Το συνέδριο της ΝΔ πέρασε χωρίς να έχουμε προκήρυξη εκλογών, καθώς και τα μέτρα για το ρεύμα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργεύων μια μέρα πριν το συνέδριο αποδείχθηκαν "σανό στον ανεμιστήρα". Έτσι η πρόβλεψη της 24/4 για εκλογές στις 19/6 δεν επαληθεύθηκε, αλλά δύσκολο να γίνουν εκλογές στο τέλος της τετραετίας, με τον πληθωρισμό να καλπάζει πάνω απ' το 10% και να βρίσκεται σε επίπεδα προ 30ετίας.
Στο σημερινό μας θέμα, ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο ανέβηκε στο διαδίκτυο πριν λίγες ημέρες, με λήψη από drone στο εργοτάξιο της -ακόμα- υπό κατασκευή νέας λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαΐδα 5. Από την πρόοδο των εργασιών φαίνεται πως υπάρχουν ακόμα αρκετά να γίνουν μέσα στο καλοκαίρι, αλλά το πιο ενδιαφέρον είναι πως παρόλο που πρόκειται για εργοτάξιο, δείχνει σαν μακέτα! Μια κουκλίστικη μονάδα, η πιο σύγχρονη λιγνιτική μονάδα της Ευρώπης! Να γιατί οι αεριάδες έβαλαν απ' την πρώτη στιγμή σκοπό να τη σαμποτάρουν, κλείνοντάς την εντελώς και χτίζοντας στο ίδιο οικόπεδο 10-11 μικρές αεριοστροβιλικές μονάδες, που θα διασφαλίσουν την κατανάλωση εισαγόμενου φυσικού αερίου αντί για λιγνίτη. Και φυσικά βρήκαν πρόθυμους συμμάχους ανάμεσα στους απάτριδες της πλατείας Συντάγματος.
Το βίντεο εστιάζει περισσότερο στα έργα κατασκευής της αυλής αποθήκευσης του λιγνίτη τροφοδοσίας του νέου ΑΗΣ Πτολεμαΐδας. Ωστόσο το drone έχει πετάξει αρκετά ολόγυρα, ώστε να μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε τα επιμέρους στοιχεία, που συνθέτουν τη μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση των τελευταίων ετών στη χώρα.
Το βίντεο, που θα βρείτε πιο κάτω, ξεκινά με επιμήκεις πράσινες μεταλλικές κατασκευές: είναι οι σκελετοί που θα φιλοξενήσουν τις μεταφορικές ταινίες μεγάλου μήκους ("ταινιόδρομοι"), οι οποίες θα απομακρύνουν προς τους χώρους απόθεσης τα απόβλητα του συστήματος αποθείωσης, σε μορφή γύψου. Στο 0:25 φαίνονται οι γέφυρες διέλευσης των ταινιοδρόμων πάνω απ' την περιφερειακή αποστραγγιστική τάφρο.
Στο 1:09 βλέπουμε μια πρώτη πανοραμική άποψη: δεσπόζουν όλων των υπολοίπων η χοντρή καμινάδα/πύργος ψύξης του ατμού και το κτήριο του καυστήρα/λέβητα, με το γαλανό χρώμα στη βάση. Ό,τι βλέπουμε μπροστά απ' τις δυο επιβλητικές κατασκευές και μέχρι τα κτήρια με μωβ και κόκκινο χρώμα είναι το σύστημα κατεργασίας των καυσαερίων, ώστε τελικά οι εκπομπές ρύπων να συμμορφώνονται προς τα όρια της Οδηγίας Βιομηχανικών Εκπομπών της ΕΕ. Είναι η μεγάλη διαφορά της νέας μονάδας απ' αυτές που κατασκευάστηκαν μέχρι τα τέλη του 20ού αιώνα. Οι δυο κυλινδρικές πράσινες δεξαμενές δεξιά είναι για την αποθήκευση του πετρελαίου, που απαιτείται κατά την εκκίνηση της μονάδας από ψυχρή κατάσταση.
Απ' το 1:15 μπορούμε να δούμε και περιμετρικά τον περιβάλλοντα χώρο, που είναι μια μεγάλη απογοήτευση: επτά χρόνια κατασκευάζεται ήδη η μονάδα κι η ΔΕΗ όφειλε να είχε μεριμνήσει ώστε ο τόπος να είναι καταπράσινος, από φυτά προσαρμοσμένα στις κλιματικές συνθήκες της περιοχής. Δυστυχώς η βλάστηση φαίνεται εντελώς περιορισμένη στις αρχές Μαΐου.
Στο 1:35 και δεξιά απ' το κτήριο του λέβητα βλέπουμε ένα άλλο κτήριο, βαμμένο πράσινο: είναι ο χώρος όπου βρίσκεται η γεννήτρια παραγωγής του ρεύματος.
Στα 2:00 και πέρα απ'
τον πύργο ψύξης βλέπουμε χωράφια περιτριγυρισμένα από δασικές εκτάσεις: είναι
οι περιβαλλοντικά αποκαταστημένες αποθέσεις χωμάτων του πρώτου λιγνιτωρυχείου
που δημιουργήθηκε στην περιοχή, του Ορυχείου Κύριου Πεδίου. Οι δασικές εκτάσεις
είναι κυρίως φυτεύσεις ...
Στο 2:14, η κεκλιμένη υπερυψωμένη επιμήκης κατασκευή, που καταλήγει ανάμεσα στο πράσινο κτήριο της γεννήτριας και στο γαλανό κτήριο του λέβητα είναι ο ταινιόδρομος μεταφοράς του θραυσμένου λιγνίτη, για την τροφοδότηση των σιλό μπροστά απ' τον καυστήρα.
Από το 2:20 το drone ξεκινά να δείχνει τη μεγάλη πλατεία, που αποτελεί την αυλή αποθήκευσης του λιγνίτη. Διακρίνονται οι επιμήκεις ταινιόδρομοι, επί των οποίων βρίσκονται τα ειδικά μηχανήματα που θα κάνουν τόσο την απόθεση του λιγνίτη που έρχεται απ' το ορυχείο στην αυλή, όσο και την απόληψη του λιγνίτη απ' την αυλή, προκειμένου να τροφοδοτηθεί στο συγκρότημα θραύσης κι από εκεί προς καύση.
Στο 3:20 η λήψη εστιάζει σ' ένα μικρό κτήριο, που φαίνεται να ενώνεται με τους ταινιοδρόμους με μια ιδιότυπη κατασκευή. Ενδεχομένως προορίζεται είτε για δειγματοληψία και χημική ανάλυση του λιγνίτη πριν αυτός οδηγηθεί για καύση είτε πρόκειται να εγκατασταθεί σύστημα μαγνητών, για απομάκρυνση μεταλλικών αντικειμένων από λιγνίτη που οδηγείται απ' το ορυχείο απευθείας στην τροφοδοσία του καυστήρα, χωρίς να περάσει απ' την αυλή.
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.
Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εφόσον, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φαίνεται υποχρεωτικά και ξεχωριστά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού. Μην κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε!
Στο 5:48 βλέπουμε λεπτομέρεια του ταινιοδρόμου, με τον ιμάντα μεταφοράς του λιγνίτη και το διάδρομο κυκλοφορίας του προσωπικού συντήρησης. Στο 6:35 βλέπουμε μια άλλη λεπτομέρεια: τα ράουλα κύλισης, επί των οποίων στη συνέχεια θα τοποθετηθεί ο ιμάντας του ταινιοδρόμου. Το κίτρινο "κοντέινερ" στο 6:45 περιέχει τον υποσταθμό κίνησης του ταινιοδρόμου.
Στο 8:05 μπορούμε να δούμε πανοραμικά τη διαδρομή του λιγνίτη απ' την αυλή αποθήκευσης προς τον καυστήρα: απ' την αυλή ένας ταινιόδρομος κατευθύνεται προς τον καυστήρα και ανυψώνεται με κεκλιμένη κατασκευή, προκειμένου να δημιουργήσει σημείο μεταφόρτωσης με τη βαρύτητα, αφήνοντας το λιγνίτη να πέσει στην τροφοδοσία του συστήματος θραύσης. Εκεί ο λιγνίτης θα θραυσθεί και θα ταξινομηθεί στην κατάλληλη κοκκομετρία, Στην έξοδο απ' το σύστημα θραύσης θα έχει καταλήξει πάλι στο επίπεδο του εδάφους και μια νέα κεκλιμένη κατασκευή θα τον ανυψώσει εκ νέου, για να τροφοδοτηθεί στα σιλό τροφοδοσίας του καυστήρα.
Στο 8:47, δεξιά του πράσινου κτηρίου της γεννήτριας, διακρίνεται ο χώρος των μετασχηματιστών (εκεί που φαίνονται επί εδάφους δυο παράλληλα "Γ"), αλλά οι μετασχηματιστές ΔΕΝ είναι στη θέση τους! Το ρεύμα που παράγεται απ' τη γεννήτρια πρέπει να μετατραπεί σε τάση 150kV, προκειμένου να τροφοδοτηθεί στο σύστημα μεταφοράς (δίπλα διέρχεται η γραμμή μεταφοράς Πτολεμαΐδα - Εύοσμος Θεσσαλονίκης). Στην πλαγιά πάντως, με λίγη προσπάθεια, μπορείτε να διακρίνετε τους πυλώνες απ' το μικρού μήκους δίκτυο, που θα συνδέει την Πτολεμαΐδα 5 με το σύστημα μεταφοράς.
Απολαύστε το βίντεο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου