Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Πέμπτη 4 Μαΐου 2023

"Πόρισμα" για τα Τέμπη: διάτρητο και παράβαση καθήκοντος(;) της Επιτροπής "ακαταδίωκτων" Εμπειρογνωμόνων!

Στις 28/3 και μάλλον διόλου συμπτωματικά ανακοινώθηκε πως οι εκλογές θα γίνουν μια εβδομάδα μετά τις αντίστοιχες στην Τουρκία, στις 21/5. Μεσολάβησαν οι πολιτικά "νεκρές" ημέρες του Πάσχα και στις 18/4, Τρίτη του Πάσχα, έσκασε η "καταγγελία για βιασμό το 2020" από Ευρωβο(υ)λευτή του Σύριζα. Αφού τα Μέσα Προπαγάνδας σήκωσαν τον απαραίτητο κουρνιαχτό, τσαλαπατώντας κάθε υποψία περί "τεκμηρίου αθωότητας", στις 20/4 έδωσαν στη δημοσιότητα το "Πόρισμα Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων" για τα Τέμπη. Μιας Επιτροπής που είχαν φροντίσει να την καταστήσουν "ακαταδίωκτη", ακριβώς όπως "ακαταδίωκτη" είχαν καταστήσει Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και τραπεζικά στελέχη, κάθε ομάδα που ο ρόλος της είναι να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα. Ο Γεραπετρίτης μάλιστα έφθασε στην απίστευτη αθλιότητα να το χαρακτηρίσει "Πόρισμα πραγματικής καταγραφής και επ’ ουδενί πόρισμα συγκάλυψης", υποτιμώντας βαθύτατα τη νοημοσύνη μας!

Άθλιο το σχετικό δελτίο τύπου, όπου αναφέρεται πως "χαρακτηρίζεται ως πόρισμα καταγραφής και όχι συγκάλυψης", χωρίς πουθενά ν' αναφέρεται πως αυτό το ισχυρίστηκε ο Υπουργός μιας κυβέρνησης που είπε πως "Αν ο Καραμανλής έλεγε ότι υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας στα τρένα, δεν θα έμπαινε κανείς". Και γιατί άλλωστε να μην μπαίνει, αφού, πριν κατασκευαστεί η 2η γραμμή, για δεκαετίες τα τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή χωρίς ποτέ να συγκρουστούν. Απλά τότε δεν υπήρχε "επιτελικό κράτος" των "αρίστων", αυτών που η θέση τους είναι στον Κορυδαλλό και μόνο για την πιο πάνω φράση.

Πάμε τώρα στο "πόρισμα": στο ΦΕΚ τ. Β΄, 1310/6.32023 δημοσιεύθηκε η απόφαση σύστασης της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων κι εκεί διαβάζουμε "10. Την ανάγκη σύστασης επιτροπής για τη μελέτη, συλλογή και επεξεργασία στοιχείων αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά που έλαβε χώρα στις 28.02.2023, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών του Νομού Λάρισας. ... αποφασίζουμε:

Α. Συστήνουμε τριμελή επιτροπή εμπειρογνωμόνων με σκοπό τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα με πυρκαγιά, που έλαβε χώρα στις 28.02.2023 στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών του Νομού Λάρισας. ... 

Δ. Η επιτροπή μπορεί να συνεργάζεται και να καλεί για την παροχή στοιχείων αρμόδιους υπαλλήλους των εμπλεκόμενων φορέων."

Κι ενώ η απόφαση συγκρότησης της Επιτροπής αναφέρεται σε "δυστύχημα με πυρκαγιά", εντελώς διάτρητο είναι το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, αφού από την πρώτη κιόλας ανάγνωση διαπιστώνει κανείς πως το πόρισμα δεν ασχολείται καθόλου με την πυρκαγιά, παρόλο που αυτή προκάλεσε απροσδιόριστο αριθμό νεκρών κι αποτελεί βασικό στοιχείο της ασφάλειας κίνησης των σιδηροδρόμων: "Η Επιτροπή δεν ασχολήθηκε με το θέμα της πυρκαγιάς που προκλήθηκε από τη σφοδρή μετωπική σύγκρουση των τρένων". Για την Επιτροπή η έρευνα σταμάτησε τη στιγμή της επαφής των μηχανών των αμαξοστοιχιών, κάτι το εντελώς απαράδεκτο, που θέτει ζήτημα να εξεταστεί αν εδώ υπάρχει παράβαση καθήκοντος, λόγω παραβίασης του σημείου 10 του σκεπτικού της απόφασης συγκρότησης της Επιτροπής.

Με περίσσιο θράσος το πόρισμα αναφέρει "Μέσω της συλλογής στοιχείων από τους κρίσιμους -κατά την άποψη της Επιτροπής - φορείς και στελέχη αυτών και την αξιολόγησή τους με βάση τους κανόνες της λογικής και της επιστήμης, ..." Όμως αντίκειται πλήρως στους κανόνες της λογικής και της επιστήμης και είναι απολύτως παράλογο στους "κρίσιμους" φορείς να μην περιλαμβάνονται οι μηχανοδηγοί των τρένων, οι οποίοι κινούνται καθημερινά στο προβληματικό δίκτυο και τους οποίους ποτέ δεν κάλεσαν, να τους ρωτήσουν ο,τιδήποτε. Το απολύτως χειρότερο είναι πως δεν φρόντισαν ποτέ να διαπιστώσουν σε ποιο ακριβώς σημείο βρισκόταν ο κλειδούχος του Σταθμού Λάρισας: "ο κλειδούχος βρισκόταν πιθανότατα στην αλλαγή 101 (είσοδος σταθμού Λάρισας), που απέχει δύο (2) περίπου χιλιόμετρα από την αλλαγή 118" (σελ. 54).

Φυσικά η "καταγραφή και όχι συγκάλυψη" ενδέχεται ν' αναφέρεται στα ψέματα που ξεστόμισαν ασύστολα οι Γεραπετρίτης-Παπαδόπουλος όταν πήγαν ξεχωριστά στη Λάρισα και ψέλλιζαν πως "υπάρχει τηλεδιοίκηση". Το πόρισμα σ' αυτό είναι απολύτως σαφές: "Προϋπόθεση για να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, έστω μόνο μεταξύ δύο διαδοχικών σταθμών, είναι να λειτουργεί στη διαδρομή αυτή η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση." (σελ. 25) και "Η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα - Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα - Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’). Στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού." (σελ. 29). "Τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού" είναι αυτό που ίσχυε απ' τον προηγούμενο αιώνα κι αν βάλεις ανεκπαίδευτο σταθμάρχη το κάνεις "τηλε-φονικό". Κι αν σε σύστημα του προηγούμενου αιώνα, στο οποίο ποτέ δεν τράκαραν τρένα, τρακάρουν τρένα το 2023, δεν φταίει ο ανεκπαίδευτος σταθμάρχης, αλλά αυτός που τον έβαλε, συνεννοηθήκαμε;

Μια "καταγραφή", που μπορεί να συνδέεται με "συγκάλυψη", ελέω "ακαταδίωκτου", είναι στην παρ. "2.2.6 Σύνθεση συρμών" (σελ. 37), όπου φαίνεται η Επιτροπή απλά να ...

κατέγραψε ό,τι της έδωσαν, χωρίς να είναι εμφανής η προσπάθεια διασταύρωσης των στοιχείων. Παρόλο που είναι απολύτως κρίσιμο το τι πραγματικά μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, τι προκάλεσε τη φονική πυρκαγιά και τα χημικά εγκαύματα των πυροσβεστών. Φαίνεται επίσης απ' την επίσκεψη και εξέταση του πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας μόλις στις 20/3, τρεις εβδομάδες μετά τη μαζική δολοφονία, χωρίς να προκύπτει από πουθενά αν στις τρεις εβδομάδες ο πίνακας διατηρήθηκε σφραγισμένος, στην κατάσταση που ήταν το βράδυ της 28/2, και δεν έγιναν ενδιάμεσα παρεμβάσεις/διορθώσεις/αποκαταστάσεις.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 15/3/2023 ανεβαίνουν ξανά και στο Facebook.

Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εφόσον, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φαίνεται υποχρεωτικά και ξεχωριστά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού. Κάποιοι συστηματικοί αντιγραφείς μην κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε!

Το πόρισμα έχει επίσης αντικρουόμενα μεταξύ τους σημεία ή/και αβλεψίες: στη σελ. 34 καταγράφεται πως "Ειδικά για την περίπτωση που ο συρμός οδεύει από τη γραμμή ανόδου στη γραμμή καθόδου, μέσω των αλλαγών 118Α και 118Β ο σταθμάρχης μπορεί να δει το συρμό σε μια απόσταση περίπου 3,0 χιλιόμετρα (Σχήμα 2.8 : Τμήμα 118Α-118Β-ΒΥ- ΒΧ-ΕΑ1-ΕΑ2). Η απόσταση όμως αυτή, την ημέρα της αυτοψίας που έκανε η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων (20-3-2023), καταγράφηκε ως μικρότερη κατά 1200 μέτρα, και συγκεκριμένα περίπου 1700 μέτρα καθώς στο τμήμα ΕΑ2 (μήκους 1200 μέτρων) δεν άναβαν οι λυχνίες." Ωστόσο, στη σελ. 55 καταγράφεται πως "Ο Σταθμάρχης Λάρισας, με βάση το υφιστάμενο σύστημα σηματοτεχνικής κάλυψης του σταθμού (αυτοψία που έγινε από τα τρία μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων στις 20-3-2023) μπορούσε, από την αποβάθρα όπου βρίσκεται ο προς αναχώρηση συρμός και για ένα μήκος περίπου 2,8 χιλιομέτρων, να παρακολουθεί στον τοπικό πίνακα τηλεχειρισμού αλλαγών με φωτεινές ενδείξεις τη θέση και την πορεία του συρμού". 1700 μέτρα ή 2,8 χιλιόμετρα; Αποφασίστε, παρακαλώ!

Επίσης, στην τελευταία γραμμή της σελ. 57 καταγράφεται πως "η πιθανή αντίληψη από τον μηχανοδηγό του IC 62 ότι κινείται στη γραμμή ανόδου θα τον είχε ενδεχομένως οδηγήσει σε άμεση επικοινωνία με τον μηχανοδηγό του εμπορικού 63503", ωστόσο το IC 62 κινούνταν -δυστυχώς-στη γραμμή καθόδου, όχι ανόδου.

Επιπλέον, στη σελ. 75 σημειώνεται πως "Τη στιγμή του δυστυχήματος ο συρμός IC 62 συρμός εκινείτο με ταχύτητα που καταγράφεται στον ταχογράφο, στοιχεία του οποίου όμως δεν περιήλθαν σε γνώση της Επιτροπής. Αναφέρεται ότι ο IC 62 εκινείτο με ταχύτητα 160 km/h". Τι θα πει "Αναφέρεται"; Το άκουσαν απ’ την καφετζού της γειτονιάς και το ‘βαλαν στο πόρισμα; Και πού είναι τα στοιχεία του ταχογράφου;

Να ενημερώσουμε βεβαίως την Επιτροπή, που στη σελ. 12 μνημονεύει το άρθρο 78 παρ. 1 του ν. 4632/2019  σε ό,τι αφορά τη "διατύπωση προτάσεων, συστάσεων και μέτρων ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου που προδήλως δεν δημιουργούν τεκμήριο υπαιτιότητας ή ευθύνης", πως η συγκεκριμένη διάταξη έχει καταργηθεί με το άρθρο 51 περ.1 ν.5014/2023, ΦΕΚ Α` 14/21.01.2023! Ο συγκεκριμένος νόμος έχει τίτλο "Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων για την ασφάλεια των μεταφορών και άλλες διατάξεις", δημοσιεύτηκε μόλις 40 ημέρες πριν τη μαζική δολοφονία στα Τέμπη, αλλά, ΔΕΝ μνημονεύεται στην απόφαση σύστασης της Επιτροπής! Και μόνο για το λόγο αυτό φαίνεται το πόρισμα να έχει γραφεί αλλού, για λογαριασμό της Επιτροπής!

Στην πραγματικότητα, με το ν.5014/2023 καταργήθηκε η υπάρχουσα "Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων" και συγχωνεύθηκε με την "Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων" σε ένα νέο φορέα, με την ονομασία "Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών". Στο πρότυπο των "Ανεξάρτητων" (sic) Αρχών υπόκειται σε κοινοβουλευτικό έλεγχο και προβλέπεται πενταμελές Συμβούλιο Διοίκησης, με πενταετή θητεία και ετήσια έκθεση πεπραγμένων. Δεν εντόπισα κάπου να έχει διοριστεί αυτό το 5μελές συμβούλιο: ίσως δεν βρήκαν ακόμα κάποιον αρκετά πρόθυμο να υπογράφει ό,τι του δίνουν, με αντίτιμο το μισθό της "Ανεξάρτητης" Αρχής. Κι αφού οι "άριστοι" του "επιτελικού κράτους" τα έκαναν ξανά μπάχαλο, καταργώντας την υπάρχουσα Επιτροπή χωρίς να φτιάξουν το νέο φορέα, μας προέκυψε η "Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων". Φυσικά ούτε κανείς Ντογιάκος ούτε και καμιά "αντιπολίτευση" ενδιαφέρθηκαν για το θεσμικό κενό ...

Τέλος, το πόρισμα αναπαράγει το επίσημο αφήγημα για "μόνο" 57 νεκρούς, παρόλο που δεν είναι στοιχείο της εμπειρογνωμοσύνης, παρόλο που από τα στοιχεία του Πυροσβεστικού Σώματος οι νεκροί είναι τουλάχιστον 60 και παρόλο που η Επιτροπή δεν προέβη σε "μελέτη, συλλογή και επεξεργασία στοιχείων" αναφορικά με τον πραγματικό αριθμό των νεκρών. 

Είναι τώρα να λέμε παραμονές εκλογών πως ο αριθμός νεκρών είναι στην πραγματικότητα "αδιευκρίνιστος"; Τι είναι ο αριθμός νεκρών, ποσά στους λογαριασμούς Υπουργών;

Μαυρίστε τους, αλύπητα! Αξίζουμε καλύτερα! Ποτέ ξανά "ακαταδίωκτοι"!

(Η ανάλυση του πορίσματος συνεχίζεται, ίσως επανέλθουμε).

ΥΓ: Μετά την προκήρυξη εκλογών για τις 21/5, το ιστολόγιο μπαίνει στην τελική ευθεία για οριστική διακοπή. Όλα όσα έγραψα αυτά τα 9 χρόνια επαληθεύτηκαν, καθώς έσκασε πια η βαθιά σάπια ενεργειακή πολιτική των τελευταίων 20 ετών και το μάρμαρο το πληρώνουμε όλοι μας. Το ιστολόγιο δεν διάβασε ποτέ κρυστάλλινη σφαίρα, δεν έριξε χαρτιά, δεν πήγε σε καφετζούδες κι όλα όσα θα έλθουν στον ηλεκτρισμό θα τα βρείτε σε αναρτήσεις παλαιότερων ετών. Διαβάστε τις παλαιότερες αναρτήσεις, δείτε τις ετήσιες ανασκοπήσεις, το διάβασμα κάνει πάντα καλό!

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου