Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Οι πρόσφατες εξελίξεις στο σκάνδαλο Volkswagen προκαλούν τη νοημοσύνη των πολιτών στην Ελλάδα και την ΕΕ.


Το Σεπτέμβριο 2015 στην Ελλάδα είχαμε εκλογές, αλλά όλος ο υπόλοιπος πλανήτης συγκλονιζόταν απ' την αποκάλυψη στις ΗΠΑ του σκανδάλου με τους "πειραγμένους" κινητήρες της Volkswagen. Το σκάνδαλο αφορούσε και τις μάρκες Audi, Porsche, Skoda και Seat, σε μοντέλα των οποίων επίσης έχει τοποθετηθεί ο κινητήρας ΕΑ189 (προδιαγραφών Euro 5), ο οποίος κατασκευάζεται και από τη Skoda., συνολικά περίπου 11 εκατομμύρια προβληματικά αυτοκίνητα, απ' τα οποία 8,5 εκατομμύρια στην Ευρώπη.

Όπως είχε υπολογίσει ο "καταπράσινος" Guardian, τα 11 εκατομμύρια προβληματικά Γερμανικά αυτοκίνητα, που εκπέμπουν 10-40 φορές πάνω απ' τις προδιαγραφές, θα μπορούσαν να είναι υπεύθυνα για την έκλυση από 237.161 έως και 948.691 τόννων οξειδίων αζώτου ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ. Συγκριτικά παρέθετε το νούμερο για το μεγαλύτερο ανθρακικό σταθμό της Βρετανίας και όλης της Δυτικής Ευρώπης, τον Drax, ισχύος 3.960MW (6x660MW), που είναι "μόλις" 39.000 τόννοι οξειδίων αζώτου.

Τον περασμένο Οκτώβριο ένας ομοσπονδιακός δικαστής στην Καλιφόρνια επικύρωσε το συμβιβασμό ύψους 14,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που συμφώνησε η VW να καταβάλει ως αποζημίωση. Ο συμβιβασμός περιελάμβανε πρόγραμμα επαναγοράς των προβληματικών αυτοκινήτων απ' τη VW με αντίτιμο $12.475 έως $44.176 ανάλογα με τον τύπο αυτοκινήτου και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, ενώ όσοι πελάτες δεχόντουσαν επισκευή θα ελάμβαναν αποζημίωση $5.100 έως $9.852. Η υπόθεση δεν έκλεισε εκεί, καθώς στο ίδιο δικαστήριο εκκρεμεί ακόμα ανάλογος συμβιβασμός για 85 χιλ. προβληματικά Audi και VW με κινητήρα 3.0L. Το περασμένο Σάββατο το FBI συνέλαβε στη Φλόριντα στέλεχος της VW με την κατηγορία της συνωμοσίας για εξαπάτηση των ΗΠΑ, καθώς, ως επικεφαλής του τμήματος κανονιστικής συμμόρφωσης μέχρι το Μάρτιο 2015, διαβεβαίωνε ψευδώς τους ερευνητές του σκανδάλου πως οι εκπομπές οφείλονταν σε τεχνικό πρόβλημα κι όχι στο παρείσακτο λογισμικό. Το ίδιο στέλεχος είχε παρουσιαστεί τον Ιανουάριο 2016 σε επιτροπή του Βρετανικού Κοινοβουλίου, δηλώνοντας απερίφραστα πως η πρακτική της VW δεν είναι παράνομη στην ΕΕ! Ωστόσο ο Πρόεδρος της Επιτροπής του είπε πως η Γερμανική Υπηρεσία Μεταφορών χαρακτήρισε μη νόμιμο το συγκεκριμένο λογισμικό. 

Πριν τα Χριστούγεννα προέκυψε και στον Καναδά ένας ανάλογος συμβιβασμός στο σκάνδαλο VW, καθώς η Γερμανική εταιρεία συμφώνησε να πληρώσει αποζημιώσεις ύψους έως 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων Καναδά (1,6 δισ. USD), αν όλοι οι 105 χιλ. ιδιοκτήτες επωφεληθούν απ' τη δυνατότητα να επιστρέψουν στη VW τα προβληματικά αυτοκίνητα. Πέραν της αξίας επαναγοράς, οι ιδιοκτήτες θα λάβουν και αποζημίωση C$5.100 έως C$8.000.

Συνολικά μέχρι στιγμής σε ΗΠΑ και Καναδά η VW προβλέπεται να καταβάλει πάνω από 23 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το πιο πάνω γράφημα του Bloomberg, και να παραδεχθεί και την ενοχή της. Στη Γερμανοκρατούμενη ΕΕ ωστόσο τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά, καθώς η Γερμανική εταιρεία θεωρεί πως δεν έχει παραβιάσει κανένα κανονισμό ή νόμο της ΕΕ και γι' αυτό δεν οφείλει αποζημιώσεις, μπορεί να ρυπαίνει τις Ευρωπαϊκές πόλεις ανενόχλητη. Πιστή στη μόνιμη τακτική συγκάλυψης και ξεπλύματος των δικών τους σκανδάλων, η Γερμανική δικαιοσύνη έσπευσε να ...
προσπαθήσει την πανευρωπαϊκή εκδίκαση της υπόθεσης στα Γερμανικά δικαστήρια, αλλά, μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να το έχει καταφέρει. Τον περασμένο Αύγουστο η Αρχή Ανταγωνισμού της Ιταλίας επέβαλε το μέγιστο επιτρεπόμενο πρόστιμο των 5 εκατομμυρίων ευρώ στη VW, και, όπως θα λέγαμε στην Ελληνική αργκό, "της έκανε τα μούτρα κρέας" ή "σιγά μη στάξει η ουρά του γαϊδάρου", 5 εκατομμύρια είναι ψίχουλα για τη VW. 

Μόλις πριν μερικές ημέρες μια Ένωση Γερμανών Καταναλωτών ανακοίνωσε πως θα μηνύσει τη VW, ζητώντας τα ίδια δικαιώματα, που αναγνώρισε η VW στους πέραν του Ατλαντικού καταναλωτές. Ανέθεσε μάλιστα την εκπροσώπησή της στο ίδιο δικηγορικό γραφείο, που εκπροσώπησε καταναλωτές πέραν του Ατλαντικού. Και μόλις χθες ένα δημοσίευμα-έκπληξη της Süddeutsche Zeitung αναφέρει πως δυο πρώην εργαζόμενοι της VW, που ενεργούν ως μάρτυρες των αρχών των ΗΠΑ, κατονομάζουν το ανώτατο επίπεδο διοίκησης της VW ως υπεύθυνους συγκάλυψης του μεγάλου σκανδάλου, καθώς είχαν ενημερωθεί για το παρείσακτο λογισμικό απ' τον Ιούλιο κι όχι το Σεπτέμβριο 2015, που αποκαλύφθηκε η υπόθεση στις ΗΠΑ.


Στην Ελλάδα σαφώς και υπάρχει πρόβλημα με τους "πειραγμένους" κινητήρες του Γερμανικού ομίλου, καθώς τα προσφερόμενα μοντέλα με κινητήρα TDI στο επίμαχο χρονικό διάστημα ήταν πολλά:
  • Στα Volkswagen, με πετρελαιοκινητήρα 1,2TDI εξοπλίζονταν το Polo, με 1,6TDI εξοπλίζονταν τα Golf, Beetle, Passat & Touran και με 2,0TDI εξοπλίζονταν το Tiguan. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό, και ταυτόχρονα κόλαφος για τις "ελεγκτικές" αρχές της χώρας, είναι πως ο κινητήρας 1,6TDI εμφανίζονταν να εκπέμπει 99 gCO2/Km και να καταναλώνει 3,8l/100Κm είτε ήταν τοποθετημένος στο VW Golf είτε στο Audi A3, ενώ ακριβώς τα ίδια νούμερα δίνονταν για τον 1,2TDI του VW Polo! Η χωρητικότητα του κινητήρα δεν σημαίνει τίποτα τελικά;
  • Στα Skoda, με πετρελαιοκινητήρα 1,6TDI Euro 5 εξοπλίζονταν τα Rapid, Roomster, Yeti και Superb, ενώ με 2,0TDI Euro 5 το Yeti και το Superb. Τα Fabia και Octavia εξοπλίζονταν το φθινόπωρο 2015 με το νέο -του 2015- πετρελαιοκινητήρα προδιαγραφών Euro 6, αλλά προφανώς μέχρι και το 2014 εξοπλίζονταν κι αυτά με πετρελαιοκινητήρα προδιαγραφών Euro 5.
  • Στα Audi, το Α1 εξοπλίζονταν με πετρελαιοκινητήρες 1,6TDI, το Α3 εξοπλίζονταν με πετρελαιοκινητήρες 1,6TDI και 2,0TDI, ενώ τα Α4, Α5, Α6, Q3, Q5 και TT εξοπλίζονταν με κινητήρες 2,0TDI.
  • Στα Seat, το Ibiza εξοπλίζονταν με κινητήρες 1,4TDI, το Toledo και το Leon εξοπλίζονταν με κινητήρες 1,4TDI και 1,6TDI, ενώ το Alhambra με κινητήρες 2,0TDI.

Αυτά λοιπόν τα αυτοκίνητα, που εμφανίζονται να εκπέμπουν λιγότερο από 100gCO2/Km, στην Ελλάδα απαλλάσσονται απ' τα τέλη κυκλοφορίας, κι όπως βλέπουμε πιο πάνω τα μοντέλα δεν είναι και λίγα. Η απαλλαγή έχει δοθεί με βάση τη σχετική βεβαίωση των εταιρειών του Ομίλου VW προς τους τοπικούς αντιπροσώπους, που δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστεύουμε πως γνώριζαν τι συνέβαινε. Η βεβαίωση όμως αποδείχθηκε απ' τους ελέγχους στις ΗΠΑ, και την εν συνεχεία παραδοχή της VW, πως ήταν δολίως πλαστογραφημένη. Πρόκειται για ενσυνείδητη απάτη, με δόλο, για να πουλήσουν οι Γερμανοί ένα εν γνώσει τους σκάρτο εμπόρευμα, αυτοκίνητα με κινητήρες που εκπέμπουν δηλητηριώδεις ρύπους ΝΟx και πουλήθηκαν ως δήθεν "καθαρά". Κι ακόμα και μετά την υποτιθέμενη "επισκευή" του "πειραγμένου" κινητήρα, οι εκπομπές NOx παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. 

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε "Μου αρέσει" (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση! Και ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις εμφανίζει καθόλου στη ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε. 

Ο Όμιλος VW έχει ζημιώσει συνειδητά το Ελληνικό Δημόσιο με διαφυγόντα τέλη κυκλοφορίας και είναι προφανές πως τόσο η κυβέρνηση Σύριζα-ΑΝΕΛ όσο και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες θα έπρεπε ήδη να έχουν απαιτήσει τα διαφυγόντα τέλη κυκλοφορίας, από αυτοκίνητα που δεν θα έπρεπε ποτέ να έχουν εκτελωνιστεί και ταξινομηθεί ως προδιαγραφών Euro 5 και, σύμφωνα με ανακοίνωση της Μ. Χρυσοβελώνη στη Βουλή, πρόκειται για περίπου 21.000 αυτοκίνητα. Το Δημόσιο θα έπρεπε ήδη να έχει απαιτήσει τα διαφυγόντα τέλη, καθώς και αποζημίωση για ηθική βλάβη, τόσο λόγω της εισαγωγής αυτοκινήτων εκτός προδιαγραφών όσο και λόγω της αυξημένης ρύπανσης, που προκαλούν οι προβληματικοί κινητήρες στην ατμόσφαιρα των Ελληνικών πόλεων. Υπάρχει ακόμα θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού της VW προς τις υπόλοιπες εταιρείες και των Γερμανών προς τις υπόλοιπες χώρες.

Στις 8 Δεκεμβρίου η Κομισιόν ανακοίνωσε πως ξεκινά νομικές διαδικασίες ενάντια σε επτά χώρες, ανάμεσά τους κι η Ελλάδα, επειδή δεν χειρίστηκαν καλά το θέμα των εκπομπών των κινητήρων της VW, η Ελλάδα μάλιστα, (μαζί με την Τσεχία και τη Λιθουανία) δεν έχει κατάλληλη νομοθεσία για να επιβάλει πρόστιμα στην αυτοκινητοβιομηχανία! Λες και δεν υπάρχει Ποινικός Κώδικας! Όταν κάποιος κάνει "πλαστογραφία μετά χρήσεως" τον καθίζουν στο σκαμνί: με τους Γερμανούς, που φέρονται να έχουν κάνει τουλάχιστον 21 χιλιάδες "πλαστογραφίες μετά χρήσεως" στην Ελλάδα, όσα και τα προβληματικά αυτοκίνητα που έχουν πουλήσει, θα γίνει το ίδιο; Τι έχει να μας πει η κυβέρνηση Σύριζα-ΑΝΕΛ γι' αυτό; Ο Ποινικός Κώδικας ισχύει αν είσαι Έλληνας ή πρόσφυγας και κλέψεις ένα κουλούρι επειδή πεινάς, αλλά δεν ισχύει αν είσαι Γερμανός και συνειδητά διαπράξεις 21 χιλιάδες απάτες με σκοπό το κέρδος; Αν κάποιοι είτε στην κυβέρνηση είτε στην Κομισιόν νομίζουν πως μπορούν να υποτιμούν συστηματικά τη νοημοσύνη των πολιτών, θα βρεθούν μπροστά σε δυσάρεστες -γι' αυτούς- εκπλήξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου