Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023

EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: έσκασε η βόμβα! H Νορβηγική εταιρεία Havila Kystruten γκρεμίζει την πολιτική της ΕΕ!

Το σημερινό θέμα είναι τεράστιο! Εκλογές έρχονται, ζητήστε απ' τα κόμματα να πάρουν σαφή και ξεκάθαρη θέση!

Όπως βεβαίως σας έχει εδώ και μήνες ενημερώσει το ιστολόγιο, ένας νέος κίνδυνος, που αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφορά πλέον τους πάντες. Όπως είχαμε δει, στις 10/2/2022 το πλοίο Felicity Ace της εικόνας απέπλευσε απ' το Γερμανικό λιμάνι Emden, για να μεταφέρει στις ΗΠΑ 3.965 ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Ομίλου Φολκσβάγκεν, περιλαμβανομένων Πόρσε, Λαμποργκίνι & Μπέντλεϋ. Στις 16/2/2022, όταν βρισκόταν ανοιχτά των νησιών Αζόρες στο βόρειο Ατλαντικό, στο πλοίο εκδηλώθηκε φωτιά και βυθίστηκε στις 1/3/2022. Κατόπιν αυτού παρέμεινε άγνωστη η διερεύνηση της αιτίας της φωτιάς, και θα παραμείνει για πάντα άγνωστο αν η φωτιά προκλήθηκε από ανάφλεξη μπαταριών λιθίου ή αν προκλήθηκε από άλλη αιτία και μεταδόθηκε στις μπαταρίες λιθίου των οχημάτων, καθιστώντας την κατάσβεση αδύνατη. Τα 22 μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν απ' την πρώτη στιγμή το πλοίο και διασώθηκαν.

Λίγες μόνο ημέρες αργότερα, στις 18/2/2022, το πλοίο Euroferry Olympia της εικόνας απέπλευσε απ' την Ηγουμενίτσα για το Μπρίντιζι της Ιταλίας, μεταφέροντας 153 φορτηγά και 32 επιβατικά αυτοκίνητα. Ενώ βρισκόταν βόρεια της Κέρκυρας ξέσπασε φωτιά στο χώρο των οχημάτων, η οποία στάθηκε αδύνατο να τεθεί υπό έλεγχο, παρουσίασε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες και συνεχείς αναζωπυρώσεις για εβδομάδες. 11 ζωές χάθηκαν απ' τη φωτιά, με τις τελευταίες σωρούς να ανασύρονται στις 23/3/2022. Κι εδώ άγνωστη η αιτία της φωτιάς.

Ήδη το Δεκέμβριο 2013, ειδική μελέτη για λογαριασμό του Γερμανικού Υπουργείου Μεταφορών είχε διαπιστώσει πως η μεταφορά με πλοία ro-pax ή ro-ro οχημάτων που έχουν μπαταρίες λιθίου αυξάνει τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Στην 3η παράγραφο της περίληψης ρητά αναφέρεται πως "In the event of a lithium ion battery catching fire, it is important to note that such a fire reaches very high temperatures, produces toxic gases and is inextinguishable - Σε περίπτωση που μπαταρία λιθίου πάρει φωτιά, είναι σημαντικό να επισημάνουμε πως μια τέτοια φωτιά αναπτύσσει πολύ υψηλές θερμοκρασίες, εκλύει τοξικά αέρια και δεν μπορεί να σβηστεί".

Ανάλογους προβληματισμούς και προληπτικά μέτρα για την ασφάλεια μεταφοράς των μπαταριών λιθίου έχει βεβαίως η αεροπορική βιομηχανία, το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, η Υπηρεσία Μεταφορών FedEx, τα Αυστραλιανά Ταχυδρομεία, κλπ. 

Παρά τους πιο πάνω προβληματισμούς, η νεοΜαοϊκή ΕΕ και βεβαίως η ξεπουλημένη κυβέρνησάρα μας έχουν αποφασίσει την απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, προκειμένου όλοι οι πολίτες υποχρεωτικά να ...

έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ελεγχόμενο από μακριά απ' τους κυβερνώντες!

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.

Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εφόσον, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φαίνεται υποχρεωτικά και ξεχωριστά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού. Κάποιοι συστηματικοί αντιγραφείς κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε, μην κάνετε το μουλάρι!

Αυτή την αυταρχική πολιτική ήρθε πριν λίγες ημέρες να ανατρέψει η Νορβηγική εταιρεία Havila Kystruten, η οποία εκτελεί επιβατική ακτοπλοΐα στη Νορβηγία (Bergen - Kirkenes), με στόλο νεότευκτων πλοίων RoPax και κρουαζιερόπλοιων που μπορούν να μεταφέρουν και οχήματα, Η Havila ζήτησε από την εταιρεία συμβούλων Proactima AS, εξωτερική αξιολόγηση σχετικά με τη μεταφορά αυτοκινήτων και μηχανοκίνητων οχημάτων, με βάση την εμπειρία της από το πρώτο έτος λειτουργίας, καθώς και να διερευνήσει τους πιθανούς κινδύνους.

Το συμπέρασμα της ανάλυσης κινδύνου δείχνει ότι μια πιθανή πυρκαγιά σε συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα συστήματα και το πλήρωμα του πλοίου. Όμως μια πιθανή πυρκαγιά σε ηλεκτρικά, υβριδικά ή αυτοκίνητα υδρογόνου θα απαιτήσει εξωτερικές προσπάθειες διάσωσης και θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τους επιβαίνοντες, το πλήρωμα και τα πλοία.

Κατόπιν αυτού η Havila Kystruten ανακοίνωσε πως απαγορεύει την μεταφορά αμιγώς ηλεκτρικών, υβριδικών, αλλά και ηλεκτρικών οχημάτων υδρογόνου με τα πλοία της. Υπόψη πως η Νορβηγία έχει προσφέρει εξωφρενικά κίνητρα και οι Νορβηγοί έχουν αγοράσει πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα: έχουν την μεγαλύτερη διείσδυση παγκοσμίως στην αγορά καινούργιου με ποσοστό που πλησιάζει το 80%, αλλά πλέον δεν θα μπορούν να τα βάλουν σε φέρυ!

Πέρυσι, η πολύ μεγάλη ασφαλιστική Allianz προειδοποίησε γενικά τη ναυτιλιακή βιομηχανία για τον αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς. Η έκθεση Safety and Shipping Review 2022 προειδοποίησε για τους πιθανούς κινδύνους που ενέχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αναφέροντας τέσσερις κύριους κινδύνους, όπως πυρκαγιά, έκρηξη, τοξικά αέρια και την πιθανότητα θερμικής διαφυγής από τη μεταφορά αυτών των μπαταριών.

Μετά τη συγκεκριμένη είδηση, το κύριο ερώτημα που ανακύπτει, είναι αν ο καθένας από μας αποκτά δικαίωμα να καταγγείλει τα Ελληνικά φέρυ αν μεταφέρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα κρυφά και χωρίς να το ανακοινώνουν στους λοιπούς επιβαίνοντες. Απαιτούνται πολλές απαντήσεις, τόσο απ' το Υπουργείο Ναυτιλίας όσο κι απ' τις ίδιες τις ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς είμαστε χώρα που η ακτοπλοΐα έχει τεράστια σημασία για τις συγκοινωνίες και τον τουρισμό.

Εκτός κι αν, τόσο η ΕΕ όσο κι η Ελλάδα, με τους πανηλίθιους σχεδιασμούς τους, έχουν επιβάλει την υποχρεωτική αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου προκειμένου πλέον να μην επιτρέπεται να ταξιδέψουμε με φέρυ!

ΥΓ: Το ιστολόγιο διανύει τους τελευταίους μήνες και μάλλον κάτι νέο φαίνεται στον ορίζοντα! Όλα όσα έγραψα αυτά τα 9 χρόνια επαληθεύτηκαν, καθώς έσκασε πια η βαθιά σάπια ενεργειακή πολιτική των τελευταίων 20 ετών και το μάρμαρο το πληρώνουμε όλοι μας. Το ιστολόγιο δεν διάβασε ποτέ κρυστάλλινη σφαίρα, δεν έριξε χαρτιά, δεν πήγε σε καφετζούδες κι όλα όσα θα έλθουν στον ηλεκτρισμό θα τα βρείτε σε αναρτήσεις παλαιότερων ετών. Διαβάστε τις παλαιότερες αναρτήσεις, δείτε τις ετήσιες ανασκοπήσεις, το διάβασμα κάνει πάντα καλό!

 

10 σχόλια:

  1. Το νορβηγικό δημοσίευμα αναφέρει πως "The main competitor Hurtigruten writes in an e-mail to NRK that they will continue to transport all types of cars on board their ships. " ... "Hurtigruten says it has carried out its own risk assessments when it comes to shipping electric and hybrid cars, and has not come to the same conclusion as its competitor."
    Με λίγα λόγια η απόφαση απαγόρευσης μεταφοράς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων αφορά την εταιρία Havila Kystruten που την έλαβε κατά την κρίση της για τα δικά της πλοία και όχι στη βάση κάποιας νομοθεσίας, προς το παρόν τουλάχιστον. Οπότε τι να καταγγείλει κανείς στην Ελλάδα και σε ποιόν? Το υπουργείο ναυτιλίας θα σας παραπέμψει στον αρμόδιο για την ελληνική ναυτιλιακή πολιτική:
    https://www.youtube.com/watch?v=RZdPdHEFedA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά, αφορά την εταιρεία. Ωστόσο η συγκεκριμένη γραμμή για χρόνια ήταν μονοπώλιο της Hurtigruten και η Havila μπήκε πρόσφατα, με νέα πλοία. Οπότε η Hurtigruten καταρχήν είναι απόλυτα φυσιολογικό να θέλει να ξεφορτωθεί τον ανταγωνισμό.
      Όσο για τον αρμόδιο στην Ελλάδα, αν του ανεβούν τα ασφάλιστρα για τα επιβατικά καράβια στα ουράνια, θα εξηγήσει νέα φωνήεντα στον χ*****νο!

      Διαγραφή
  2. Αρχίζει ν' αποκτά ενδιαφέρον το πράγμα! Η "ειδησάρα" προκαλεί γενικότερο ενδιαφέρον:
    https://www.energia.gr/article/198631/metafora-hlektrikon-aytokinhton-me-ploia-mhpos-na-lhfthoyn-metra-tora-prin-ginei-atyhhma

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δείτε και τι έγινε στις ΗΠΑ με τον τυφώνα Ιαν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Του κ. Μασκ, παρακαλώ, τα πανάκριβα!
    https://www.westernjournal.com/nhtsa-confirms-fire-marshals-worst-fears-ev-fires-hurricane-ian/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρειάστηκαν 22.710 λίτρα νερού για να σβήσει η φωτιά σε αυτό το Tesla Model S
    https://www.autoblog.gr/2023/01/30/xreiastikan-22710-litra-nerou-gia-na-svisei-i-fotia-se-afto-to-tesla-model-s/

    Οικολογική συνείδηση πάνω απ' όλα έ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστώ για τον πολύ ενδιαφέροντα σύνδεσμο. 22,7 κυβικά νερό είναι περίπου 3 πυροσβεστικά οχήματα, δεν είναι πάρα πολύ. Ωστόσο το θέμα είναι πως κι αυτά δεν διασφαλίζουν τίποτα, καθώς οι φωτιές από μπαταρίες λιθίου έχουν την τάση να αναζωπυρώνονται ξανά και ξανά, ακριβώς επειδή είναι χημικές αντιδράσεις.

      Διαγραφή
  5. Κάηκε και άλλο καράβι με κινέζικα ηλεκτρικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εξαιρετικά είναι τα EV! Τόσο εξαιρετικά, που μόλις στη Νορβηγία κόπηκαν οι επιδοτήσεις δεν τα αγοράζει κανείς!
    https://www.gocar.gr/news/feed/42417,Agora_EV_Norvhgia.html
    Και το ίδιο θα συμβεί και στη Βρετανία: https://www.gocar.gr/news/feed/41685,pronomia_hlektrikwn_Deyterh_xwra.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή