Η Γερμανία
δημιούργησε "πράσινες" θέσεις εργασίας στήνοντας τα τελευταία 20
χρόνια τη βιομηχανία των αιολικών και Φ/Β, χρηματοδοτώντας την με το φθηνό
χρήμα που μάζεψε απ' τα ελλείμματα του Ευρωπαϊκού Νότου κι εξάγοντας
αναξιόπιστες ανεμογεννήτριες και πανάκριβα Φ/Β στους κατά τα λοιπά
"εταίρους" της. Χρησιμοποιώντας ανερμάτιστους πολιτικούς, προσπάθησε
και στη χρεοκοπημένη Ελλάδα να στήσει το αλήστου μνήμης "Σχέδιο
Ήλιος", όπου θα ξεφόρτωνε τα προϊόντα των "πράσινων" θέσεων
εργασίας. Κι επειδή δυστυχώς, στις εποχές που ζούμε, φαίνεται πως είμαστε
καταδικασμένοι να ξαναζήσουμε την πρόσφατη ιστορία ως φάρσα, φαίνεται πως δεν
έχουμε τελειώσει με όσα πληρώσαμε για Γερμανικά Φ/Β, σύντομα έπεται και
συνέχεια.
Τα μαντάτα
απ' τη Γερμανία λένε πως κάποια στιγμή, μέσα στα λίγα επόμενα χρόνια, είναι
πολύ πιθανό να δούμε κάποιο νέο ξενόφερτο θίασο "ακτιβιστών" να
γράφουν σε κάποιο τοίχο "Go e-car", για να σώσουμε τη Γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία, το καμάρι της Γερμανικής οικονομίας, που αναμένεται
σύντομα ν' αποτελέσει το επόμενο "θύμα της Energiewende".
Όπως μεταδίδει το CLEAN ENERGY WIRE, μιλώντας χθες σ'
ένα πάνελ, ο υφυπουργός Ενέργειας Rainer Baake είπε πως, για να πετύχει η
Γερμανία τους κλιματικούς της στόχους, πρέπει ο τομέας των μεταφορών ν'
απαλλαγεί πλήρως απ' τον άνθρακα μέχρι το 2050. Κι επειδή η μέση διάρκεια ζωής ...
ενός σημερινού συμβατικού αυτοκινήτου ορυκτών καυσίμων είναι περί τα 20 έτη, κάπου στο 2030 πρέπει να σταματήσει η ταξινόμηση συμβατικών αυτοκινήτων. Κατά την ίδια έννοια θα πρέπει άμεσα να αποφευχθεί η κατασκευή και νέων ανθρακικών εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής, καθώς η διάρκεια ζωής ενός εργοστασίου είναι τουλάχιστον 40 έτη και ο τομέας της ηλεκτροπαραγωγής πρέπει επίσης να έχει απαλλαγεί πλήρως απ' τον άνθρακα μέχρι το 2050.
ενός σημερινού συμβατικού αυτοκινήτου ορυκτών καυσίμων είναι περί τα 20 έτη, κάπου στο 2030 πρέπει να σταματήσει η ταξινόμηση συμβατικών αυτοκινήτων. Κατά την ίδια έννοια θα πρέπει άμεσα να αποφευχθεί η κατασκευή και νέων ανθρακικών εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής, καθώς η διάρκεια ζωής ενός εργοστασίου είναι τουλάχιστον 40 έτη και ο τομέας της ηλεκτροπαραγωγής πρέπει επίσης να έχει απαλλαγεί πλήρως απ' τον άνθρακα μέχρι το 2050.
Αυτά τα
έλεγε ο Baake την Τρίτη, αλλά μια μέρα πριν, τη Δευτέρα 11/4, κάπου 45 χιλιάδες εργαζόμενοι στη χαλυβουργία ξεχύθηκαν στους
δρόμους όλης της Γερμανίας, όπως βλέπουμε στις φωτογραφίες από το σχετικό άρθρο στο Reuters,
ζητώντας "ένα μέλλον για το χάλυβα στην Ευρώπη". Η χαλυβουργία
απασχολεί άμεσα 87 χιλ. εργαζόμενους στη Γερμανία, αλλά περίπου 3,5 εκατομμύρια
έμμεσα, ο χάλυβας αποτελεί βασικό υλικό της βιομηχανίας, ιδίως για την
κατασκευή αυτοκινήτων και μηχανημάτων. Στη μεγάλη συγκέντρωση του
Ντούισμπουργκ, όπου βρίσκεται η Thyssen-Krupp, 17 χιλ. εργαζόμενοι τόνισαν πως
δεν είναι διατεθειμένοι να ανεχθούν σχεδιασμούς σε κλειστά δωμάτια και να έχουν
την τύχη των εργαζομένων στη Βρετανική χαλυβουργία, όπου η Tata Steel
περιορίζει δραστηριότητες κι αναζητά αγοραστές για τα εργοστάσια.
Η πρόσφατη
πτώση των τιμών των εμπορευμάτων (πετρέλαιο, βασικά μέταλλα) έχει συμπαρασύρει
τις τιμές του χάλυβα κι η αγορά έχει γεμίσει φθηνό Κινέζικο χάλυβα, που
εκτοπίζει τον Ευρωπαϊκό. Ακόμα μια όψη της παγκοσμιοποίησης, που με την τρέλα
της κλιματικής αλλαγής έχει μεταφέρει εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ασία,
μαζί με τις εκπομπές "αερίων θερμοκηπίου". Μπορείτε να φανταστείτε
αυτοκίνητα ή μηχανήματα made in Germany, φτιαγμένα από Κινεζικό χάλυβα;
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite!
Πατήστε "Μου αρέσει" (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση
ενημέρωση! Και ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις
εμφανίζει καθόλου στη ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε.
Αν τώρα συνδυάσει κανείς τα προβλήματα της Γερμανικής βιομηχανίας χάλυβα με την ανάγκη να κατασκευαστούν και να πουληθούν γρήγορα πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για να σωθούν οι Γερμανικές θέσεις εργασίας και να είναι όλα εντάξει με την Energiewende, μαντέψτε ποιος θα πληρώσει τις εξαγω γέςμιας εντελώς ανώριμης τεχνολογίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων: σωστά καταλάβατε, ο χρεοκοπημένος Ευρωπαϊκός Νότος, για ακόμα μια φορά, θα κληθεί στο σύντομο μέλλον ν' απορροφήσει τα Γερμανικά προϊόντα-σκουπίδια. Αυτοκίνητα που δεν τα θέλουν ούτε αυτοί οι ίδιοι που τα κατασκευάζουν, γι' αυτό κι ο Γκάμπριελ προωθεί πριμ 5.000€ για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θ' αγοραστεί μέχρι το 2020, προκειμένου να πιάσει το στόχο να πουληθούν μέχρι τότε ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα που τα κατασκευάζουν οι Γερμανοί σαν ακινητοποιημένες μπαταρίες αποθήκευσης του άχρηστου αιολικού τους ρεύματος κι όχι σαν μεταφορικά μέσα έτοιμα να μεταφέρουν τους ιδιοκτήτες ανά πάσα στιγμή όπου χρειαστεί.
Κι άντε
και οι Γερμανοί έκαναν το χατίρι του Γκάμπριελ κι αγόρασαν τα ηλεκτρικά
αυτοκίνητα. Δυστυχώς, όπως αποκάλυψε χθες το Spiegel, σχεδόν κάθε
δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που ταξινομείται σήμερα στη Γερμανία,
εξαφανίζεται σύντομα απ' την αγορά χωρίς κανένα ίχνος, επειδή εξάγεται και
πωλείται σε τρίτες χώρες! Το 2015 φαίνεται να πουλήθηκαν στη Γερμανία 12.363
ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά την 1.1.2016 ο στόλος είχε αυξηθεί ως προς την
1.1.2015 μόνο κατά 6.554 αυτοκίνητα, (συνολικά 25.502 αντί για 31.311): πού
πήγαν τα υπόλοιπα, οέοοο; Τα υπόλοιπα έγιναν αμέσως εξαγωγή σε χώρες όπως η
Ολλανδία και η Νορβηγία, ακριβώς όπως γίνονται εξαγωγή οι ανεμογεννήτριες και
τα Φ/Β.
"Go e-car" λοιπόν, γιατί χάνεται η Γερμανική χαλυβουργία και
αυτοκινητοβιομηχανία, θύμα των πολιτικών και της Energiewende. Να φορτωθούμε
εμείς τα προβλήματα των ανώριμων τεχνολογιών, που δεν έχουν καμιά προοπτική
βελτίωσης, για να λύσουμε το πρόβλημα των Γερμανών; Ε, δεν σφάξανε! Ας φτιάξουν σωστά και φθηνά προϊόντα, κι αν μας αρέσουν, τότε τα επιλέγουμε και μόνοι μας, δεν χρειαζόμαστε και νέες καταναγκαστικές επιλογές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου