Η σελίδα Greeklignite εντός του 2021 σκοπεύει ν' αποχωρήσει απ' τη λογοκρισία του Facebook, ήδη βρίσκεται στο MeWe. (Στη δεξιά στήλη θα βρείτε το σύνδεσμο).
Greeklignite plans to leave censoring Facebook, now is on MeWe. (Link at the right column).
Το Σύμφωνο Σύνδεσης Διανομής & Χρήσης του Συστήματος (Distribution Connection and Use of System Agreement, DCUSA) ιδρύθηκε το 2006 στη Βρετανία ως ένα Σύμφωνο μεταξύ των Διαχειριστών Συστημάτων Διανομής, των Προμηθευτών και των Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Οι εταιρείες αυτές βλέπουν πλέον με τρόμο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς όσο επεκτείνεται τόσο περισσότερο αυξάνει τη ζήτηση ηλεκτρισμού και φέρνει τα δίκτυα στα όριά τους. Το χειρότερο είναι πως η εκτεταμένη ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αλλάξει τη μορφή της ημερήσιας καμπύλης ζήτησης φορτίου, δημιουργώντας νυκτερινή αιχμή, σε ώρα που τα φωτοβολταϊκά "κοιμούνται". Τα περί "αποθήκευσης" σε μπαταρίες, μόνο ως ανέκδοτο ακούγονται, η σημερινή τεχνολογία δεν το επιτρέπει και το έχει πει κι ο δικός μας ΑΔΜΗΕ στην τελευταία Μελέτη Επάρκειας Ισχύος 2020-2030.
Ωστόσο, όταν υπάρχουν λεφτά στα νοικοκυριά όλοι κοιτούν πώς να τα πάρουν και στη Βρετανία έχουν πουληθεί αρκετές μπαταρίες για οικιακή χρήση, προκειμένου να συνδυαστούν με φωτοβολταϊκά στις στέγες. Αν έχει κανείς αξιόπιστη ηλεκτροδότηση απ' το δίκτυο, η οικιακή μπαταρία είναι εντελώς περιττή. Κι αν δεν έχει αξιόπιστη ηλεκτροδότηση, με τις παρούσες τεχνολογίες, μια γεννήτρια πετρελαίου είναι πιο χρήσιμη!
Η πανδημία του κορονοϊού έδειξε για άλλη μια φορά πως "ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται" και τον περασμένο Ιούλιο η εταιρεία Scottish Hydro Electric Power Distribution Plc πρότεινε την 371 τροποποίηση του Κανονισμού, Last resort arrangements for Distributors to manage specific consumer connected devices, με βάση την οποία οι διαχειριστές των συστημάτων διανομής ηλεκτρισμού θα μπορούν σε έκτακτες περιπτώσεις να κόβουν το ρεύμα σε συσκευές των καταναλωτών όπως οι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
Το σκεπτικό της πρότασης πολύ απλό, αρκεί να δείτε μόνο τη 2η παράγραφο: Electricity networks in Great Britain
were not designed to accommodate the significant additional demand that certain
consumer devices (such as electric vehicle (EV) chargers) ...
Με άλλα λόγια, προκειμένου να μη γίνουν επενδύσεις στα δίκτυα διανομής, οι οποίες δεν θα φέρνουν τα επιθυμητά κέρδη στις εταιρείες, οι καταναλωτές θα πρέπει να μάθουν να ζουν με το φόβο πως όταν βάλουν το αυτοκίνητο στην πρίζα φόρτισης, ο διαχειριστής του δικτύου θα μπορεί να κόβει το ρεύμα αν αντιληφθεί υπερφόρτωση, "προκειμένου να προστατεύσει το δίκτυο"! Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα κοπεί ταυτόχρονα και η θέρμανση στα σπίτια. Γίνεται έτσι υπέρτατος κανόνας η εξυπηρέτηση των εταιρειών διανομής κι όχι η εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου. Ποιος είπε πως πέθανε ο Θατσερισμός;
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Για λίγο καιρό ακόμα θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν και στο Facebook. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ.
Προκειμένου να
μπορούν να γίνουν οι διακοπές ρεύματος, οι καταναλωτές πρέπει να είναι
συνδεμένοι με "έξυπνο μετρητή" ρεύματος. Αυτούς που προωθεί μετά
μανίας η ΕΕ, θεωρητικά "για να ξέρει ο καταναλωτής τι καίει κάθε
στιγμή", στην πράξη για να μπορεί ο διαχειριστής διανομής να κόβει το
ρεύμα όποτε το θεωρεί απαραίτητο. Από μακριά, χωρίς να χρειάζεται μετάβαση τεχνίτη επιτόπου και να ξοδεύεται η εταιρεία ...
Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε πως οι διαδικασίες διαβούλευσης των ενδιαφερόμενων μερών, η εισήγηση στην αδειοδοτική Αρχή και η έκδοση απόφασης θα ολοκληρωνόταν το Δεκέμβριο 2020 έως Ιανουάριο 2021. Φαίνεται ωστόσο πως η πανδημία έχει καθυστερήσει τις διαδικασίες και τις μετατοπίζει προς το τέλος της άνοιξης. Ενδεχομένως επειδή στο σκεπτικό της πρότασης αναφέρονται ευρύτερες αλλαγές στην αγορά, με δημιουργία αγοράς "διακοψιμότητας" και στη χαμηλή τάση. "Διακοψιμότητα" λέγεται σήμερα το δικαίωμα να κόψουν το ρεύμα σε περίπτωση ανάγκης σε καταναλωτή υψηλής τάσης, αλλά με αποζημίωση, που συμφωνείται μετά από δημοπρασία.
Το κύριο πρόβλημα φαίνεται να είναι πως δεν υπάρχει ξεκάθαρος ορισμός του πότε ένα δίκτυο διανομής μπορεί να θεωρηθεί απ' το διαχειριστή πως είναι "υπερφορτωμένο" και χρειάζεται προστασία. Τα δίκτυα διανομής μεταφέρουν στους καταναλωτές την ποσότητα ηλεκτρισμού που ζητούν κάθε στιγμή, αλλά σ' ένα σύστημα ηλεκτρισμού που στηρίζεται σε αιολικά και φωτοβολταϊκά τι θα συμβεί ένα βράδυ που δεν θα φυσά και δεν θα υπάρχει επαρκής προσφορά ρεύματος; Θα βαφτίζεται το δίκτυο διανομής υπερφορτωμένο κι οι καταναλωτές που άφησαν το αυτοκίνητο να φορτίσει το βράδυ θα ανακαλύπτουν το πρωί πως δεν έχουν επαρκώς φορτισμένη μπαταρία για να πάνε στη δουλειά; Καλωσορίσατε στο θαυμαστό νέο κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".
η
Θα γίνεται έτσι, ή θα κόβεται το ρεύμα σε λαϊκές γειτονιές που δεν έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω έλλειψης πόρων και υποδομών προκειμένου να μπορεί να φορτίζεται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο γκαράζ μιας πλούσιας γειτονιάς? Θα κόβει το ρεύμα σε σπίτι που καταναλώνει σταθερά 50 MWh το δίμηνο ή σε αυτό που με το ζόρι πιάνει 600-700 KWh? Μη ξεχνάμε και την ταξικότητα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τους έξυπνους μετρητές μπορεί να κόβει κάθε μετρητή από μακριά. Τώρα το τι θα κάνουν στην πράξη, μένει να το δούμε. Πάντως η αδικαιολόγητη διακοπή δημιουργεί δικαίωμα αποζημίωσης.
ΑπάντησηΔιαγραφή