Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2019

Ελλάδα-Κεντρική Ευρώπη οδικώς. Greece-Central Europe road trip travel tips. Μέρος 6 - Part: Πράγα-Κότμπους-Δρέσδη Prague-Cottbus-Dresden.


Συνέχεια του ταξιδιού σήμερα, με τη διαδρομή Πράγα-Κότμπους-Δρέσδη σαν ημερήσια εκδρομή μέχρι το Lausitz, τη μεγάλη και ιστορική λιγνιτοπαραγωγό περιοχή της Ανατολικής Γερμανίας. Το Lausitz ήταν το πιο απομακρυσμένο σημείο του ταξιδιού, στη συνέχεια ακολουθεί το δρομολόγιο της επιστροφής, Δρέσδη - Πράγα και προς Ελλάδα, αλλά από άλλες χώρες, ακολουθώντας άλλες διαδρομές.

Θυμίζω πως έχουν προηγηθεί:
  • στο 1ο μέρος η προετοιμασία και η διαδρομή Ελλάδα-Σκόπια μέχρι τα σύνορα με τη Σερβία, 
  • στο 2ο μέρος η διάσχιση της Σερβίας μέχρι τα Ουγγρικά σύνορα, 
  • στο 3ο μέρος η Βουδαπέστη, 
  • στο 4ο μέρος η διαδρομή στα παραδουνάβια χωριά, διέλευση από Σλοβακία και διαδρομή μέχρι την Πράγα, 
  • στο 5ο μέρος η Πράγα.

Ξεκινούμε λοιπόν πρωί από Πράγα με προορισμό το Κότμπους, 262 χλμ μακριά, στην κατεύθυνση προς Βερολίνο. Ο αυτοκινητόδρομος καλός και -ευτυχώς- χωρίς πολλά έργα, γρήγορα φθάνουμε στα Γερμανικά σύνορα. Διόδια δεν υπάρχουν, στην Τσεχία έχουμε αγοράσει βινιέτα και η Γερμανία δεν έχει διόδια για τα ΙΧ, μόνο για φορτηγά >7,5t. Ενδεχομένως πάντως να εισαχθούν διόδια για ΙΧ απ' τον Οκτώβριο 2020. Το συγκεκριμένο Γερμανικό κομμάτι του αυτοκινητόδρομου δεν εντυπωσίασε ιδιαίτερα από πλευράς οδοστρώματος. Από τα σύνορα η Δρέσδη, η πρωτεύουσα της Σαξονίας, είναι πολύ κοντά, αλλά την αφήσαμε για την επιστροφή απ' το Κότμπους.


Ακολουθώντας τις οδηγίες της πλοήγησης αφήσαμε τον αυτοκινητόδρομο στο Freienhufen και πήραμε δεξιά τον επαρχιακό, κατά διαστήματα με 3 λωρίδες, που εναλλάσσουν τη δυνατότητα προσπεράσματος. Ο συγκεκριμένος δρόμος περνά πολύ κοντά, σχεδόν δίπλα απ' το μεγάλο λιγνιτωρυχείο Welzow. Θεωρητικά θα 'πρεπε να δούμε όχι μόνο το σκάμμα του ορυχείου, αλλά και κάποια απ' τα μεγάλα μηχανήματα, ιδιαίτερα την τεράστια γέφυρα (1η εικόνα), που ενώνει την περιοχή εκσκαφής με την περιοχή απόθεσης των χωμάτων.  Ήταν τέτοια η δασοκάλυψη ολόγυρα απ' τ' ορυχείο, που δεν φαινόταν πουθενά τίποτα (η εικόνα απ' το διαδίκτυο)!  Συνεχίσαμε για το Κότμπους και δεξιά μας ένα ζαρκάδι έβοσκε αμέριμνο. Λίγο πιο κάτω, αριστερά μας, δυο ζαρκάδια έπαιζαν χοροπηδώντας. Μάλλον δεν υπάρχουν λαθροκυνηγοί εκεί!


Το Κότμπους είναι μια μικρή, συμπαθητική, ήσυχη πόλη και το παρκάρισμα στο δρόμο με παρκόμετρο αποδείχθηκε πολύ εύκολο (1€/ώρα), στη Goethestrasse, όχι πολύ μακριά απ' την κεντρική πλατεία Altmarkt.


Αποδείχθηκε για άλλη μια φορά πως "παντού υπάρχει ένας μύθος", αλλά και πως στη Γερμανία δεν είναι καθόλου ...
δύσκολο να βρεις έναν περήφανο για το πρωτάθλημα ΠΑΟΚτσή! Φαίνεται πάντως πως παντού επίσης μπορεί κανείς να βρει ένα Da Capo!


Το Κότμπους διαρρέεται από ποτάμι, είναι ο Spree, που ιδιαίτερα ήσυχος καλοκαιριάτικα συνεχίζει για το Βερολίνο. Στις όχθες του χτισμένα σπίτια, σα ζωγραφιά. Εκεί και το παλιό εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής, ήταν δίδυμο, εν μέρει υδροηλεκτρικό, εν μέρει πετρελαϊκό. 

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Να επισκέπτεστε τακτικά το ιστολόγιο για να δείτε τις αναρτήσεις, το FB μάλλον δεν θα σας στείλει σχετική ειδοποίηση. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ.

 

Ο κεντρικός πεζόδρομος Spremberger Straße δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να επιδείξει. Υπάρχουν πάντως στην πόλη αρκετά ωραία παλιά κτήρια, ο πύργος του ρολογιού, καθώς και το μικρό πάρκο Πούσκιν, που οδηγεί στο ποτάμι. Τα σπίτια κατά μήκος της Puschkinstrasse πολύ περιποιημένα.


Φεύγοντας για Δρέσδη και προκειμένου να εξαντλήσουμε τις πιθανότητες να δούμε από κάπου το ορυχείο Welzow, περάσαμε μπροστά απ' το κτήριο της LEAG (Lausitz Energie AG), της τοπικής κρατικής ΔΕΗ και πήραμε τον εσωτερικό δρόμο, προς το Spremberg. 

 

Οι ελπίδες αποδείχθηκαν φρούδες, το ανάγλυφο είναι παντού επίπεδο και η δασοκάλυψη συνεχής, παρόλο που κάναμε όλη την περίμετρο, δεν φαίνεται ορυχείο πουθενά! Ας τα βλέπει η δική μας Γενική Διεύθυνση Ορυχείων της ΔΕΗ, που κατάφερε να έχει τα ορυχεία ορατά από παντού. Το μόνο που καταφέραμε ήταν να περάσουμε δίπλα απ' το καμάρι της LEAG, το μοντέρνο λιγνιτικό ΑΗΣ Schwarze Pumpe και κάτω απ' τις γέφυρες που περνούν τα τρένα μεταφοράς του λιγνίτη. Το σύνορο Βρανδεμβούργου-Σαξονίας κόβει στα δυο το οικόπεδο του ΑΗΣ, με τις μονάδες να βρίσκονται στο Βρανδεμβούργο.

Φθάσαμε απόγευμα στη Δρέσδη. Ευτυχώς βρήκαμε ένα υπόγειο πάρκινγκ κοντά στο κέντρο, με λογική χρέωση (3,5€/3h). Απ' την παλιά πόλη της Δρέσδης δεν έμειναν και πολλά πράγματα, καθώς την ισοπέδωσαν οι συμμαχικές δυνάμεις το Φεβρουάριο 1945, στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

 

Σήμα κατατεθέν της πόλης και σημείο αναφοράς η Λουθηρανική εκκλησία της Παναγίας (Frauenkirche), η οποία καταστράφηκε στο βομβαρδισμό και ξαναχτίστηκε μετά την επανένωση της Γερμανίας, με τις εργασίες να διαρκούν στο 1994-2005. Έξω απ' την εκκλησία έχουν κρατήσει ένα αναμνηστικό πολύ μικρό τμήμα τοίχου του αρχικού ναού (περίπου 2μ μήκος-4μ ύψος). Κάτω απ' την εκκλησία υπάρχει κρύπτη.


Απ' τα λιγοστά που έχει να επιδείξει η παλιά πόλη είναι η Παρέλαση των Πριγκίπων, μια τοιχογραφία μήκους 102μ με τους ηγεμόνες της Σαξονίας. Στις αρχές του 20ού αιώνα, για να προστατεύσουν την τοιχογραφία απ' τις καιρικές συνθήκες, τη μετέτρεψαν σε μωσαϊκό από πορσελάνινα πλακίδια, το μεγαλύτερο του είδους στον κόσμο.



Τα περισσότερα απ' τα κτήρια της Παλιάς Πόλης είναι μαυρισμένα και θα μπορούσαν να ωφεληθούν από ένα καθάρισμα, η διαφορά με τις προσόψεις των κτηρίων της Πράγας είναι εμφανής. Ίσως τα λεφτά πήγαν στην ανακατασκευή της Frauenkirche. Σε καλύτερη κατάσταση φαίνεται το κτήριο της Όπερας, πίσω απ' το άγαλμα του ιππέα.

 

Όπως πολλές πόλεις, έτσι και η Δρέσδη είναι χτισμένη δίπλα σε ποτάμι, τον Έλβα εν προκειμένω. Περνώντας τη γέφυρα προς τη Νέα Πόλη, μας υποδέχεται ο Χρυσός Καβαλάρης, θέλοντας να μας δείξει το δρόμο για την Πολωνία.

Επιστροφή στην Πράγα, για λίγη ξεκούραση και προετοιμασία για το δρομολόγιο προς Ελλάδα, μέσω Αυστρίας-Σλοβενίας. Αλλά η διαδρομή στην Τσεχία περνά από κάστρα, ωραία κάστρα, το ιστορικό Karlstejn και τη μοναδική καστροπολιτεία Český Krumlov! Μείνετε συντονισμένοι! 

Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου