Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2020

Οι 1.179 λόγοι για τους οποίους αναμένονται αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού και ξεπούλημα του ΑΔΜΗΕ.


Πριν τις περυσινές βουλευτικές εκλογές, το ιστολόγιο είχε προαναγγείλει, απ' τις 3/7/2019, τις επερχόμενες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ, οι οποίες ήταν πρόσθετες στο εντελώς απαράδεκτο χαράτσι της χρέωσης του έντυπου λογαριασμού, που είχε επιβάλει η διοίκηση Παναγιωτάκη. Δεν διάβασα κάποια κρυστάλλινη σφαίρα, απλά διάβασα τρεις διαδοχικές ανακοινώσεις της τότε διοίκησης, σε τρεις συνεχόμενες ημέρες στο τέλος Ιουνίου. Ο Χατζηδάκης βέβαια παραπληροφορώντας παρουσίασε τις αυξήσεις ως "σωτηρία της ΔΕΗ", αλλά μόνον οι εντελώς αφελείς και οι Γκρούεζες πιστεύουν τον επίδοξο Υπουργό-Πινόκιο.

Η συνεχώς αυξανόμενη χρήση φυσικού αερίου στην ηλεκτροπαραγωγή ήταν βεβαίως η αιτία για τη συνεχή αύξηση του κόστους της ηλεκτροπαραγωγής. Το ωραίο είναι πως, λίγους μόνο μήνες μετά τις αυξήσεις των τιμολογίων, ο κορονοϊός τσάκισε τις τιμές του φυσικού αερίου, αλλά, φυσικά, ουδείς διανοήθηκε να μεταφέρει μέρος της ωφέλειας στους καταναλωτές. Είναι η περίφημη διαφορά ανάμεσα στη χονδρική και στη λιανική τιμή του ρεύματος, ή, όπως αλλιώς το λέει ο λαός, "τα δικά μου, δικά μου και τα δικά σου, δικά μου!" 

Μένει μόνο να δούμε τα οικονομικά αποτελέσματα που θ' ανακοινώσει στις 3/9 η ΔΕΗ, που φυσιολογικά πρέπει να είναι εξαιρετικά καλά, μιάς που διέκοψε τη χρήση του πανάκριβα φορολογούμενου λιγνίτη, έκαψε πρωτοφανώς φθηνό αέριο κι ενδεχομένως ωφελήθηκε κι από πάμφθηνες εισαγωγές ρεύματος. Αν παρ' ελπίδα  τα αποτελέσματα δεν είναι καλά, μια σοβαρή κυβέρνηση πρέπει να κουνήσει άμεσα το μαντήλι στη διοίκηση Στάση. Φυσικά, στην Ελλάδα η "σοβαρή" κυβέρνηση εδώ και χρόνια αναζητείται ...


Καμιά σημασία δεν έχει που χιλιάδες Έλληνες βρίσκονται σε κατάσταση ενεργειακής φτώχειας, η αδιέξοδη ενεργειακή πολιτική της τελευταίας 20ετίας, που επιβάλλεται απ' την ΕΕ και την ακολουθούν πρόθυμα όλα τα κόμματα που κυβέρνησαν τη χώρα στον 21ο αιώνα, θέλει κι άλλα θύματα. Το ιστολόγιο σας έχει παρουσιάσει επανειλημμένα τα πιο πάνω διαγράμματα του Οδικού Χάρτη 2050, που απ' το 2012 είχαν προδιαγράψει τη διαρκώς αυξητική τάση των τιμολογίων μέχρι το 2040. Σήμερα βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να προαναγγείλει νέες αυξήσεις και, παρακαλώ, μην πυροβολείτε τον αγγελιοφόρο! Αυξήσεις που αφορούν όλους τους παρόχους, όχι μόνο τη ΔΕΗ.

Η αιτία για τις νέες αυξήσεις βρίσκεται στην ...
προκαταρκτική περιοδική έκθεση για το 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης δικτύων, που ανακοίνωσε μέσα στον Αύγουστο ο Entso-e, η Ένωση των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Ηλεκτρισμού στην ΕΕ. Στην εικόνα της αρχής βλέπετε το εξώφυλλο για το τμήμα της έκθεσης που αφορά τη δική μας γειτονιά, τη ΝΑ Ευρώπη. 

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ. 

Στη σελ. 25 η έκθεση εφιστά την προσοχή στις γραμμές δικτύων υψηλής τάσης που λειτουργούν σε τάση μικρότερη των 220kV, όπως π.χ. οι γραμμές 150kV του δικού μας δικτύου. Και σημειώνει η έκθεση: "η κατάσταση του δικτύου που έχει ονομαστική στάθμη τάσης μικρότερη από 220 kV, λόγω του γεγονότος ότι αυτές οι γραμμές διατηρούνται συχνά σε κατάσταση λειτουργίας πολύ πέρα από την προβλεπόμενη διάρκεια ζωής τους, χαρακτηρίζεται ως ένα σοβαρό ζήτημα που μπορεί, ενδεχομένως, να προκαλέσει ζημιά στην επιτυχή ολοκλήρωση αρκετών βασικών στόχων της διαδικασίας σχεδιασμού του συστήματος, όπως αύξηση των απαιτήσεων μεταφορικής ικανότητας ηλεκτρισμού, που οδηγούν σε προβλήματα στην ολοκλήρωση της αγοράς και στην εξισορρόπηση των τιμών, στη σύνδεση ανανεώσιμων πηγών στην περιοχή και, τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, στην ασφάλεια εφοδιασμού, η οποία συχνά εξαρτάται άμεσα από το δίκτυο με το επίπεδο τάσης κάτω των 220 kV. Ως εκ τούτου, η εξεύρεση λύσης αυτού του προβλήματος, που αρχικά θεωρήθηκε ασήμαντη, θεωρείται τώρα μια από τις ζωτικές πτυχές που όχι μόνο δεν πρέπει να παραβλεφθούν στη διαδικασία σχεδιασμού του συστήματος, αλλά επίσης δεν πρέπει να παραμεληθούν σε οποιοδήποτε είδος αναλύσεων που πραγματοποιήθηκαν ασχολείται με το πλέγμα της περιοχής της ΝΑ Ευρώπης."


Ακολουθεί ένας πίνακας με τα δίκτυα ανά χώρα που πρέπει να αναβαθμιστούν πριν το 2025 (στήλη 1) και τα δίκτυα που πρέπει ν' αναβαθμιστούν μετά το 2025 και μέχρι το 2030 (στήλη 2), σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσαν οι διαχειριστές το Δεκέμβριο 2019 και Ιανουάριο 2020. Όπως φαίνεται στον πίνακα, ο δικός μας ΑΔΜΗΕ είναι πρώτος στη λίστα για την περίοδο μέχρι το 2025, με 987,8 χιλιόμετρα γραμμών να χρειάζονται αναβάθμιση. Για την περίοδο 2025-2030 απομένουν ακόμα 190,9 χιλιόμετρα. Το σύνολο μέχρι το 2030 είναι 1.178,7 χιλιόμετρα κι είναι ακριβώς οι 1.179 λόγοι, για τους οποίους αναμένονται αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρισμού και ξεπούλημα του ΑΔΜΗΕ. 

Στην 3η στήλη του πίνακα φαίνεται το % ποσοστό των συνολικών προγραμματισμένων επενδύσεων, που προορίζονται για τη συγκεκριμένη αναβάθμιση. Αυτό λοιπόν το 6,36% είναι λίγο, συνεπώς χρειάζεται αύξηση. Πού θα βρεθεί; Προφανώς με νέα κεφάλαια, που μπορεί να είναι δάνεια ή και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ. Μια αύξηση που θ' αποτελέσει τη "χρυσή ευκαιρία" για την κυβέρνηση να προχωρήσει στο ξεπούλημα, αυτό που δεν πρόκανε το 2014 η κυβέρνηση ΣαμαροΒενιζέλων. 

Αν ακούσετε λοιπόν παπαρολογίες περί "στρατηγικού επενδυτή" στον ΑΔΜΗΕ, να ξέρετε πως το ξεπούλημα είναι προ των πυλών. Για 60 χρόνια μοναδικός "στρατηγικός επενδυτής" στον ΑΔΜΗΕ και συνολικά στη ΔΕΗ ήταν ο Ελληνικός λαός. Κι η χώρα εξηλεκτρίστηκε μέχρι το τελευταίο χωριό, η βιομηχανία στηρίχτηκε, οι καταναλωτές απολάμβαναν απ' τα πιο χαμηλά τιμολόγια στην Ευρώπη, χάρη στον υπερπολύτιμο λιγνίτη, το δικό μας μαύρο χρυσό

Δυστυχώς, όλα αυτά γίνονται για να υλοποιηθεί η απίστευτη αθλιότητα του Green New Deal της ΕΕ, η υφαρπαγή τρισεκατομμυρίων ευρώ απ' τους Ευρωπαίους πολίτες, προκειμένου να "σωθεί ο πλανήτης", με "συγκράτηση της ανόδου της θερμοκρασίας έως 1,5οC σε σχέση με την προβιομηχανική εποχή". Μια απίστευτα αντιεπιστημονική θεώρηση, που διαχωρίζει τον πλανήτη Γη σε "πλανήτη ΕΕ" και "λοιποί", αφού Κίνα, Ινδία, Βραζιλία, ΗΠΑ και λοιπές βιομηχανικές χώρες συνεχίζουν και θα συνεχίζουν απτόητες τις εκπομπές CO2. Το μόνο που θα μείνει θα είναι ο απίστευτος πλουτισμός κάποιων λίγων και μια χαμένη γενιά Ευρωπαίων πολιτών.
 
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".


8 σχόλια:

  1. Καλησπέρα,μια ερώτηση
    Φίλος έκανε αίτηση για Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο ώστε να κερδίσει την επιδότηση και υποστηρίζει πως μπορεί να φορτίζει το αυτοκίνητο του με 2,5€ ανά φόρτιση και χωρίς μετατροπή της παροχής του σπιτιού του.

    Κατά πόσο αληθεύει αυτό;
    επίσης πόσο χρόνο και τι κόστος χρειάζεται π.χ. το Τεσλα που τον ενδιαφέρει να αγοράσει;
    υπάρχουν πηγές;
    ευχαριστώ εκ'των προτέρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1. Δεν υπάρχει πληροφορία για το τι παροχή είναι.
      2. Δεν υπάρχει πληροφορία για το τι σπίτι είναι (μονοκατοικία ή διαμέρισμα).
      3. Δεν υπάρχει πληροφορία για το τι μέγεθος μπαταρίας θα φορτίσει.
      4. Δεν υπάρχει πληροφορία για το είδος του φορτιστή (wallbox) που θα χρησιμοποιήσει.
      Αν υποθέσουμε πως θα φορτίσει μια μπαταρία 50kWh με φορτιστή 7kW, λογικά θα τη φορτίσει με κόστος μικρότερο από 2,5€. Προφανώς αντέχει να περιμένει τις ώρες που χρειάζεται να φορτίσει η μπαταρία.

      Σε ό,τι αφορά το Tesla, δεν ξέρω αν έχουν ξεκινήσει πωλήσεις στην Ελλάδα. Πληροφορίες για τις πωλήσεις σε Ευρώπη, στο σάιτ της Tesla.

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα,
    μένει στον 4ο όροφο μιας 4οροφης οικοδομής με διαμέρισμα ανά όροφο.
    Έχει μονοφασική εγκατάσταση και ανήκει στη ΔΕΗ ακόμη.
    Άρα 220V/1Φ
    Τυπικά από την Wikipedia αναφέρει 3Φ κινητήρα π.χ. στο S Tesla.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S
    Για αυτό ρωτάω αν γνωρίζετε κάτι περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το λέω επειδή έχω ακούσει για ατυχήματα που συνέβησαν σε αυτοκίνητα αυτού του ειδους
    https://www.nytimes.com/2013/11/08/business/another-fire-raises-questions-for-tesla.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το συγκεκριμένο ατύχημα είναι καταστροφή των μπαταριών μετά από σύγκρουση, προκλήθηκε βραχυκύκλωμα των μπαταριών και ανάφλεξη. Είναι αντίστοιχο του κινδύνου στα συμβατικά να σκιστεί το ρεζερβουάρ και ν' αναφλεγεί η βενζίνη. Μικρός ο κίνδυνος, αλλά υπαρκτός και στα ηλεκτρικά κομματάκι πιο υπαρκτός.

      Διαγραφή
  4. Πείτε στο φίλο σας να μην ενθουσιάζεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να ψάξει πολύ καλά το τεχνικό μέρος της φόρτισης, να μη σκεφτεί καν πως θα ρίχνει μπαλαντέζα απ' τον 4ο.
    Το σε ποιο πάροχο είναι δεν έχει καμιά σημασία, το ρεύμα παντού έρχεται μέσω ΔΕΔΔΗΕ. Μονοφασικό σημαίνει πως ο ΔΕΔΔΗΕ του δίνει 8KVA, δείτε το https://greeklignite.blogspot.com/2020/03/ev.html.
    Επίσης, επειδή η τεχνολογία ακόμα δεν έχει κατασταλάξει, διαφορετικά μοντέλα αυτ/των έχουν διαφορετικά καλώδια, φις και δυνατότητες φόρτισης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις,δάσκαλος γαρ δεν κατανοεί πολλά
    Το θέμα είναι ότι και φίλος (Μηχανολόγος) στη Γερμανία δεν αγόρασε ηλεκτρικό αλλά υβριδικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα υβριδικά είναι κατά βάση συμβατικά, με πρόσθετη δυνατότητα περιορισμένης ηλεκτροκίνησης. Αποτέλεσμα: μεγαλύτερο απόβαρο!

      Διαγραφή