Είναι πολύ εντυπωσιακό πως μόλις δημιουργήθηκαν οι συνθήκες για να μειωθούν οι τιμές, τόσο στο φυσικό αέριο όσο και στο πετρέλαιο, "κάτι" συμβαίνει για να διατηρηθούν οι τιμές ψηλά και να συνεχίζεται η μεγάλη καταλήστευση των καταναλωτών.
Καταρχήν ο στόχος της ΕΕ να έχει κατά 80% γεμάτες τις αποθήκες φυσικού αερίου έως το τέλος Σεπτεμβρίου και 90% έως το τέλος του έτους αύξησε ραγδαία την ζήτηση αερίου σε συνθήκες στενότητας της προσφοράς, με αποτέλεσμα η τιμή να εκτοξευθεί μετά τα μέσα Ιουνίου σε απίθανα υψηλά επίπεδα. Ωστόσο ο στόχος της ΕΕ επιτεύχθηκε πολύ νωρίτερα, καθώς στις 2/10/2022 το επίπεδο πλήρωσης έφθασε στο 89,32% και τις 993,4945TWh. Βέλγιο & Πορτογαλία είναι στο 100% πλήρωσης, η Πολωνία στο 98,34% η Γαλλία στο 97,39%, η Γερμανία στο 92,08%, η Ιταλία στο 91,15% και η Ολλανδία στο 92,05%. Τα επίπεδα πλήρωσης αποθηκών βρίσκονται ακόμα πίσω απ' τα αντίστοιχα του 2019 και 2020 (πάνω από 1000TWh στο ίδιο χρονικό σημείο), ωστόσο είναι σημαντικά πιο πάνω απ' τα αντίστοιχα επίπεδα του 2021 (834,8228TWh στις 2/10/2021).
Μόλις ωστόσο φάνηκε πως η ΕΕ πιάνει το στόχο, και απ' τις 26/8/2022 είχε ξεκινήσει βαθμιαία αποκλιμάκωση της τιμής του αερίου, εντελώς αναπάντεχα στις 27/9/2022 "κάποιοι" ανατίναξαν τους αγωγούς Nord Stream 1 & 2! Για να σιγουρευτούν προφανώς πως δεν θα ξαναρχίσει μέσα στο χειμώνα η ροή αερίου απ' τη Ρωσία προς την ΕΕ, οπότε η ΕΕ θ' αναγκαστεί ν' αδειάσει με πιο γρήγορο ρυθμό τις αποθήκες, να χρειαστεί απεγνωσμένα αέριο κάπου στον Ιανουάριο-Φεβρουάριο και να συντηρηθεί η αύξηση στις τιμές!
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του δείκτη TTF δείχνουν τιμή 160€/MWh για το χειμώνα 2023-24, δηλαδή περίπου όσο είναι η τιμή σήμερα και πολλές-πολλές φορές πάνω απ' τα επίπεδα του χειμώνα 2020-21. Συνεπώς ΜΗΝ περιμένετε να ξαναδείτε φθηνές τιμές φυσικού αερίου και επιστρέψτε στις ξυλόσομπες όσο είναι καιρός! Για πετρέλαιο ούτε συζήτηση, οι εγκληματίες πολιτικοί δεν σκέφτονται να μειώσουν το φόρο πάνω στο φόρο, που επέβαλαν εδώ και μια δεκαετία και προς το παρόν κάνουν γαργάρα τον "κλιματικό" (τρομάρα τους) νόμο, που μόλις τον περασμένο Μάιο ψήφισαν, αυτόν που λέει πως απ' το 2025 απαγορεύονται νέοι καυστήρες πετρελαίου.
Αν τώρα
"κάποιοι" ανατίναξαν τους αγωγούς Nord Stream 1 & 2, τι τους
εμποδίζει να ...
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.
Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εφόσον, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φαίνεται υποχρεωτικά και ξεχωριστά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού. Μην κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε!
Κι αν τα πράγματα με το φυσικό αέριο είναι ξεκάθαρα, με το πετρέλαιο είναι θολά: στο διάγραμμα βλέπουμε πως η τιμή του πετρελαίου brent είδε χαμηλά επίπεδα στη διάρκεια της πανδημίας, αλλά απ' τον Απρίλιο 2020 ξεκίνησε μια φρενήρη άνοδο. Απ' τα μέσα Ιουνίου 2022 η τιμή διορθώνει τη μεγάλη άνοδο, έφθασε στο επίπεδο στήριξης της κόκκινης γραμμής, αντέδρασε ανοδικά, αλλά δεν έχει διασπαστεί η καθοδική τάση. Αν συνεχιστεί η διόρθωση, θα μπορούσαμε ίσως να δούμε τιμές στην περιοχή των 55-60 δολαρίων/βαρέλι.
Κι εκεί που ελπίζουμε σε συνέχιση της πτώσης, για να δούμε χαμηλότερες τιμές στην αντλία, να σου η κυβέρνηση ξανανέβασε από 1/10/2022 κατά 15 λεπτά/λίτρο την τιμή του πετρελαίου κίνησης, τροφοδοτώντας τον πληθωρισμό, που στις 10/10/2022 θα ανακοινωθεί απ' την ΕΛΣΤΑΤ για το Σεπτέμβριο μάλλον πάνω από 12,5%. Πόσο ακόμα θα τον ανεβάσει η πλέον αποτυχημένη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης; Άγνωστο!
Το ακόμα χειρότερο είναι πως σήμερα συναντώνται στη Βιέννη οι εκπρόσωποι του ΟΠΕΚ+ και τα δημοσιεύματα λένε πως σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, τα μέλη του ΟΠΕΚ+ θα εξετάσουν το ενδεχόμενο μείωσης της παραγωγής από 500.000 έως 1 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, προκειμένου να στηρίξουν την τιμή. Οπότε υπάρχουν τρία ερωτήματα: α) αν θ' αποφασιστεί περικοπή ή όχι, β) αν θ' αποφασιστεί περικοπή, πόσο θα είναι το ύψος της, και γ) τι ύψος περικοπής έχουν ήδη προεξοφλήσει τα Χρηματιστήρια.
Σε κάθε περίπτωση, εκτός απ' την άνοδο τιμής του πετρελαίου έχουμε ταυτόχρονα και πτώση της ισοτιμίας του ευρώ με το δολάριο, δηλαδή χρειαζόμαστε περισσότερα δολάρια για εισαγωγή πετρελαίου. Αν λοιπόν σήμερα αποφασιστεί μεγαλύτερη περικοπή παραγωγής απ' αυτή που αναμένουν τα Χρηματιστήρια, η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να επιστρέψει προς τα υψηλά επίπεδα που είδαμε απ' τα μέσα Φεβρουαρίου μέχρι τα μέσα Ιουνίου, με την τιμή της αμόλυβδης αυτή τη φορά να σπάζει το φράγμα των 3€/λίτρο!
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 6/10/22: Ο ΟΠΕΚ+ τελικά αποφάσισε περικοπή 2 εκατ. βαρελιών ημερησίως, με τις μεγαλύτερες μειώσεις για Σαουδική Αραβία & Ρωσία (από 526 χιλ. βαρέλια), ωστόσο ήδη αρκετές χώρες του Οργανισμού αντλούν πολύ λιγότερο πετρέλαιο από ό,τι προβλέπεται στις ποσοστώσεις τους και η πραγματική επίπτωση στην παραγωγή αναμένεται να είναι περίπου 880.000 βαρέλια την ημέρα κατά το Bloomberg ή ίσως 400.000 με 600.000 βαρέλια την ημέρα κατά τη Goldman Sachs. Οπότε μάλλον αναστενάζουμε με ανακούφιση προς το παρόν, αλλά συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τις μεταβολές της τιμής: τα Χρηματιστήρια τελικά πηγαίνουν πάντα εκεί που θέλουν.
σχετικα με το σχολιο του Πετσα. Σε οιποιαδηποτε δυτικοευροπαικη προτευουσα αν εκανε αυτο το σχολιο θα τον περιμεναν ΟΙ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΤΟΥ εξω απο το στουντιο και θα ζητουσαν εξηγησεις ή την παραιτηση του, εν αντιθεση με την Ελλαδα οπου κι αν ξαναεμφανηστει θα του φωναζουν ζητω και μπραβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτη ειναι η πραγματηκοτητα δυστηχως και συνεπακολουθο αυτης οι κερδοσκοποι και τα καρτελ που οργιαζουν σε ολους τους τομεις της Ελληνικης οικονομιας-κοινωνιας