83 διαφορετικά υβριδικά και πλήρως
ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρονται σήμερα στους Βρετανούς καταναλωτές, μετά την
άφιξη πριν λίγες ημέρες ενός ακόμα Γερμανικού οχήματος. Όμως η Ένωση
Κατασκευαστών & Εμπόρων Αυτοκινήτων (Society of Motor Manufacturers and
Traders, SMMT) δεν είναι ακριβώς ενθουσιασμένη με τις πωλήσεις κι ο κορονοϊός
είναι μόνο ένα μικρό μέρος του προβλήματος! Δυο πρόσφατες έρευνες της κοινής γνώμης δείχνουν τον έντονο προβληματισμό των καταναλωτών.
Η 1η έρευνα, της εταιρείας
δημοσκοπήσεων Savanta ComRes για το SMMT, επιβεβαίωσε το αυξανόμενο ενδιαφέρον
των καταναλωτών για τη νέα τεχνολογία, με τους οδηγούς να προσελκύονται
περισσότερο από το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας (41%) και την πιθανότητα
βελτίωσης του περιβάλλοντος (29%). Ωστόσο, ενώ αυτά τα αυτοκίνητα
αντιπροσωπεύουν τώρα ένα στα έξι μοντέλα που είναι διαθέσιμα (17%), αποτελούν
μόνο μία στις 13 αγορές (8%). Στην έρευνα ρωτήθηκαν 2.185 ενήλικες με άδεια
οδήγησης, στο διάστημα 21-24/8/2020. Το δείγμα σταθμίστηκε ώστε να είναι
αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού σε ηλικίες, φύλο, περιοχή και κοινωνική θέση.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι οι
κύριοι παράγοντες που αποθαρρύνουν τους αγοραστές είναι οι υψηλότερες τιμές
αγοράς (52%), η έλλειψη τοπικών σημείων φόρτισης (44%) και ο φόβος ότι η μπαταρία δεν θα είναι επαρκής σε μεγαλύτερα ταξίδια (38%).
Τα αποτελέσματα της έρευνας
συσχετίστηκαν με τα πλέον πρόσφατα δεδομένα πωλήσεων μέχρι και τον Ιούλιο, που
δείχνουν πως σε μια αγορά που παρουσίασε συνολικά μείωση 41,9%, τα ηλεκτρικά
και τα υβριδικά είδαν τις πωλήσεις τους ν' αυξάνονται. Ωστόσο τα αμιγώς
ηλεκτρικά ακόμα δεν είναι ούτε το 10% των νέων βενζινοκίνητων, παρά τα
οικονομικά κίνητρα και την προπαγάνδα περί "σωτηρίας του πλανήτη".
Η Βρετανία θέλει ν' απαγορεύσει τις
πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035 και ήδη συζητούν να
φέρουν την απαγόρευση στο 2032, την ώρα που κάποιοι βιαστικοί θέλουν ακόμα και
το 2030. Αλλά το αποτέλεσμα της έρευνας ήταν κόλαφος για τις
"πρασινάδες": ενώ το ένα τρίτο (37%) είναι αισιόδοξοι για την αγορά
ενός πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου έως το 2025, το 44% δεν πιστεύει ότι θα
είναι έτοιμοι έως το 2035, με το 24% να λέει ότι δεν μπορούν ποτέ, σ' ολόκληρη
τη ζωή τους, να δουν τον εαυτό τους ως ιδιοκτήτη ηλεκτρικού αυτοκινήτου!
Οι
αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Οδηγίες
ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε
εδώ.
Κατόπιν αυτού τα τωρινά κίνητρα
μοιάζουν πολύ ισχνά κι η Ένωση Κατασκευαστών & Εμπόρων Αυτοκινήτων, που
βεβαίως φροντίζει για το δικό της πορτοφόλι, κάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει
σε μηδενισμό των φόρων στα ηλεκτρικά και υβριδικά σε σχέση με τα οχήματα
κινητήρα εσωτερικής καύσης, προκειμένου οι τιμές να γίνουν παραπλήσιες. Δεν
πιστεύω πάντως πως η συγκεκριμένη πρόταση ενθουσίασε και ιδιαίτερα τον Υπουργό
Οικονομικών.
Αλλά δεν ήταν μόνο η έρευνα της
Savanta ComRes που άνοιξε "μαύρα πανιά": μια ανάλυση του SMMT και της
Frost & Sullivan τον Ιούνιο έδειξε πως για να ...
εξυπηρετηθούν το 2035 οι ανάγκες φόρτισης του στόλου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να σκαφτεί ολόκληρη η Βρετανία! Πιο συγκεκριμένα, σήμερα υπάρχουν εγκατεστημένα στους δρόμους 19.314 σημεία φόρτισης, αλλά μέχρι το 2030 πρέπει να έχουν αυξηθεί σε περίπου ...1,7 εκατομμύρια και μέχρι το 2035 στα 2,8! Μέχρι το 2035 πρέπει να τοποθετούνται κάθε ημέρα 507 δημόσια σημεία φόρτισης, με ένα εκτιμώμενο ελάχιστο κόστος £16,7 δισεκατομμύρια (€18,1 δισ.) Ποσό που ακούγεται πολύ βαρύ, ακόμα και για την πλούσια Βρετανία.
εξυπηρετηθούν το 2035 οι ανάγκες φόρτισης του στόλου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να σκαφτεί ολόκληρη η Βρετανία! Πιο συγκεκριμένα, σήμερα υπάρχουν εγκατεστημένα στους δρόμους 19.314 σημεία φόρτισης, αλλά μέχρι το 2030 πρέπει να έχουν αυξηθεί σε περίπου ...1,7 εκατομμύρια και μέχρι το 2035 στα 2,8! Μέχρι το 2035 πρέπει να τοποθετούνται κάθε ημέρα 507 δημόσια σημεία φόρτισης, με ένα εκτιμώμενο ελάχιστο κόστος £16,7 δισεκατομμύρια (€18,1 δισ.) Ποσό που ακούγεται πολύ βαρύ, ακόμα και για την πλούσια Βρετανία.
Να θυμηθούμε πως ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη αρκετά πλέον χρόνια στη Βρετανία. Το ιστολόγιο παρακολουθεί το θέμα
εδώ και 5 χρόνια, από τότε που είδαμε την Οδύσσεια στη Βρετανική
εξοχή και μόνο το
2020 σας έχει δώσει συνεχώς αυξανόμενο αριθμό αναρτήσεων για το θέμα:
EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα:
έχουν ήδη απαξιωθεί τεχνολογικά, πριν καν βγουν στην αγορά!
EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: μια νέα επαναστατική μπαταρία, που απαξιώνει όλες τις υπόλοιπες κι αλλάζει την αγορά!
Πώς είναι δυνατό λοιπόν να επιταχυνθεί η απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς να έχει προηγηθεί η κατασκευή της απαραίτητης υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών; Όχι μόνο ο Υπουργός των Οικονομικών μόλις απέκτησε ένα νέο πονοκέφαλο, αλλά ανακύπτουν και προβλήματα δημοκρατίας, με τον περιορισμό του δικαιώματος των πιο ευάλωτων πολιτών στις μετακινήσεις, αυτών που δεν θα μπορούν ν' αγοράσουν το νέο ηλεκτρικό καλούδι που τους επιβάλει το κράτος! Όσο για το δικαίωμα των καταναλωτών στην επιλογή τεχνολογίας, αυτό έχει πάει περίπατο προ πολλού!
EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: μια νέα επαναστατική μπαταρία, που απαξιώνει όλες τις υπόλοιπες κι αλλάζει την αγορά!
Πώς είναι δυνατό λοιπόν να επιταχυνθεί η απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς να έχει προηγηθεί η κατασκευή της απαραίτητης υποδομής φόρτισης των ηλεκτρικών; Όχι μόνο ο Υπουργός των Οικονομικών μόλις απέκτησε ένα νέο πονοκέφαλο, αλλά ανακύπτουν και προβλήματα δημοκρατίας, με τον περιορισμό του δικαιώματος των πιο ευάλωτων πολιτών στις μετακινήσεις, αυτών που δεν θα μπορούν ν' αγοράσουν το νέο ηλεκτρικό καλούδι που τους επιβάλει το κράτος! Όσο για το δικαίωμα των καταναλωτών στην επιλογή τεχνολογίας, αυτό έχει πάει περίπατο προ πολλού!
Για
αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".
Το 1ο αυτ/το που κατασκευάστηκε, στο 19ο αιώνα, ήταν ηλεκτρικό. Παρουσιάσεις ηλεκτρικών αυτ/των εκφεύγουν του περιεχομένου του ιστολογίου, αλλά μπορείτε εύκολα να βρείτε στον ειδικό τύπο, έντυπο & ηλεκτρονικό.
ΑπάντησηΔιαγραφή