Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2021

Η ραγδαία αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου και τι πραγματικά κρύβεται από πίσω.


Όπως πολλές φορές έχω ξαναγράψει, λίγους μόνο μήνες μετά την υπαγωγή της χώρας στο ΔΝΤ και τα μνημόνια, ο τότε Υφυπουργός Ενέργειας Μανιάτης εμφανίστηκε στη Βουλή τον Οκτώβριο 2010 και, απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτίνας του Σύριζα Διώτη, δήλωσε ξεκάθαρα πως "είναι πολιτική μας απόφαση η βαθμιαία, αλλά δραστική μείωση της συμμετοχής του λιγνίτη στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας ... βαδίζουμε, όσο πιο γρήγορα μπορούμε, σε μια άλλη κατεύθυνση: Πλήρης αντικατάσταση των περισσότερων μονάδων της ΔΕΗ που καίνε λιγνίτη με μονάδες ίδιας, ή ανάλογης δυναμικότητας που θα καίνε πια το πολύ πιο ευγενές καύσιμο, το φυσικό αέριο". Αυτή την ίδια πολιτική ακολούθησε η κυβέρνηση Σαμαρά το 2014, όταν δέχθηκε δωρεάν δικαιώματα εκπομπής CO2 για τις Βαλκανικές χώρες της ΕΕ αλλά όχι για την Ελλάδα, αυτή την ίδια πολιτική ακολούθησε κι ο Σύριζα, όταν παρουσίασε ένα δήθεν "Εθνικό" Σχέδιο για την Ενέργεια & το Κλίμα, το οποίο προέβλεπε οι λιγνιτικές μονάδες να κάθονται, προκειμένου να καίμε φυσικό αέριο.


Κι έπειτα ήρθε η λαίλαπα που λέγεται Μητσοτάκης, προκειμένου να συνεχίσει την καταστροφή από εκεί που την είχε αφήσει ο πατέρας του το 1993 και να δείξει στους Γερμανούς πως συνεχίζει το έργο του Σημίτη, ως ο πιο γνήσιος εξυπηρετητής των συμφερόντων τους. Δίχως κανένα ενδοιασμό ανακοίνωσε άρον-άρον απολιγνιτοποίηση, προκειμένου να γεμίσει τη χώρα Γερμανικές ανεμογ@@ήτριες και να παραδώσει τις επίπεδες εκτάσεις των λιγνιτωρυχείων στη Γερμανική RWE, για να βάλει φωτοβολταϊκά. Και το Μάιο 2020 δήλωσε ξεδιάντροπα στη Bild, ως καλός υποτακτικός, πως απ' την απολιγνιτοποίηση "θα επωφεληθούν και Γερμανικές εταιρείες".

Η κρίση που έφερε ο κορονοϊός καταβαράθρωσε το 2020 τη ζήτηση φυσικού αερίου, με αποτέλεσμα να πέσει η τιμή του κι όλοι να τρέχουν να κάψουν αέριο για ηλεκτροπαραγωγή. Αλλά απ' το 2021 η τιμή του αερίου όχι απλώς έχει ανακάμψει, έχει αυξηθεί πάνω από 11 φορές απ' το 2020 κι έχει κάνει και νέα ιστορικά υψηλά, όπως βλέπουμε στο πιο πάνω διάγραμμα.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.

Η ραγδαία αύξηση της τιμής έχει κάνει την ηλεκτροπαραγωγή με αέριο εξαιρετικά ακριβή, καθώς επιπλέον επιβαρύνεται με δικαιώματα εκπομπής CO2. Κι έτσι τα παιχνίδια στα χρηματιστήρια καυσίμων και δικαιωμάτων εκπομπής, γιατί για χρηματιστηριακά παιχνίδια πρόκειται, καταχρεώνουν τόσο τους καταναλωτές όσο και την οικονομία της χώρας, καθώς οι φωστήρες που έσβησαν το λιγνίτη έφθασαν τη συμμετοχή του αερίου στο μείγμα της ηλεκτροπαραγωγής σε ποσοστό ακόμα και 70%. Η επιλογή του Μητσοτάκη είναι ...

να καλύψει τις ανάγκες της χώρας με Γερμανικές ανεμογ@@ήτριες, να μας κάνει τη "Δανία του Νότου", που μας είχε τάξει ο απατεώνας ΓΑΠ. Αλλά η Δανία εξάγει το τυχαίο αιολικό ρεύμα σε Νορβηγία-Σουηδία-Γερμανία μέσω του Χρηματιστηρίου Nord Pool, εισάγει από εκεί αξιόπιστο υδροηλεκτρικό και πυρηνικό κι επιπλέον εξάγει και ανεμογ@@ήτριες σε χώρες με ξεπουλημένους πολιτικούς. Δεν εισάγει φυσικό αέριο, το οποίο είναι πανάκριβο.

Το ενδιαφέρον ωστόσο είναι πως το αέριο ακρίβυνε στην Ευρώπη κι όχι στις ΗΠΑ, όπως βλέπουμε στο 2ο διάγραμμα, που δείχνει την τιμή του Προθεσμιακού Συμβολαίου Μελλοντικής Εκπλήρωσης Φυσικού Αερίου Οκτωβρίου 21 (κωδικός NGV1).

Οπότε, το ερώτημα είναι, γιατί αυτή η μεγάλη διαφοροποίηση στην τιμή ανάμεσα σε Ευρώπη και ΗΠΑ; Υπάρχουν δυο πιθανές αιτίες, οι οποίες κάλλιστα μπορούν να συνυπάρχουν:

  • Η Ρωσία, που είναι βασικός προμηθευτής της Ευρώπης, δεν στέλνει αρκετή ποσότητα αερίου, δημιουργώντας τεχνητή έλλειψη, προκειμένου να καταδείξει τη σημασία της όλο και πιο σύντομης υλοποίησης του αγωγού Nord Stream 2. Ωστόσο το πρόβλημα εφοδιασμού της αγοράς δεν είναι η έλλειψη αγωγών μεταφοράς, αλλά η έλλειψη ποσοτήτων αερίου, που θα γεμίσουν τους ήδη υπάρχοντες αγωγούς και τους Ευρωπαϊκούς αποθηκευτικούς χώρους.
  • Η πολύ μεγάλη αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου είναι ο μόνος τρόπος για να γίνει οικονομικά βιώσιμη η παραγωγή υδρογόνου από τα εργοστάσια ηλεκτρόλυσης που ετοιμάζεται να πουλήσει παντού η Γερμανία, καθώς το υδρογόνο από ηλεκτρόλυση με ηλεκτρισμό των ΑΠΕ προς το παρόν είναι εξαιρετικά ΜΗ ανταγωνιστικό. Αλλά οι επιδοτήσεις αιολικών & φωτοβολταϊκών την προηγούμενη 20ετία δείχνουν το δρόμο: δεν έχει σημασία πόσο επιβαρύνονται οι καταναλωτές, σημασία έχει να υπάρχει αντικείμενο για τη Γερμανική βιομηχανία.

Για ακόμα μια φορά αποδεικνύεται πως η επανένωση της Γερμανίας το 1990 ήταν ένα ασυγχώρητο λάθος των νικητών του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου: για ακόμα μια φορά η ανάγκη των Γερμανών για Lebensraum (ζωτικό χώρο) δυναμιτίζει τα θεμέλια της Ευρώπης. Οι Βρετανοί το κατάλαβαν πρώτοι και την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια απ' το εντελώς ανεύθυνο Γερμανοκεντρικό μόρφωμα, που λέγεται ΕΕ. Όταν επιτέλους το καταλάβουν και οι Γάλλοι, η ΕΕ όπως την ξέρουμε θ' αποτελέσει άλλη μια Γερμανική συνεισφορά στην καταστροφή της ειρήνης στη γηραιά ήπειρο ...

Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".


2 σχόλια:

  1. Η τελευταία σου παράγραφος είναι εκπληκτικά ακριβής και ουσιώδης. Μια σπουδαία ερώτηση είναι η εξής: η Βρετανία μπήκε στην ΕΟΚ (τότε) ώστε να μην γίνει η ηπειρωτική Ευρώπη "back yard" της Γερμανίας. Γιατί και πώς αυτός ο στόχος ξεχάστηκε; Τί είδαν οι αγγλικές ελίτ και προώθησαν την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μόνο η ιστορία θα δείξει αν οι Βρετανοί φοβήθηκαν το να χάσει τα χρηματοοικονομικά πρωτεία το Σίτι ή αν ή έξοδος είναι προάγγελος της διάλυσης της ΕΕ, τουλάχιστον στη σημερινή της μορφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή