ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που
ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει ...
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά.
Το 2015 είχα ανεβάσει την ανάρτηση Η Οδύσσεια στον 21ο αιώνα: ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη Βρετανική εξοχή. Διαβάστε την και βρείτε τις διαφορές με την πιο πάνω ιστορία, που μας διηγήθηκε ο "δικός μας" παθών.
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού.
Διαβάζοντας τα πιο πάνω, φίλος έστειλε και τα παθήματα Φινλανδού, που νόμισε πως θ' αγοράσει το εξωτικό Tesla S, (το "καλό" Tesla), και θα ζήσει ονειρικές στιγμές. Μάλλον το αγόρασε μεταχειρισμένο, καθώς μόλις 1500 χιλιόμετρα πρόλαβε να κάνει και τ' αυτοκίνητο χρειάστηκε συνεργείο. Όταν του ζήτησαν 20 χιλ. ευρώ για αλλαγή μπαταριών, δεν το πολυσκέφτηκε και δείτε στο πιο πάνω βίντεο την απόφασή του!
Έχω ξαναγράψει πως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ΔΕΝ αλλάζουμε μπαταρίες, αλλά αλλάζουμε ολόκληρο το αυτοκίνητο, καθώς οι σημερινής τεχνολογίας μπαταρίες είναι βασικό δομικό συστατικό τους. Αυτό πρέπει να γίνεται χονδρικά κάθε περίπου 10 χρόνια, (γι' αυτό και η Tesla δίνει 8 χρόνια εγγύηση). Πρακτικά λοιπόν αν κάθε 10 χρόνια πρέπει ν' αλλάζουμε αυτοκίνητο, οι χώρες που τα παράγουν θα είναι τρισευτυχισμένες. Και θ' αδιαφορούν πλήρως, όχι μόνο για την οικονομική εξόντωση των καταναλωτών, αλλά και για το ολοκληρωτικό ξεκοίλιασμα του πλανήτη, προκειμένου να βρούμε τα απαραίτητα μέταλλα.
Προσθέστε και τους αβάσταχτους λογαριασμούς για ρεύμα και φυσικό αέριο και θα έχετε το τέλειο πακέτο! Δεν σας ξετρελαίνει πραγματικά η ιδέα της "πράσινης" μετάβασης;
Δεν έχει τελειωμό το δούλεμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.newsauto.gr/news/erchonte-ta-power-banks-gia-ta-ilektrika-aftokinita/
Πάντα έλεγα στους φοιτητές μου πως αν μπορούν να πουλήσουν ακόμα και το χώμα που πατούν, όλο και κάποιοι ανόητοι θα βρεθούν να τ' αγοράσουν.
ΔιαγραφήΚορυφαίος ο Φινλανδός! Μπράβο στο παλικάρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εδώ η κυβερνησάρα μας θέλει από το 2020 (5 χρόνια νωρίτερα από την οδηγία της ΕΕ) να απαγορέψει την πώληση νέων σβατικών αυτοκινήτων. Έτσι.. να αδειάζουν οι δρόμοι από την πλέμπα.
Δεν είναι μόνο οι ανηφόρες που είναι προβληματικές, αλλά ακόμα και η οδήγηση τον χειμώνα που αναγκαστικά πρέπει να βάλεις το θερμοστάτη (η θερμότητα είναι δωρεάν byproduct των κιντήρων εσωτερικής καύσης).
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως είναι μια καλή λύση εντός αστικού ιστού, αλλά με τίποτε για τη γενικη χρήση. ΟΙ στάσεις αγχωτικά προδιαγεγραμένες σε συγκεκριμένα σημεία. Τυχόν παρακάμψεις επίφοβες. Και προφανώς μη μου πεις κανένας πως ένα τρίτονο SUV είναι πιο φιλικό στο περιβάλλον ολικά από ένα Panda ή Aygo.... Θα τον πάρει και θα τον σηκώσει.
ΥΓ: Ακόμα δεν κατάλαβα γιατί μία τέτοια οδηγία δε βγήκε πρώτα για τα παπάκια ή τα σκουτεράκια πχ
Πρωτοχρονιά 2018: https://greeklignite.blogspot.gr/2018/01/2017-2018.html
Διαγραφή"από το 2015 είχα προτείνει στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, στην πορεία προς τη μεταλιγνιτική εποχή, να εξετάσει σε συνεργασία με τη ΔΕΗ την επένδυση σε μονάδα κατασκευής ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων και σκούτερ, με κονδύλια από το Ειδικό Τέλος Λιγνιτοπαραγωγών Περιοχών, μια επένδυση πλήρως συμβατή με την πορεία της ΕΕ προς την ηλεκτροκίνηση και με την προσπάθεια της χώρας για μείωση της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων στις μεταφορές. Το 2016 είχα καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση και στη ΔΕΗ και ο Πρόεδρός της είχε εκφραστεί θετικά για την από κοινού προσπάθεια, ενδεχομένως και με Κινέζους συνεργάτες που θα εισέφεραν τεχνογνωσία, εξέλιξη που δημιούργησε αισιόδοξη προοπτική, ωστόσο στην πράξη ουδέν. Οι μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται φυσικά απ' τη μια μέρα στην άλλη, χρειάζονται οργάνωση και προσπάθεια κι όλο το 2017 δεν υπήρξε τίποτα, η παραμικρή διάθεση πόρων, ανθρώπων ν' ασχοληθούν. Μια χαμένη τριετία για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, μια χαμένη διετία για τη ΔΕΗ, μια χαμένη ευκαιρία για τη χρεοκοπημένη χώρα."
Τα σέβη μου!
ΔιαγραφήΤελικά δύσκολο πράγμα η Κοινή Λογική.
Sorry για τα back2back σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήέχω νεότερα κι από Γερμανία πως θα προσπαθήσει η νέα μας κυβερνησάρα να υπερκεράσει περιβαντολογικές οδηγίες για την ανεξέλεγκτη εγκατάσταση ανεμογεννητριών.
¨Τομείς Δημόσιας Ασφάλειας¨ λέγεται το τρικάκι.
https://www.cicero.de/wirtschaft/koalitionsvertrag-windkraft-offentliche-sicherheit-windenergie-naturschutz-vogelschutzverordnung-eu-recht
Και φυσικά οι Γερμναοί δεν έχουν να φοβούνται κυρώσεις από ευρωκοινοβούλια κλπ όπως ποταποί Πολωνοί, Ούγγροι, έλληνες.
Δύσκολο δεν είναι να πας ενάντια στη Βρυξέλλα by the book.Κότσια κ ανεξαρτησία θέλει.
Τα ευπρεπή σχόλια, που συμβάλλουν στην ενημέρωση όλων, είναι πάντα καλοδεχούμενα, όσα κι αν είναι.
Διαγραφή