Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020

Το Hybrid-gate διαδέχεται το Diesel-gate: ένα νέο σκάνδαλο αυξημένων εκπομπών από "EV-ηλεκτρικά" αυτοκίνητα.

Η σελίδα Greeklignite σταδιακά αποχωρεί απ' τη λογοκρισία του Facebook και μεταφέρεται στο MeWe. (Στη δεξιά στήλη του ιστολογίου θα βρείτε το σύνδεσμο).

Greeklignite is leaving censoring Facebook, now is on MeWe. (Link at the right column).


Θυμάστε το Diesel-gate, το σκάνδαλο όπου τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen "συνελήφθησαν" να έχουν πειραγμένο λογισμικό, προκειμένου να αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα κατά τη διάρκεια δοκιμών και να εμφανίζουν πλασματικές εκπομπές ρύπων; Θυμάστε πόσους τόνους οξειδίων αζώτου έστειλαν "στα κρυφά" στην ατμόσφαιρα; Ε, ένα παρόμοιο σκάνδαλο φαίνεται να επαναλαμβάνεται, αυτή τη φορά με τα υβριδικά, τα αυτοκίνητα που είναι κατά βάση συμβατικά, με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά έχουν και μια πρόσθετη μικρή μπαταρία, για να κινούνται σε μικρές αποστάσεις ως ηλεκτροκίνητα. Χάρη σ' αυτή τη μπαταρία τα υβριδικά συμπεριλαμβάνονται στα προγράμματα επιδοτήσεων των κυβερνήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά στην πραγματικότητα οδηγούνται κυρίως ως συμβατικά.

Η ΜΚΟ των Βρυξελλών Transport and Environment (European Federation for Transport and Environment) εξέτασε τις εκπομπές τριών απ' τα πιο καλοπουλημένα υβριδικά το 2019 στην ΕΕ και σε 2 εκθέσεις, συνολικά 200 σελίδες, παρουσίασε στο τέλος Νοεμβρίου τα αποτελέσματα. Τα αυτοκίνητα που εξέτασε ήταν το  ...

BMW X5, το Volvo XC60 και το Mitsubishi Outlander, τα οποία και στο εννεάμηνο του 2020 βρίσκονται μέσα στην 20άδα των πιο καλοπουλημένων ηλεκτρικών μοντέλων. Η εξέταση των εκπομπών των αυτοκινήτων έγινε απ' την Emissions Analytics, ενώ η σύνταξη της τελικής έκθεσης πέρασε από έλεγχο/peer review του International Council on Clean Transportation και του Institute for Energy and Environmental Research της Χαϊδελβέργης.


Δεν χρειάζονται πολλά λόγια, τα αποτελέσματα που δημοσιεύει το Transport and Environment, τα συνοψίζει στο πιο πάνω σχήμα. Οι "επίσημες" εκπομπές φαίνονται με μωβ χρώμα, οι πραγματικές με γκρι και με μπλε. Ένα εύγε σ' όσους εμπνεύστηκαν τις φοροαπαλλαγές για τα υβριδικά, τα οποία από ενεργειακή άποψη είναι σκέτη καταστροφή: το όχημα μεταφέρει κάθε στιγμή δυο κινητήρες, (το συμβατικό και τον ηλεκτρικό), δυο αποθήκες ενέργειας (το δοχείο καυσίμου και τη μπαταρία), με αποτέλεσμα το τελικό βάρος του οχήματος να είναι ασφαλώς μεγαλύτερο απ' ό,τι αν είχε ένα κινητήρα και μια αποθήκη ενέργειας. Το αυξημένο βάρος έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση ενέργειας, αλλά αυτό ουδόλως συγκινεί τους γραφειοκράτες των Βρυξελλών, που έχουν πάθει παράκρουση με τη "μείωση εκπομπών".

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Για λίγο καιρό ακόμα θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν και στο Facebook. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ.

Το ιστολόγιο βεβαίως δεν υιοθετεί τις απόψεις του Transport and Environment, απλά παρουσιάζει άλλη μια είδηση απ' αυτές που δεν διακινούν τα Μέσα της λίστας Πέτσα. Ιδιαίτερο σκεπτικισμό προκαλεί ο τρόπος που παρουσιάστηκε η έκθεση:“Plug-in hybrids are fake electric cars, built for lab tests and tax breaks, not real driving. Our tests show that even in optimal conditions, with a full battery, the cars pollute more than advertised. Unless you drive them softly, carbon emissions can go off the charts. Governments should stop subsidising these cars with billions in taxpayers’ money.” (Τα plug-in υβριδικά μοντέλα είναι ψευτο-ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατασκευασμένα για εργαστηριακές δοκιμές και φορολογικές ελαφρύνσεις, όχι για πραγματική οδήγηση. Οι δοκιμές μας δείχνουν ότι ακόμη και σε βέλτιστες συνθήκες, με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο από ό, τι διαφημίζουν. Εάν δεν οδηγηθούν πολύ χαλαρά, οι εκπομπές άνθρακα μπορούν να βγουν εκτός των διαγραμμάτων. Οι κυβερνήσεις πρέπει να σταματήσουν να επιδοτούν αυτά τα αυτοκίνητα με δισεκατομμύρια απ' τα χρήματα των φορολογουμένων).

Αλλά οι επιδοτήσεις είναι πλέον δεδομένες, ακόμα και σε χρεοκοπημένες χώρες που είναι ουραγοί της ΕΕ στις δαπάνες για την υγεία εν μέσω κορονοϊού. Αν διακοπούν οι επιδοτήσεις στα υβριδικά, θα μεγαλώσει το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών. Αυτών που υποτίθεται πως αναπτύσσονται για τη "σωτηρία του πλανήτη" απ' το "επάρατο CO2", αλλά θα έχουν ως αποτέλεσμα κυριολεκτικά το ξεκοίλιασμα του πλανήτη, για να βρεθούν όλα τα μέταλλα και ορυκτά που απαιτούν τα ηλεκτρικά μας καλούδια. Εσείς πόσα παιδιά βάλατε σήμερα να σκάβουν για κοβάλτιο στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κογκό;

Προβλέπεται λαμπρό μέλλον για τις μεγάλες εξορυκτικές και μεταλλουργικές βιομηχανίες. Αυτό είναι ένα ακόμα παράδειγμα του τι συμβαίνει όταν ο σχεδιασμός και η λήψη αποφάσεων αφήνονται σε ανίκανους και διεφθαρμένους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής κεντρικού σχεδιασμού, οι οποίοι είναι σε συνεργασία με άπληστους καπιταλιστές, για να κάνουν μια γρήγορη αρπαχτή. Οι λίγοι γίνονται ολοένα και πλουσιότεροι κι οι πολλοί συνεχώς τους τροφοδοτούμε.

Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".

 

10 σχόλια:

  1. Δεν είναι μόνο από το αυξημένο βάρος. Μεγάλες απώλειες θερμότητας έχει η διαδικασία φόρτισης, τόσο στην μπαταρία και στον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, όσο και στον ίδιο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης που για να παράγει 1kwh μηχανικής ενέργειας που θα γίνει ηλεκτρική και μετά χημική στη μπαταρία θα παράξει και τουλάχιστον 2KWh θερμότητα λόγω θερμοδυναμικής. Κι αυτή η ενέργεια θα προέλθει από το ορυκτό καύσιμο. Είναι σαν να προτιμούμε να χρησιμοποιούμε μια φορητή βενζινογεννήτρια για να φορτίζουμε το κινητό παρά να χρησιμοποιούμε τον φορτιστή του. Τα υβριδικά οχήματα δεν έχουν καμιά λογική από επιστημονική σκοπιά. Ειδικά αν συνυπολογίσουμε την περιβαλλοντική επιβάρυνση από τις μπαταρίες που πρέπει να αντικατασταθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα υβριδικά είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ΕΕ να θέτει όρια εκπομπών που πρέπει να πιάσουν οι κατασκευαστές. Οι καταναλωτές θέλουν SUV, η ΕΕ θέλει υβριδικά και το αποτέλεσμα είναι τ' αυτοκίνητα να γίνονται όλο και πιο βαριά. Ηλίθιοι γραφειοκράτες ...
    Με τις επόμενες προδιαγραφές Euro 7 αναμένεται να επιβάλουν πλήρως μόνο τα ηλεκτρικά. Φασισμός της κακιάς ώρας, η ελευθερία επιλογής δεν υπάρχει πια στην ΕΕ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ηλεκτροκίνηση θέλει μεγάλα ποσά ηλεκτρικής ενέργειας. Τα οχήματα δεν είναι smartphone ή λάμπες φωτισμού. Ένα μικρό σύγχρονο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο ΙΧ για να κινηθεί αξιοπρεπώς έχει "εγκατεστημένη ισχύ" 60kw (80hp), όταν μια κατοικία με τιμολόγιο Γ1 υπολογίζεται για 8kw! Αν καίει 7λτ/100χλμ με θερμογόνο δύναμη καυσίμου 10kwh/lt χρειαζόμαστε 70kwh για μια διαδρομή 100χλμ! Βέβαια το 1/3 γίνεται κινητική ενέργεια οπότε αν υποθέσουμε πως τα ηλεκτροκίνητα έχουν 100% απόδοση ηλεκτροκινητήρα, πρέπει να φορτίσουμε το ηλεκτροκίνητο με 70/3=23,3kwh για να κάνουμε 100χλμ! Αν είναι δυνατόν...
      Οπότε, χρειάζονται πολλές υποδομές για χώρους φόρτισης, ηλεκτρικά δίκτυα μεταφοράς που να σηκώνουν την πολλές φορές πολλαπλάσια ηλ ενέργεια που θα μεταφέρεται και φυσικά υπερπολλαπλάσια παραγωγή ηλ. ενέργειας σε σύγκριση με σήμερα. Αν πρόκειται στο μέλλον να παράγεται η ενέργεια για κίνηση των οχημάτων κεντρικά σε εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής και όχι τοπικά σε κάθε όχημα (εσωτ.καύση), θα χρειαστεί να κατασκευαστούν στο μέλλον δεκαπλάσια εργοστάσια απ' όσα υπάρχουν σήμερα. Και όλα αυτά με κατάργηση του κάρβουνου? Αν αρχίσουν και κτίζουν κατά 10δες πυρηνικά εργοστάσια στην Ευρώπη, τότε ίσως γίνεται. Αλλιώς το σενάριο θέλει ηλεκτροκίνηση για πολύ λίγους και ακινησία για τους πολλούς. Θα έχουμε συνηθίσει στην ακινησία και από τις καραντίνες οπότε... γίνεται. Ίσως να μην είναι ηλίθιοι αλλά να ετοιμάζουν μεγάλες αλλαγές στον τρόπο ζωής των πολλών. Ανεργία, τηλεεργασία, καραντίνα, τι το θέλετε το ΙΧ ???

      Διαγραφή
  3. Πριν λίγη ώρα παίρναμε 1800MW από λιγνιτικές μονάδες, αφού το αέριο πάει για να ζεσταθούν τα καλοριφέρ και οι "Α"ΠΕ είναι το σύνηθες ανέκδοτο. Το 2023 οι μονάδες θα κλείσουν. Πού θα βρεθεί ρεύμα και για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τρομάρα τους; Πριν λίγη ώρα παίρναμε 425MW από Τουρκία. Πόσο θα παίρνουμε από Τουρκία το 2023;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ενδεχομένως λιγότερο αν αυξηθεί η φτώχεια. Θα πανηγυρίσουν την "μείωση της ενεργειακής εξάρτησης από τις εισαγωγές ενέργειας" και τον "καθαρό (κοπανιστό) αέρα" που θα αναπνέουμε. Και ποιός ξέρει, θεωρώ πολύ πιθανό να ξανανοίξουν αργότερα τις λιγνιτικές υπό γερμανική ιδιοκτησία αλα ΟΤΕ. Θα πουν πως οι Γερμανοί έφεραν νέες τεχνολογίες φίλτρων καυσαερίων κλπ και πως ο λιγνίτης είναι πλέον πολύ φιλικός στο περιβάλλον. Άμα το πει η τηλεόραση θα το πιστέψουν οι πιο πολλοί. Οπότε θα μας πουλάν οι Γερμανοί ρεύμα από ελληνικό λιγνίτη, όπως μας πουλάν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες από τον πρώην ελληνικό ΟΤΕ. Θα χαίρονται και οι στρατιές των τηλε-αποβλακωμένων πως γλυτώσαμε από τους συνδικαλιστές της ΔΕΗ , τους μεγάλους μισθούς, τις απεργίες κλπ κλπ. Θα την ονομάσουν και COSMO-ΔΕΗ με καμιά 10ριά "πακέτα σύνδεσης" (ήδη ξεκίνησαν) και όλα ωραία. Πρόοδος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά ...Και θα έχουν και τα κομματικά τρολ να σχολιάζουν πόσο κακή ήταν η ΔΕΗ πριν το ξεπούλημα.

      Διαγραφή
    2. Αυτοί συνήθως λένε αυτά που ήδη η μάζα θέλει να ακούει. Αλλιώς δεν θα υπήρχαν, ούτε αυτοί ούτε τα κόμματά τους. Δυστυχώς, παρά την μεγάλη δυνατότητα πληροφόρησης στην εποχή μας, το μεγάλο πρόβλημα είναι αλλού. Μια εικόνα χίλιες λέξεις: http://www.docmed.gr/alitheies-kai-psemata-gia-to-quot-megalytero-quot-skandalo/avoles-alitheies-eycharista-psemata/#prettyPhoto/0/

      Διαγραφή
  5. Και αυτό, αλλά και το συνεχές τρέξιμο για επιβίωση δεν αφήνει χρόνο για προβληματισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άλλα πράγματα δεν αφήνουν χρόνο για προβληματισμό...
    https://www.statista.com/statistics/433871/daily-social-media-usage-worldwide/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στη ζωή υπάρχουν πάντα δυο δρόμοι, κι εξαρτάται ποιον θα τραβήξει κανείς. Μπορεί να είναι στα κοινωνικά δίκτυα και να χαζολογάει με τις ώρες για το ποια είναι η καλύτερη σέλφι, αλλά μπορεί επίσης να μην χαζολογάει, απλά να παρακολουθεί και να ενημερώνεται για πράγματα που ξεφεύγουν απ' τη λογοκρισία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή