Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023

Έχετε ΙΧ που εμπλέκεται στο σκάνδαλο Dieselgate της Volkswagen; Σας αφορά αυτό που μόλις έγινε στη Γερμανία!

Θυμάστε το σκάνδαλο Dieselgate, με το παράνομο λογισμικό στους κινητήρες των πετρελαιοκίνητων οχημάτων του Ομίλου Volkswagen; Το σκάνδαλο είχε αποκαλυφθεί στις ΗΠΑ το 2015, στην προσπάθεια των Αμερικανών να μειώσουν τη Γερμανική διείσδυση στη δική τους αγορά. Ήταν η πρώτη φάπα των Αμερικάνων, αλλά η αλαζόνας Μέρκελ έκανε τότε πως δεν κατάλαβε και συνέχισε να προωθεί τον αγωγό Nord Stream 2. Στο τέλος οι Γερμανοί έχασαν και τον αγωγό Nord Stream 1, αλλά είναι ζήτημα αν και πάλι κατάλαβαν.

Ξαναγυρνώντας στο Dieselgate, μια νέα εξέλιξη, εντελώς δυσμενής για τη Volkswagen, σημειώθηκε πρόσφατα στη Γερμανία, μετά από προσφυγή στα δικαστήρια της περιβαλλοντικής ΜΚΟ Deutsche Umwelthilfe (DUH). Η ΜΚΟ είχε κάνει αγωγή κατά της Ομοσπονδιακής Αρχής Αυτοκινήτων Μεταφορών (Kraftfahrt-Bundesamt, ΚΒΑ), επειδή αυτή είχε εγκρίνει να τοποθετηθεί σε όχημα Golf Plus 2.0 TDI του 2016 λογισμικό που κουκούλωνε το πρόβλημα αυξημένων εκπομπών NOx, στην προσπάθεια της Volkswagen να μην ανακαλέσει εκατομμύρια οχήματα για αποκατάσταση του προβλήματος. Το συγκεκριμένο Golf είχε τον κινητήρα EA189 EU5, που έχει τοποθετηθεί σε τετρακύλινδρα μοντέλα 1.6 και 2.0 λίτρων και σε τρικύλινδρα 1.2 λίτρων (VW Golf, Passat, Tiguan, Beetle, CC, Eos, Jetta, Sharan, Touran, Audi A1, A3, A4, A5, A6, Q3, Q5, TT, SEAT Alhambra, Altea, Exeo, Leon, Skoda Octavia, Superb, Yeti, Roomster).

Φαίνεται πως το λογισμικό δημιουργεί "θερμικά παράθυρα", θέτοντας εκτός λειτουργίας ή περιορίζοντας τη λειτουργία των συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων σε πολύ υψηλές και πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Αυτή η πρακτική θεωρήθηκε πλέον ως ...

μη ορθή απ' το Διοικητικό Δικαστήριο του Σλέσβιχ και η έγκριση τύπου του Golf ακυρώθηκε! Μόνο που αυτό δεν αφορά πλέον μόνο τα Golf, αφορά όλα τα αυτοκίνητα του Ομίλου Volkswagen που έχουν εξοπλιστεί με το συγκεκριμένο λογισμικό κι αυτά υπολογίζονται σε περίπου 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα, μόνο στη Γερμανία! Και η DUH ήδη ανακοίνωσε πως θα καταθέσει αγωγές εναντίον όλων των κατασκευαστών (BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Porsche και ξένους κατασκευαστές diesel), ενώ εκκρεμούν ήδη αγωγές κατά 118 εγκρίσεων οχημάτων από διάφορους κατασκευαστές που δεν καλύπτουν τις προδιαγραφές εκπομπών EURO 5 και 6a+b.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.

Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εφόσον, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φαίνεται υποχρεωτικά και ξεχωριστά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού. Κάποιοι συστηματικοί αντιγραφείς κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε, μην κάνετε το μουλάρι!

Ήδη η DUH απαιτεί από τον Υπουργό Μεταφορών να δώσει εντολή στην KBA να αποδεχθεί την ετυμηγορία του δικαστηρίου, να ανακαλέσει επίσημα όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα με δόλιο λογισμικό και να διατάξει μετασκευή ή τερματισμό λειτουργίας υλικού, με αποζημίωση για τους πελάτες σε βάρος της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας.

Επτά χρόνια μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου αυξημένων/πλασματικά μειωμένων εκπομπών οξειδίων του αζώτου, τα οποία είναι καρκινογόνα και προκαλούν θανάτους, η απόφαση του δικαστηρίου έρχεται να δώσει νέο χαστούκι στη Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. H VW δεν έχει αντιδράσει επισήμως και στο Κέντρο Τύπου της δεν υπάρχει σχετική ανακοίνωση. Φαίνεται ωστόσο να είπε ανεπισήμως πως θα αναμένει οριστική ετυμηγορία πριν αρχίσει την ανάκληση οχημάτων, αλλά άντε τώρα να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα! Και, βεβαίως, η τιμή της μετοχής της έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2015, παρά την αναλαμπή τον Απρίλιο 2021, όταν προεξοφλήθηκε η λήξη της πανδημίας. Πού θα πάει η τιμή της μετοχής της αν υποχρεωθεί να ανακαλέσει για επισκευή ή να αποζημιώσει ιδιοκτήτες για εκατομμύρια αυτοκίνητα;

ΥΓ: Το ιστολόγιο διανύει τους τελευταίους μήνες και μάλλον κάτι νέο φαίνεται στον ορίζοντα! Όλα όσα έγραψα αυτά τα 9 χρόνια επαληθεύτηκαν, καθώς έσκασε πια η βαθιά σάπια ενεργειακή πολιτική των τελευταίων 20 ετών και το μάρμαρο το πληρώνουμε όλοι μας. Το ιστολόγιο δεν διάβασε ποτέ κρυστάλλινη σφαίρα, δεν έριξε χαρτιά, δεν πήγε σε καφετζούδες κι όλα όσα θα έλθουν στον ηλεκτρισμό θα τα βρείτε σε αναρτήσεις παλαιότερων ετών. Διαβάστε τις παλαιότερες αναρτήσεις, δείτε τις ετήσιες ανασκοπήσεις, το διάβασμα κάνει πάντα καλό!

 

2 σχόλια:

  1. Αν ρυπαίνουν περισσότερο από τις προδιαγραφές πρέπει να είναι σε άλλη κατηγορία τελών κυκλοφορίας. Άρα έχασε έσοδα η ΑΑΔΕ από τους ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων μοντέλων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα τέλη σχετίζονται με τις εκπομπές CO2. Τα συγκεκριμένα οχήματα εκπέμπουν περισσότερα ΝΟx, αλλά ίσως όχι περισσότερο CO2. Δεν το ξέρω, αλλά το DUH θα το ξέρει. Μήπως να τους ρωτήσει η ΑΑΔΕ; Μπα!

      Διαγραφή