Ένα ενδιαφέρον άρθρο ανέβηκε στις 20/7 στο American
Thinker, με τίτλο "The Nazi Origins of
Renewable Energy (and Global Warming)". Η εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών, προκειμένου να ρέει
γρήγορα το χρήμα στον πλανήτη έχει εκμηδενίσει τις αποστάσεις, οπότε το άρθρο
ήδη ανέβηκε στο Ελληνικό διαδίκτυο, στον ιστότοπο AllNewz.
Το άρθρο πραγματεύεται τις ενεργειακές ανησυχίες του Τρίτου Ράιχ, που με βάση
το τεχνολογικό επίπεδο της εποχής, τη μέχρι τότε μορφή της ανάπτυξης της
Γερμανικής οικονομίας και την ανάγκη των Γερμανών για επέκταση του ζωτικού τους
χώρου σ' ένα πλανήτη που ήδη είχε τις Αγγλικές, Γαλλικές και Ισπανικές κτήσεις,
κατέληγε σ' ένα και μόνο συμπέρασμα: οικονομία του υδρογόνου.
Φυσικά η ιστορία έχει καταγράψει με τραγικό τρόπο στις 6 Μάη 1937 την
κατάληξη της οικονομίας του υδρογόνου των Γερμανών, με την καταστροφή του αερόπλοιου Χίντεμπουργκ, με 36
νεκρούς, που έθεσε τέλος και στην εποχή των αερόπλοιων. Λίγο αργότερα ο Χίτλερ
ξεκίνησε το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, η εξέλιξη των πολεμικών αεροπλάνων άνοιξε το
δρόμο και για την επιβατική αεροπορία, αλλά το ενεργειακό πρόβλημα των Γερμανών
παρέμενε: η Γερμανία είχε τεράστια αποθέματα κάρβουνου, αλλά ΔΕΝ είχε
πετρέλαιο, που είναι εντελώς απαραίτητο για τις μεταφορές. Κάπως έτσι βρέθηκε ο
Ρόμελ να τρέχει στις ερήμους της Μέσης Ανατολής κατευθυνόμενος στις
πετρελαιοπηγές, κάπως έτσι η Ελληνική Εθνική Αντίσταση ανατίναξε τη γέφυρα στο
Γοργοπόταμο, κόβοντας μια απ' τις πηγές ανεφοδιασμού του Ρόμελ και τα υπόλοιπα
τα έγραψε η ιστορία, η Γερμανία για 2η φορά στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα έχασε
ένα Παγκόσμιο Πόλεμο που η ίδια προκάλεσε, στην προσπάθειά της να αποκτήσει
ζωτικό χώρο.
Οι τεχνολογικές ανησυχίες ωστόσο της εποχής του Μεσοπολέμου παρέμειναν,
καθώς η Γερμανία είχε τεράστια αποθέματα κάρβουνου εκεί αναπτύχθηκε το 1925 η μέθοδος Fischer–Tropsch, για τη μετατροπή του
κάρβουνου σε υδρογονάνθρακες. Σ' ένα πράγμα μόνο κολλούσαν: στο οικονομικό, η
μέθοδος έβγαινε κομματάκι ακριβούτσικη.
Έτσι, το
1933, όπως μας λέει το άρθρο του American Thinker, ο ναζιστής απ' τη Βαυαρία
Δρ. Franz Lawaszeck είχε την άποψη πως η οικονομία του υδρογόνου μπορούσε ...