίνεται πως ακούστηκαν αλήθειες και
"αλήθειες", που θα τις δούμε σε συνεχόμενες, διαδοχικές αναρτήσεις.
Στο 1ο μέρος είδαμε πως τα τιμολόγια θα συνεχίσουν ν'
αυξάνονται, σ' εφαρμογή της απόκρυφης και μη ομολογούμενης πολιτικής, που
ξεκίνησε το 2010 και στοχεύει στη σταδιακή αντικατάσταση των λιγνιτικών μονάδων
με μονάδες φυσικού αερίου. Το ίδιο χρεοκοπημένο πολιτικό σύστημα, που κατάφερε
να χρεοκοπήσει τη χώρα σε καιρό ειρήνης, επιδιώκει να την αποτελειώσει εντελώς,
αυξάνοντας κι άλλο την ενεργειακή εξάρτηση και κάνοντας την οικονομία όλο και
λιγότερο ανταγωνιστική. Προφανώς για δικό του όφελος, αγνοώντας επιδεικτικά το συμφέρον των πολλών.
Στο 2ο μέρος θα δούμε τα αδιέξοδα
που έχουν οι μονάδες αερίου. Σύμφωνα λοιπόν με όσα δημοσιεύτηκαν στον ειδικό ηλεκτρονικό τύπο,ο
γενικός διευθυντής ηλεκτροπαραγωγής της Μυτιληναίος Ντίνος Μπενρουμπή είπε πως
είναι αντιοικονομικό να παραμένουν σε λειτουργία λιγνιτικές μονάδες που έπρεπε
να έχουν κλείσει, κρατώντας εκτός μονάδες φυσικού αερίου. Το σχετικό απόσπασμα
δεν μεταφέρεται μέσα σε εισαγωγικά, ώστε να ξέρουμε πως έχει μεταφερθεί αυτολεξεί, ωστόσο
το νόημα είναι απίστευτο! Οι "λιγνιτικές
μονάδες που έπρεπε να έχουν κλείσει" είναι προφανώς της Καρδιάς και
του Αμυνταίου, που είναι σε καθεστώς περιορισμένης λειτουργίας λόγω της
Κοινοτικής Οδηγίας για τις βιομηχανικές εκπομπές.
Πάμε λοιπόν να δούμε τι συμβαίνει
σήμερα 29/7 στο σύστημα ηλεκτροδότησης. Όπως φαίνεται στο πιο πάνω διάγραμμα,
που δείχνει την προβλεπόμενη ημερήσια κάλυψη της ζήτησης φορτίου για σήμερα
29/7/2019, όπως τη δίνει ο ΑΔΜΗΕ, "εθνικό" καύσιμο είναι
το φυσικό αέριο. Τα αιολικά -ως συνήθως- περίπου ...