Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Τετάρτη 25 Μαΐου 2022

EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: τα βαπόρια στις Αζόρες και την Αδριατική κι ο νέος κίνδυνος, που απειλεί τους πάντες!


Στις 10/2/2022 το πλοίο Felicity Ace απέπλευσε απ' το Γερμανικό λιμάνι Emden, για να μεταφέρει στις ΗΠΑ 3.965 ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Ομίλου Φολκσβάγκεν, περιλαμβανομένων Πόρσε, Λαμποργκίνι & Μπέντλεϋ. Στις 16/2/2022, όταν βρισκόταν ανοιχτά των νησιών Αζόρες στο βόρειο Ατλαντικό, στο πλοίο εκδηλώθηκε φωτιά και βυθίστηκε στις 1/3/2022. Κατόπιν αυτού παρέμεινε άγνωστη η διερεύνηση της αιτίας της φωτιάς, και θα παραμείνει για πάντα άγνωστο αν η φωτιά προκλήθηκε από ανάφλεξη μπαταριών λιθίου ή αν προκλήθηκε από άλλη αιτία και μεταδόθηκε στις μπαταρίες λιθίου των οχημάτων, καθιστώντας την κατάσβεση αδύνατη. Τα 22 μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν απ' την πρώτη στιγμή το πλοίο και διασώθηκαν.


Λίγες ημέρες αργότερα, στις 18/2/2022, το πλοίο Euroferry Olympia απέπλευσε απ' την Ηγουμενίτσα για το Μπρίντιζι της Ιταλίας, μεταφέροντας 153 φορτηγά και 32 επιβατικά αυτοκίνητα. Ενώ βρισκόταν βόρεια της Κέρκυρας ξέσπασε φωτιά στο χώρο των οχημάτων, η οποία στάθηκε αδύνατο να τεθεί υπό έλεγχο, παρουσίασε εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες και συνεχείς αναζωπυρώσεις για εβδομάδες. 11 ζωές χάθηκαν απ' τη φωτιά, με τις τελευταίες σωρούς να ανασύρονται στις 23/3/2022. Κι εδώ άγνωστη η αιτία της φωτιάς.

Ήδη το Δεκέμβριο 2013, ειδική μελέτη για λογαριασμό του Γερμανικού Υπουργείου Μεταφορών είχε διαπιστώσει πως η μεταφορά με πλοία ro-pax ή ro-ro οχημάτων που έχουν μπαταρίες λιθίου αυξάνει τον κίνδυνο πυρκαγιάς. Στην 3η παράγραφο της περίληψης ρητά αναφέρεται πως "In the event of a lithium ion battery catching fire, it is important to note that such a fire ...

reaches very high temperatures, produces toxic gases and is inextinguishable - Σε περίπτωση που μπαταρία λιθίου πάρει φωτιά, είναι σημαντικό να επισημάνουμε πως μια τέτοια φωτιά αναπτύσσει πολύ υψηλές θερμοκρασίες, εκλύει τοξικά αέρια και δεν μπορεί να σβηστεί".

Ανάλογους προβληματισμούς και προληπτικά μέτρα για την ασφάλεια μεταφοράς των μπαταριών λιθίου έχει βεβαίως η αεροπορική βιομηχανία, το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, η Υπηρεσία Μεταφορών FedEx, τα Αυστραλιανά Ταχυδρομεία, κλπ.

Η πολιτική κλιματικής παράνοιας της ΕΕ έχει έλθει πλέον για τα καλά στην Ελλάδα κι η εντελώς "ανέμελη" για τις συνέπειες κυβέρνηση κατέθεσε πρόσφατα στη Βουλή "κλιματικό νόμο", που ήδη συζητείται στις Επιτροπές της Βουλής. Ο νόμος επιβάλλει υποχρεωτική πλέον κυκλοφορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες λιθίου κι αυτό δημιουργεί μια νέα πηγή κινδύνου για τις ζωές και τις περιουσίες μας. Δεν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία πως οι άβουλες μαριονέτες, που δεν πατούν καν το πόδι τους στη Βουλή, θα "ψηφίσουν" το νόμο, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στους πολίτες.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.

Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εφόσον, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φαίνεται υποχρεωτικά και ξεχωριστά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού. Μην κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε!

Ωστόσο την περίπτωση φωτιάς σε οχήματα με μπαταρίες λιθίου, που νομοτελειακά είναι απολύτως βέβαιο πως κάποια στιγμή θα εκδηλωθεί, θα κληθεί να την αντιμετωπίσει η Πυροσβεστική Υπηρεσία και θα βρεθεί ξυπόλητη στ' αγκάθια, καθώς δεν έχει ούτε εμπειρία ούτε ειδικό εξοπλισμό. Πρόσφατα, έγινε σεμινάριο στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Χανίων, μετά από πρωτοβουλία των στελεχών της υπηρεσίας που ήθελαν να είναι ενήμερα για το πρόβλημα που παρουσιάζουν στην κατάσβεση αυτού του είδους οι μπαταρίες. Αναλυτικό ρεπορτάζ παρουσίασε η ιστοσελίδα της Κρήτης flashnews.gr κι εκεί αναφέρεται πως "Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει την άνοδο και την κάθοδο και εσωτερικά έχει τον ηλεκτρολύτη στον οποίο υπάρχουν τα ιόντα λιθίου. Η φόρτιση γίνεται με την κίνηση των ιόντων από την κάθοδο προς την άνοδο και η αποφόρτιση με την κίνηση από την άνοδο προς την κάθοδο. Η μπαταρία στη φόρτιση και αποφόρτιση θερμαίνεται. (Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό στην περίπτωση των κινητών. Αν μιλάς πολύ ώρα ή έχεις ανοίξει εφαρμογή που απαιτεί περισσότερη ενέργεια, ζεσταίνεται το κινητό).

Οι μπαταρίες μπορούν να φορτίσουν πάρα πολύ γρήγορα. Επίτηδες οι εταιρείες φρενάρουν τον ρυθμό φόρτισης ώστε να γίνεται αυτή με μεγαλύτερη ασφάλεια. Αν γίνει πάρα πολύ γρήγορα υπάρχει ο κίνδυνος αυτανάφλεξης της μπαταρίας με την τριβή που δημιουργείται μέσα από την πολύ γρήγορη κίνηση των ιόντων. Όταν αναφλεγεί η μπαταρία θα καίγεται μέχρι να φύγει το φορτίο της και να αποφορτίσει εντελώς. Μπορεί δηλαδή να καίγεται για 2-3 ακόμα και 5 ώρες ανάλογα με το μέγεθός της. Στην περίπτωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μέχρι να μπορέσει να σβήσει η φωτιά θα έχει καεί το όχημα ολοσχερώς. Θα καίγεται δηλαδή για 6-7 ώρες μέχρι να αποφορτίσει η μπαταρία λιθίου".

Αλλά τι γίνεται αν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο μπροστά σε πολυκατοικία ή ακόμα χειρότερα σε πυλωτή; Και τι θα συμβεί με τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων, κατοικιών, μεταφορών; Να πώς η δήθεν "πράσινη" πολιτική αυξάνει τραγικά με πολλούς τρόπους το κόστος διαβίωσης.


5 σχόλια:

  1. Ο νέος νόμος που προωθεί η ελλ. κυβέρνηση, καταργεί εντελώς τα αυτοκίνητα συμβατικών καυσίμων κάποια χρονική στιγμή ή από μια χρονική στιγμή και μετά δεν θα εισάγονται αυτοκίνητα συμβατικών καυσίμων και όσα ήδη υπάρχουν θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα εισάγονται αυτοκίνητα συμβατικών καυσίμων. Όσα ήδη υπάρχουν θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν, αλλά θεωρώ πως σύντομα τεχνητά θα καταστήσουν τη χρήση τους ασύμφορη. Πρακτικά δηλ. θα απαγορευτούν όλα. Ποια ελεύθερη βούληση του καταναλωτή; Ποια ελεύθερη οικονομία; Φασισμός!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ για τη διευκρίνιση.

      Διαγραφή
    3. Αν δεν απατώμαι, εν Ελλάδι ο νόμος προβλέπει και πιο αύντομα από την κοινοτική οδηγία. Δλδ στην πράξη αυτοκίνητο οι εντελώς ολίγοι με νέες μονοκατοικίες.
      και φυσικά δεν μπορώ να ακούω για δίκτυα στους αυτοκινητόδρομους κλπ που στην πράξη η χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας είναι καμιά 15ετία πίσω.

      Ολοταχώς για τα 50ς που οι λίγοι και καλοί είχαν κούρσα, τηλέφωνο (πλεόν θα φορτίζεις κινητό κ θα χρωστάς περιουσία), ηλεκτρικό. Για το καλό μας!

      ΥΓ: Το περιβαλοντικό αποτύπωμα δεν το καταπιάνω. Ο οικοδεσπότης,μας φωτίζει

      Διαγραφή
    4. Είναι τόσο ξεφτίλες, που στον εγ-κλιματικό νόμο πριν λίγες μέρες ψήφισαν: "Από την 1η Ιανουαρίου 2030 ή, εφόσον προβλέπεται διαφορετική ηµεροµηνία, από την ηµεροµηνία αναφοράς που προβλέπεται στο ενωσιακό δίκαιο, νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελµατικά οχήµατα που ταξινοµούνται είναι µόνο οχήµατα µηδενικών εκποµπών". Δηλ. περιμένουν το ενωσιακό δίκαιο να τους πει το πότε, οι ίδιοι είναι απλά ξεφτιλισμένες μαριονέτες.

      Διαγραφή