Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Δευτέρα 24 Απριλίου 2023

Γερμανία: σαν να μη συνέβη ποτέ τίποτε στην Ευρώπη, τρέχει να αντικαταστήσει τους αγωγούς Nord Stream! Με τι;;;

Η Γερμανική Energiewende ήταν η προσπάθεια να κλείσουν τα πυρηνικά τους εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής και να τα αντικαταστήσουν με "πράσινη" ενέργεια από αιολικά και φωτοβολταϊκά. Πολύ νωρίς είδαν πως οι συγκεκριμένες μορφές δήθεν "Α"ΠΕ είναι αναποτελεσματικές, αφού το τυχαίο και κουτουρού ρεύμα δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει το αξιόπιστο ρεύμα των θερμικών μονάδων. Τους το είχε πει ήδη με το Wind Report 2005 η μεγάλη εταιρεία ενέργειας ΕΟΝ. Κι έτσι, εκεί που υποτίθεται πως θα έβαζαν αιολικά και φωτοβολταϊκά, ναι μεν τα έβαλαν, για να διατηρήσουν τις δήθεν "πράσινες" θέσεις εργασίας, αλλά έβαλαν και πολύ "βιομάζα", δηλαδή παραγωγή ηλεκτρισμού με συστηματικό πελέκημα των δασών του πλανήτη.

Φυσικά αυτό δεν ήταν αρκετό για τη Γερμανία, που με το ευρώ και την ενέργεια ήθελε τον πλήρη έλεγχο της Ευρώπης, προκειμένου να καταφέρει αυτό που δεν κατάφερε η Βέρμαχτ το 1939-44. Το να πουλά αιολικά και φωτοβολταϊκά σε χώρες με ξεπουλημένους πολιτικούς δεν ήταν αρκετό και με τους δίδυμους αγωγούς Nord Stream θα διένειμε Ρωσικό φυσικό αέριο στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης. Μέχρι που πήραν ανάποδες οι Αμερικανοί, καθώς αν πουλούσαν οι Ρώσοι, που θα πουλούσαν οι ΗΠΑ το δικό τους άφθονο, κυρίως σχιστολιθικό αέριο. Κατόπιν αυτού, με την παρέμβασή τους στην Ουκρανία διέλυσαν μια και καλή τις Ρωσικές πωλήσεις και το φυσικό αέριο των Ρωσικών πλέον θα έρχεται στην Ευρώπη ως υγροποιημένο φυσικό αέριο των ΗΠΑ. Για να είναι σίγουρο πως οι αγωγοί Nord Stream δεν θα ξαναδούλευαν, μια πολύ "βολική" έκρηξη σημειώθηκε στους δίδυμους αγωγούς.

Όπως λοιπόν μας ενημέρωσε πρόσφατα το μεγάλο ενεργειακό πρακτορείο Argus, έγγραφα του Γερμανικού Υπουργείου Οικονομικών BMWK και οι αιτήσεις σχεδιασμού της Γερμανικής εταιρείας ενέργειας RWEΗ έδειξαν πως η Γερμανία σχεδιάζει να κατασκευάσει ...

έως το 2030 τερματικά εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου μέγιστης δυναμικότητας 70,7 εκατομμύρια τόνους/έτος! Για να προσθέσει γρήγορα τη χωρητικότητα εισαγωγής LNG, η Γερμανία στρέφεται σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU), Μερικά απ' αυτά θα αντικατασταθούν από τερματικούς σταθμούς στην ξηρά, που πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Με τον τρόπο αυτό, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας η Γερμανία θα γίνει χώρα με την τέταρτη μεγαλύτερη ικανότητα εισαγωγής LNG στον κόσμο, πίσω μόνο από τη Νότια Κορέα, την Κίνα και την Ιαπωνία..

Συνολικά 10 τερματικοί σταθμοί FSRU σχεδιάζεται να χρησιμοποιηθούν στη Γερμανία. Δύο έχουν προγραμματιστεί για το Wilhelmshaven, ένα για το Brunsbuttel, ένα για το Stade και έξι στο Lubmin, το οποίο θα μπορούσε να γίνει το μεγαλύτερο σύμπλεγμα εισαγωγών LNG στην Ευρώπη. Ορισμένα FSRU θα αποσυρθούν μόλις κατασκευαστούν τα τερματικά της ξηράς στα Stade, Brunsbuttel και Wilhelmshaven.

Τρεις τερματικοί σταθμοί είναι ήδη συνδεδεμένοι - η εγκατάσταση Wilhelmshaven 5,8 εκατ. t/έτος (της πρώτης εικόνας), η Deutsche Ostsee LNG της Lubmin 3,5 εκατ. t/έτος (της 2ης εικόνας) και ο τερματικός σταθμός Elbehafen LNG 3,1 εκατ. t/έτος στο Brunsbuttel (3η εικόνα), που τροφοδότησε το πρώτο αέριο περί τα τέλη Μαρτίου.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 15/3/2023 ανεβαίνουν ξανά και στο Facebook.

Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εφόσον, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φαίνεται υποχρεωτικά και ξεχωριστά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού. Κάποιοι συστηματικοί αντιγραφείς μην κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε!

Τρεις ακόμη FSRU έχουν προγραμματιστεί να τεθούν σε λειτουργία σε κρατικά τερματικά μέχρι το τέλος του 2023. Το δεύτερο FSRU της Wilhelmshaven — το Excelsior 138.000 m³ — πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το φθινόπωρο. Το Stade αναμένεται να λάβει το FSRU του μέχρι το τέλος 2023 και το Lubmin θα λάβει το δεύτερο μεταξύ των μέσων Οκτωβρίου και των μέσων Νοεμβρίου. Το Stade και το Lubmin θα χρησιμοποιήσουν το 174.000m³ Transgas Force, που ανήκει στην Dynagas και το ίδιου μεγέθους Transgas Power, αν και δεν είναι σαφές ποιο πλοίο θα εξυπηρετεί ποιο τερματικό.

Θυμίζω πως οι χώρες της ανατολικής Ευρώπης δεν έβλεπαν με καθόλου καλό μάτι την κατασκευή των δίδυμων αγωγών Nord Stream, που θα τις έκαναν εξαρτημένες απ' τη Γερμανία και είχαν πολύ έντονες διαμαρτυρίες στην ΕΕ. Τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται, καθώς η πιο πάνω δυναμικότητα εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου δεν αφορά μόνο τις ανάγκες της Γερμανίας, αλλά και τη διανομή αερίου σε άλλες χώρες, όπως Αυστρία, Τσεχία, Σλοβακία και Ουγγαρία! Ακριβώς χώρες που διαμαρτύρονταν στην ΕΕ για την εξάρτησή τους απ' τους Γερμανικούς αγωγούς αερίου!

Λέτε να δούμε κάποια στιγμή οι εκρήξεις στους αγωγούς Nord Stream να επαναλαμβάνονται σε Γερμανικά τερματικά υγροποιημένου φυσικού αερίου ή τώρα που το αέριο είναι αμερικάνικο, κι όχι Ρωσικό, δεν τρέχει τίποτα για την ενεργειακή εξάρτηση των Ευρωπαϊκών χωρών;

ΥΓ: Μετά την προκήρυξη εκλογών για τις 21/5, το ιστολόγιο μπαίνει στην τελική ευθεία για οριστική διακοπή. Όλα όσα έγραψα αυτά τα 9 χρόνια επαληθεύτηκαν, καθώς έσκασε πια η βαθιά σάπια ενεργειακή πολιτική των τελευταίων 20 ετών και το μάρμαρο το πληρώνουμε όλοι μας. Το ιστολόγιο δεν διάβασε ποτέ κρυστάλλινη σφαίρα, δεν έριξε χαρτιά, δεν πήγε σε καφετζούδες κι όλα όσα θα έλθουν στον ηλεκτρισμό θα τα βρείτε σε αναρτήσεις παλαιότερων ετών. Διαβάστε τις παλαιότερες αναρτήσεις, δείτε τις ετήσιες ανασκοπήσεις, το διάβασμα κάνει πάντα καλό!

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου