Στις 10/6/2017 μια μεγάλη
κατολίσθηση κατέστρεψε το λιγνιτωρυχείο της ΔΕΗ στο Αμύνταιο Ν. Φλώρινας. Το ιστολόγιο έχει καλύψει το θέμα κατ' επανάληψη
κι είχε παρουσιάσει προ εξαμήνου τα βασικά σημεία των συμπερασμάτων των
πορισμάτων των επιτροπών της ΔΕΗ και του ΥΠΕΝ.
Πρόσφατα ολοκλήρωσε σχετικό πόρισμα κι ο Συνήγορος
του Πολίτη και παρουσιάζω σήμερα
επιλεγμένα αποσπάσματα. Παρόλο που φαίνεται να εκδόθηκε 31/12/2018, έχει αριθμό
πρωτοκόλλου του 2019, αναρτήθηκε στις 15/2/2019, (αλλά αλλού νωρίτερα!) κι είναι άγνωστο πότε πραγματικά
κυκλοφόρησε. Αυτά ωστόσο μικρή σημασία έχουν μπροστά στο περιεχόμενο του πορίσματος, που είναι κόλαφος, τόσο
για τη διοίκηση της ΔΕΗ όσο και για το συγκεκριμένο Υπουργείο, που
ονειρεύεται να σβήσει το λιγνίτη για να καίει φυσικό αέριο, κοροϊδεύοντας τους
πολίτες πως "θα βάλουμε ΑΠΕ".
Ο Συνήγορος δεν έχει ειδικούς
επιστήμονες που να μπορούν να αξιολογήσουν θέματα κατολισθήσεων κι αυτό
αποτυπώνεται εμφανώς στις 33 σελίδες του πορίσματος. Μπορούν ωστόσο μια χαρά ν'
αξιολογήσουν τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν απ' τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες:
για αρχή, στη σελίδα 5 διαβάζουμε, στην πιο πάνω εικόνα, την τουλάχιστον
"χαλαρή" αντιμετώπιση του Συνήγορου απ' τις "αρμόδιες"
υπηρεσίες.
Στη σελίδα 6 βλέπουμε πως ο Συνήγορος
εκφράζει τη σαφή δυσφορία του για την έλλειψη διαφάνειας των ενεργειών των
υπηρεσιών ΔΕΗ & ΥΠΕΝ, με τη μη κοινοποίηση των Πορισμάτων των Επιτροπών
τους για την κατολίσθηση.
Στη σελίδα 7 ο Συνήγορος λέει ρητά
"οι πράξεις κακοδιοίκησης του παρελθόντος αποτελούν παράδειγμα προς
αποφυγή". Δεν ...
αναφέρεται στη ΔΕΗ, αναφέρεται στην οργάνωση και στελέχωση των Υπηρεσιών του ΥΠΕΝ που είναι αρμόδιες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του λιγνιτωρυχείου και για την επιτόπου επιθεώρηση των εργασιών. Κι επειδή η οργάνωση των υπηρεσιών δεν είναι αρμοδιότητα των υπαλλήλων, αλλά των πολιτικών προϊσταμένων τους, ο Συνήγορος χτυπά την καμπάνα ν’ αλλάξει ο τρόπος οργάνωσης και στελέχωσης.
αναφέρεται στη ΔΕΗ, αναφέρεται στην οργάνωση και στελέχωση των Υπηρεσιών του ΥΠΕΝ που είναι αρμόδιες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του λιγνιτωρυχείου και για την επιτόπου επιθεώρηση των εργασιών. Κι επειδή η οργάνωση των υπηρεσιών δεν είναι αρμοδιότητα των υπαλλήλων, αλλά των πολιτικών προϊσταμένων τους, ο Συνήγορος χτυπά την καμπάνα ν’ αλλάξει ο τρόπος οργάνωσης και στελέχωσης.
Φθάνουμε αισίως στο κάτω μέρος της
σελίδας 11 και στο πάνω μέρος της σελίδας 12, όπου, στην πιο πάνω εικόνα,
βλέπουμε πως το πόρισμα της ΔΕΗ εστάλη "σε ηλεκτρονική μορφή", όταν
είναι από το 2017 γνωστό πως το πόρισμα είχε υποβληθεί αποκλειστικά σε έντυπη
κι όχι σε ηλεκτρονική μορφή! Επιπλέον, όπως είχε αποκαλύψει το ιστολόγιο τον περασμένο Αύγουστο,
υπάρχει συμπληρωματική παρατήρηση από μέλος της
επιτροπής, που είναι αναπόσπαστη στο
πόρισμα και δεν είναι εμφανές αν εστάλη στο Συνήγορο. Υπάρχει
βεβαίως η περίπτωση να έχει γίνει σάρωση τόσο του Πορίσματος όσο και της
συμπληρωματικής παρατήρησης, και να έχουν σταλεί στο Συνήγορο σε
σαρωμένη-ηλεκτρονική μορφή, αλλά μόνο ο Συνήγορος γνωρίζει τι πραγματικά
παρέλαβε. Σύμφωνα πάντως με όσα περιλαμβάνονται στην παρ. IV.2 (σελ. 17), δεν προκύπτει να εστάλη στο Συνήγορο η συμπληρωματική
παρατήρηση, συνεπώς εδώ -φαίνεται να- έχουμε
σαφές κουκούλωμα απ' τη διοίκηση της ΔΕΗ!
Λέει επίσης ο Συνήγορος πως το ΥΠΕΝ
είχε απ' το Σεπτέμβριο 2017 στα χέρια του το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης που
είχε αναθέσει στο ΕΜΠ, αλλά, είναι επίσης γνωστό πως το ΥΠΕΝ έδωσε στη
δημοσιότητα μια εξαιρετικά λιτή ανακοίνωση μόλις το Νοέμβριο 2017, δηλαδή
τουλάχιστον 2 μήνες αργότερα. Γιατί το ΥΠΕΝ καθυστέρησε τουλάχιστον 2 μήνες; Μα
επειδή στην Ελλάδα οι πολιτικοί έχουν μια εντελώς δική τους άποψη για τη
λειτουργία των θεσμών και την ανάγκη για διαφάνεια, αλλά, κατά τα λοιπά,
"ανήκομεν εις την Δύσιν".
Στη σελίδα 19 ξεκινά το
"στόλισμα" απ' το Συνήγορο για ΔΕΗ & ΥΠΕΝ: "υποτιμήθηκε από
την επιχείρηση", "σιωπηρή ανοχή και καθυστερήσεις",
"όφειλαν να ληφθούν υπόψη", είναι διατυπώσεις-προεόρτια αυτών που
ακολουθούν.
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται
στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Να επισκέπτεστε τακτικά το ιστολόγιο για να δείτε τις
αναρτήσεις, το FB
μάλλον δεν θα σας στείλει σχετική ειδοποίηση.
Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε
εδώ.
Στη σελίδα 20 ξεκινούν τα
Συμπεράσματα του πορίσματος του Συνήγορου και το "στόλισμα" για ΔΕΗ
και ΥΠΕΝ συνεχίζεται, δεν χρειάζεται καν να επισημάνω όλα τα σημεία.
Στη σελίδα 21 ολοκληρώνονται τα
Συμπεράσματα του Συνήγορου και το μόνο συμπέρασμα στο οποίο μπορεί κανείς να
καταλήξει είναι πως διοίκηση της ΔΕΗ και ΥΠΕΝ, σε αγαστή συνεργασία, φρόντισαν
να κουκουλώσουν την κατολίσθηση.
Λίγο πριν το πόρισμα για την
κατολίσθηση, είχε προηγηθεί η κατηγορηματική αντίθεση του Συνήγορου του Καταναλωτή στην
απόφαση της διοίκησης της ΔΕΗ να χρεώνει 1€ κάθε έντυπο λογαριασμό, απόφαση που
ευλόγησε το ΥΠΕΝ. Έτσι είναι απόλυτα δικαιολογημένος ο τίτλος, πως διοίκηση ΔΕΗ
και ΥΠΕΝ κουκουλώνουν, χαρατσώνουν, ολιγωρούν, αδιαφορούν, στραβά αρμενίζουν!
Ή, μ' άλλα λόγια, μωραίνει Κύριος ους βούλεται απολέσαι!
Για
αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".
Ο Συνήγορος δεν αναφέρει ότι έγινε αναφορά (μιάς σελίδας) για την κατολίσθηση σε διεθνές(???) Συνέδριο τον περασμένο Σεπτέμβρη στην Θεσσαλονίκη.Το ενδιαφέρον ήταν το διάγραμμα μετακινήσεων του τελευταίου μήνα πριν την κατολίσθηση. Αυτό έδειξε ότι η κατολίσθηση είχε ακριβώς την ίδια κινηματική με τις προηγούμενες που έχουν αναλυθεί προ 20ετίας και έχουν παρουσιαστεί για τελευταία φορά τρείς μήνες πριν την κατολίσθηση. Συνεπώς το ερώτημα είναι: γιατί η κατολίσθηση αφέθηκε να καταρρεύσει ενώ θα μπορούσε να αναταχθεί;
ΑπάντησηΔιαγραφή