Στις 28/3 και μάλλον
διόλου συμπτωματικά ανακοινώθηκε πως οι εκλογές θα γίνουν μια εβδομάδα μετά τις
αντίστοιχες στην Τουρκία, στις 21/5. Μεσολάβησαν οι πολιτικά "νεκρές"
ημέρες του Πάσχα και στις 18/4, Τρίτη του Πάσχα, έσκασε η "καταγγελία για
βιασμό το 2020" από Ευρωβο(υ)λευτή του Σύριζα. Αφού τα Μέσα Προπαγάνδας
σήκωσαν τον απαραίτητο κουρνιαχτό, τσαλαπατώντας κάθε υποψία περί
"τεκμηρίου αθωότητας", στις 20/4 έδωσαν στη δημοσιότητα το
"Πόρισμα Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων" για τα Τέμπη. Μιας Επιτροπής που
είχαν φροντίσει να την καταστήσουν "ακαταδίωκτη", ακριβώς όπως
"ακαταδίωκτη" είχαν καταστήσει Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και τραπεζικά
στελέχη, κάθε ομάδα που ο ρόλος της είναι να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα
συμφέροντα. Ο Γεραπετρίτης μάλιστα έφθασε στην απίστευτη αθλιότητα να το
χαρακτηρίσει "Πόρισμα πραγματικής καταγραφής και επ’ ουδενί πόρισμα
συγκάλυψης", υποτιμώντας βαθύτατα τη νοημοσύνη μας!
Άθλιο το σχετικό
δελτίο τύπου, όπου αναφέρεται πως
"χαρακτηρίζεται ως πόρισμα καταγραφής και όχι συγκάλυψης",
χωρίς πουθενά ν' αναφέρεται πως αυτό το ισχυρίστηκε ο Υπουργός μιας κυβέρνησης
που είπε πως "Αν ο Καραμανλής
έλεγε ότι υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς". Και γιατί άλλωστε να μην μπαίνει,
αφού, πριν κατασκευαστεί η 2η γραμμή, για δεκαετίες τα τρένα κινούνταν στην
ίδια γραμμή χωρίς ποτέ να συγκρουστούν. Απλά τότε δεν υπήρχε "επιτελικό
κράτος" των "αρίστων", αυτών που η θέση τους είναι στον
Κορυδαλλό και μόνο για την πιο πάνω φράση.
Πάμε τώρα στο "πόρισμα": στο ΦΕΚ τ. Β΄,
1310/6.32023 δημοσιεύθηκε η απόφαση σύστασης της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων κι
εκεί διαβάζουμε "10.
Την ανάγκη σύστασης επιτροπής για τη μελέτη, συλλογή και επεξεργασία στοιχείων
αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά που έλαβε χώρα στις
28.02.2023, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών του Νομού Λάρισας. ...
αποφασίζουμε:
Α. Συστήνουμε τριμελή
επιτροπή εμπειρογνωμόνων με σκοπό τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών
προβλημάτων και δυσλειτουργιών αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα με
πυρκαγιά, που έλαβε χώρα στις 28.02.2023 στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών
του Νομού Λάρισας. ...
Δ. Η επιτροπή μπορεί
να συνεργάζεται και να καλεί για την παροχή στοιχείων αρμόδιους υπαλλήλους των
εμπλεκόμενων φορέων."
Κι ενώ η απόφαση συγκρότησης της Επιτροπής αναφέρεται σε
"δυστύχημα με πυρκαγιά", εντελώς διάτρητο είναι το πόρισμα των
εμπειρογνωμόνων, αφού από την πρώτη κιόλας ανάγνωση διαπιστώνει κανείς πως το
πόρισμα δεν ασχολείται καθόλου με την πυρκαγιά, παρόλο που αυτή προκάλεσε
απροσδιόριστο αριθμό νεκρών κι αποτελεί βασικό στοιχείο της ασφάλειας κίνησης
των σιδηροδρόμων: "Η Επιτροπή δεν ασχολήθηκε με το θέμα της πυρκαγιάς
που προκλήθηκε από τη σφοδρή μετωπική σύγκρουση των τρένων". Για την
Επιτροπή η έρευνα σταμάτησε τη στιγμή της επαφής των μηχανών των αμαξοστοιχιών,
κάτι το εντελώς απαράδεκτο, που θέτει ζήτημα να εξεταστεί αν εδώ υπάρχει
παράβαση καθήκοντος, λόγω παραβίασης του σημείου 10 του σκεπτικού της απόφασης
συγκρότησης της Επιτροπής.
Με περίσσιο θράσος το πόρισμα αναφέρει "Μέσω της συλλογής
στοιχείων από τους κρίσιμους -κατά την άποψη της Επιτροπής - φορείς και στελέχη
αυτών και την αξιολόγησή τους με βάση τους κανόνες της λογικής και της
επιστήμης, ..."
Όμως αντίκειται πλήρως στους κανόνες της λογικής και της επιστήμης και είναι
απολύτως παράλογο στους "κρίσιμους" φορείς να μην περιλαμβάνονται οι
μηχανοδηγοί των τρένων, οι οποίοι κινούνται καθημερινά στο προβληματικό δίκτυο
και τους οποίους ποτέ δεν κάλεσαν, να τους ρωτήσουν ο,τιδήποτε. Το απολύτως
χειρότερο είναι πως δεν φρόντισαν ποτέ να διαπιστώσουν σε ποιο ακριβώς σημείο
βρισκόταν ο κλειδούχος του Σταθμού Λάρισας: "ο κλειδούχος βρισκόταν πιθανότατα στην αλλαγή 101 (είσοδος σταθμού
Λάρισας), που απέχει δύο (2) περίπου χιλιόμετρα από την αλλαγή 118"
(σελ. 54).
Φυσικά η "καταγραφή και όχι συγκάλυψη" ενδέχεται ν'
αναφέρεται στα ψέματα που ξεστόμισαν ασύστολα οι Γεραπετρίτης-Παπαδόπουλος όταν
πήγαν ξεχωριστά στη Λάρισα και ψέλλιζαν πως "υπάρχει τηλεδιοίκηση". Το πόρισμα σ' αυτό
είναι απολύτως σαφές: "Προϋπόθεση για να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση,
έστω μόνο μεταξύ δύο διαδοχικών σταθμών, είναι να λειτουργεί στη διαδρομή αυτή
η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση." (σελ. 25) και "Η ηλεκτρική
πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα - Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό
εξέταση τμήμα Λάρισα - Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός
λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση
‘Ζάχαρη’). Στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται
με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων
να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού." (σελ. 29).
"Τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού" είναι αυτό που ίσχυε απ' τον
προηγούμενο αιώνα κι αν βάλεις ανεκπαίδευτο σταθμάρχη το κάνεις "τηλε-φονικό". Κι αν σε σύστημα του
προηγούμενου αιώνα, στο οποίο ποτέ δεν τράκαραν τρένα, τρακάρουν τρένα το 2023,
δεν φταίει ο ανεκπαίδευτος σταθμάρχης, αλλά αυτός που τον έβαλε,
συνεννοηθήκαμε;
Μια
"καταγραφή", που μπορεί να συνδέεται με "συγκάλυψη", ελέω
"ακαταδίωκτου", είναι στην παρ. "2.2.6 Σύνθεση συρμών"
(σελ. 37), όπου φαίνεται η Επιτροπή απλά να ...