Η ΝΔ ανέθεσε σε νομικό, πρώην
σύμβουλο του Μανιάτη, να της κάνει πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση και το
παρουσίασε πριν λίγες μέρες. Αντιγράφοντας ιδέες από χώρες που δεν έχουν σχέση
με την Ελλάδα, προτείνει κυρίως την υποχρεωτική εισαγωγή ηλεκτροκίνησης στα
ταξί, τα κρατικά αυτοκίνητα και πριμοδότηση για τα εταιρικά αυτοκίνητα. Φυσικά,
στις 71 διαφάνειες της παρουσίασης, ούτε λόγος για το τι θα μας κοστίσει η
υποχρεωτική εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης. Αλλά επειδή η ηλεκτροκίνηση είναι ένα
ακόμα παραμύθι που θα μας απασχολεί τα επόμενα χρόνια, ας δούμε τη μεγαλύτερη
σημερινή αγορά, που είναι βεβαίως η Κίνα.
Εκεί κυριαρχούν οι τοπικοί
κατασκευαστές και η αγορά έχει "εκρηκτικούς" ρυθμούς αύξησης κάθε
χρόνο. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το 2017, όπως τα δίνει το China Energy Portal,που επικαλείται κυβερνητικές
πηγές για τα στοιχεία του, το 2017 κατασκευάστηκαν στην Κίνα 716 χιλιάδες "New
Energy Vehicles", 51,1% περισσότερα απ' το 2016. Για σύγκριση, τα
αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα, που κατασκευάστηκαν το 2017 στην Κίνα, ήταν
29,942 εκατομμύρια, κάτι που δείχνει το τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης της αγοράς
των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: όταν το 1 γίνει 2 η ανάπτυξη είναι 100%, (αλλά το 2
εξακολουθεί να είναι πολύ κοντά στο 0 και γι' αυτό παραμένει ασήμαντο).
Η Κίνα έχει επίσης απ' το 2011 τη μεγαλύτερη στον πλανήτη, βιομηχανία
ηλεκτροπαραγωγής, ξεπερνώντας εκείνη των ΗΠΑ, χάρη στους φρενήρεις ρυθμούς
ανάπτυξης της οικονομίας την τελευταία 20ετία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
χρειάζονται ρεύμα, αλλά ο τρόπος τροφοδοσίας αυτών των "ηλεκτρικών"
αυτοκινήτων είναι κι αυτός "κοντά στο μηδέν", όπως μας δείχνει το πιο
πάνω διάγραμμα, για το μείγμα ηλεκτροδότησης της Κίνας το 2017. 4,8% από
αιολικά και 1,8% από ηλιακά δίνουν ένα πολύ "φτωχό" μόλις 6,6% για
τις λεγόμενες "ΑΠΕ". Παρά τα θρυλούμενα για την "εκρηκτική"
αύξηση των "ΑΠΕ" στην Κίνα, σχεδόν το 70% του ηλεκτρισμού παράγεται
από θερμικά εργοστάσια (κάρβουνο και φυσικό αέριο, με το κατά πολύ μεγαλύτερο
μερίδιο στο κάρβουνο). Για όσους είναι λίγο μεγαλύτεροι και θυμούνται τον Pac-Man,
το 69,7% μοιάζει έτοιμο να καταβροχθίσει τις φετούλες μπροστά του.
Η Κίνα παράγει ηλεκτρισμό από ορυκτά
καύσιμα για να κινεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας ένα πολύ ...