Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Κυριακή, 23 Αυγούστου 2020

Μια νέα "win-win" συνεργασία φέρνει δουλειές και ευημερία σε Ινδία και Αυστραλία. Και η Ελλάδα, κύριε;


Η Ινδία είναι η μεγάλη ανερχόμενη δύναμη στην Ασία, η 2η πολυάνθρωπη χώρα του πλανήτη. Χρόνια αποικιοκρατίας την είχαν αφήσει πίσω, με αποτέλεσμα την έλλειψη ηλεκτρισμού σε πολλές περιοχές. Πλέον έχει αποδυθεί σ' ένα μεγάλο αγώνα εξηλεκτρισμού, αναπτύσσοντας τις εγχώριες πηγές ενέργειας, με πρώτο και κύριο το δικό της κάρβουνο, το λιθάνθρακα και το λιγνίτη της, το δικό της μαύρο χρυσό, ή, "μαύρο διαμάντι", όπως το Ανώτατο Δικαστήριο της Ινδίας το έχει διατυπώσει τον Αύγουστο 2014:
"1. Coal is king and paramount Lord of industry is an old saying in the industrial world. Industrial greatness has been built up on coal by many countries. In India, coal is the most important indigenous energy resource and remains the dominant fuel for power generation and many industrial applications. A number of major industrial sectors including iron and steel production depend on coal as a source of energy. The cement industry is also a major coal user. Coal’s potential as a feedstock for producing liquid transport fuels is huge in India. Coal can help significant economic growth. India’s energy future and prosperity are integrally dependant upon mining and using its most abundant, affordable and dependant energy supply – which is coal. Coal is extremely important element in the industrial life of developing India. In power, iron and steel, coal is used as an input and in cement, coal is used both as fuel and an input. It is no exaggeration that coal is regarded by many as the black diamond.

2. Being such a significant, valuable and important natural resource, the allocation of coal blocks for the period 1993 to 2010 is the subject matter of this group of writ petitions filed in the nature of Public Interest Litigation ..."

Τότε, με μια ιστορική απόφαση, το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε ότι είναι παράνομες όλες οι άδειες εκμετάλλευσης κάρβουνου που δόθηκαν στο διάστημα 1993-2010 σε χαλυβουργίες, τσιμεντάδικα κι εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής, για ιδιόχρηση του παραγόμενου προϊόντος. Οι άδειες δόθηκαν χωρίς διαγωνιστική διαδικασία, η υπόθεση χαρακτηρίστηκε ως Coal-Gate, (από το σκάνδαλο Watergate των ΗΠΑ το 1972, που έριξε το 1974 τον τότε Πρόεδρο Νίξον), και το Δικαστήριο εκτίμησε ότι η χώρα ζημιώθηκε 210 δισεκατομμύρια δολάρια!

Η Αυστραλία είναι μια τεράστια χώρα, που ο συγκριτικά λιγοστός πληθυσμός της είναι συγκεντρωμένος στα παράλια, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα εκμετάλλευσης των ορυκτών πόρων των ενδότερων περιοχών. Τεράστιας δυναμικότητας κοιτάσματα λιγνίτη και λιθάνθρακα έχουν καταστήσει την Αυστραλία εξαγωγική δύναμη κι ο το 2014 πρωθυπουργός το είχε βροντοφωνάξει: "Coal is ...
good for humanity" - "το κάρβουνο είναι καλό για την ανθρωπότητα".

Η Ινδική εταιρεία Adani ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια ν' αναπτύξει το Carmichael Project, που περιλαμβάνει έξι επιφανειακά και έως πέντε υπόγεια ορυχεία στη λεκάνη Galilee του κεντρικού Queensland της Αυστραλίας, με σκοπό την ετήσια παραγωγή περίπου 60 εκατ. τόνων κάρβουνου. Μια συνεργασία "win-win" ανάμεσα στις δυο χώρες, δουλειές κι έσοδα για τους Αυστραλούς, έσοδα, εξηλεκτρισμός κι ανάπτυξη για την Ινδία. Το έργο συνδυάζεται με κατασκευή 189χλμ. σιδηροδρομικής γραμμής για σύνδεση στο υπάρχον δίκτυο και μεταφορά μέχρι το λιμάνι Abbot Point, περίπου 400χλμ. μακριά, στα κοντινότερα παράλια, με επέκταση της εκεί λιμενικής εγκατάστασης φόρτωσης. Η συνολική επένδυση εκτιμήθηκε σε 15 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (16,5 δισ. δολάρια Αυστραλίας), θα δημιουργήσει τουλάχιστον 4000 μόνιμες θέσεις εργασίας στην Αυστραλία και θα δίνει ηλεκτρισμό σε περίπου 100 εκατομμύρια Ινδούς, που μέχρι σήμερα βιώνουν το πρότυπο ηλεκτροδότησης του αλήστου μνήμης Ταμήλου, με τα λυχνάρια και τις γκαζόλαμπες. 

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ. 

Αφού συνάντησε άγριο πόλεμο απ' τους οικωλογούντες, το έργο καθυστέρησε κάπως, αλλά ΔΕΝ ακυρώθηκε, όπως πάρα πολλοί προσπάθησαν! Απ' τα μέσα του 2019 η επένδυση μπήκε στην τελική ευθεία, καθώς ξεκίνησαν οι εργολαβίες προετοιμασίας του εργοταξίου, της σιδηροδρομικής γραμμής και τοπικού αεροδρομίου. Τον Ιανουάριο 2020 έφθασε και ξεκίνησε να συναρμολογείται ο πρώτος εκσκαφέας ανεστραμμένου κάδου ("τσάπα" Liebherr R996B). Μετά τα μέσα Μαΐου έφθασαν και τα πρώτα πέντε μεγάλα χωματουργικά φορτηγά (Caterpillar 796). Κι απ' τα μέσα Ιουλίου ξεκίνησαν οι εκσκαφές, για την αρχική διάνοιξη του νέου ορυχείου και την αποκάλυψη του κάρβουνου. Η εικόνα της αρχής, απ' το Engineering & Mining Journal, αποτυπώνει ακριβώς την ιστορική στιγμή. Ήδη συναρμολογείται και δεύτερος όμοιος εκσκαφέας, ενώ αναμένονται κι άλλα φορτηγά στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το πρώτο κάρβουνο θα εξορυχθεί μέσα στο 2021, θα μεταφερθεί στο λιμάνι Abbot Point και θα εξαχθεί στην Ινδία. Ήδη πάνω από 700 άτομα εργάζονται στο ορυχείο και στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, για ένα ορυχείο που στην 1η φάση θα παράγει 10 εκατ. τόνους κάρβουνο κατ' έτος (το έργο ήδη έχει πάντως άδειες για μέχρι 60 εκατ. τόνους). Χρειάζεται να μετακινηθούν περίπου 4 κυβικά μέτρα χώμα για να εξορυχθεί ένας τόνος κάρβουνου. Οι εγκαταστάσεις φιλοξενίας των εργαζομένων στην περιοχή διαρκώς επεκτείνονται και σύντομα, πάντα στην 1η φάση του έργου, ο αριθμός εργαζομένων θα αυξηθεί σε 1500 άμεσες και 6750 έμμεσες θέσεις εργασίας: το κάρβουνο δίνει πλούτο, δίνει ζωή! Στο Queensland, εκεί όπου οι ψηφοφόροι σάρωσαν πέρυσι τους κλιματοπαράφρονες με 23-6, ανατρέποντας κάθε προγνωστικό σε εθνικό επίπεδο και κάνοντας τους Εργατικούς να χάσουν την "άχαστη εκλογή"! Και, βεβαίως, το κάρβουνο δίνει ρεύμα πραγματικό, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες τη βδομάδα, 365 μέρες το χρόνο!


Την ίδια ώρα η χρεοκοπημένη Ελλάδα τρέχει εντελώς αψυχολόγητα να κλείσει το δικό της μαύρο χρυσό, τον εγχώριο λιγνίτη, που μας ανέστησε ως οικονομία στο 2ο μισό του 20ού αιώνα. Μέσα και στο υφεσιακό κλίμα που δημιούργησε ο κορονοϊός δουλειές δεν υπάρχουν, οι Έλληνες δεν θα έχουμε τρόπο να παράγουμε πλούτο και την ίδια ώρα πληρώνουμε τους Σκοπιανούς, τους Βούλγαρους και τους Τούρκους για να δουλεύουν αυτοί, να σκάβουν το δικό τους λιγνίτη και να μας πουλούν το δικό τους ρεύμα. Πληρώνουμε τους Ρώσους, τους Αζέρους, τους Αλγερινούς, πλέον και τους Αμερικανούς, για να μας πουλούν το δικό τους φυσικό αέριο. Τους Γερμανούς και τους Δανούς για να μας πουλούν τις παντελώς αναξιόπιστες ανεμογεννήτριες. Και, βεβαίως, περιμένουμε και τις Γερμανικές εταιρείες, που θα επωφεληθούν απ' την απολιγνιτοποίηση. Ετοιμαστείτε, έρχεται νέα χρεοκοπία ...
 
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".


4 σχόλια:

  1. Στην Ελλάδα θα περιμένουμε να βγει η ηλεκτροκίνητη έκδοση της Liebherr R996B (3000HP) για να την φορτίζουμε με ΑΠΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην Ελλάδα έχουμε πολύ πιο μεγάλους εκσκαφείς, με καδοτροχό, στα ορυχεία της ΔΕΗ. Τους δουλεύουμε με πάμφθηνο ρεύμα, επιτόπου παραγόμενο απ' το λιγνίτη. Κι αυτό ξεκίνησε απ' τη δεκαετία του '50, με τον ΑΗΣ ΛΙΠΤΟΛ!

      Διαγραφή
    2. Είναι ηλεκτρικοί όμως, δεν έχουν... "μίζα", ούτε "λάδι". Πώς να δουλέψει η ελληνική "μηχανή" χωρίς μίζα και λάδι;

      Διαγραφή
    3. Μίζα σίγουρα δεν έχουν, αλλά λάδι έχουν και παραέχουν. Γι' αυτό και μια χαρά δούλεψαν 60 χρόνια. Φαίνεται όμως πως πλέον εκτός απ' τη μίζα τους λείπει και το λάδι.

      Διαγραφή