Το με άνοιγμα φτερών 54 μέτρα αεροπλάνο θα έχει δυο κινητήρες και θα χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο θερμοκρασίας περίπου -250οC, που θ' αποθηκεύεται σε κρυογονικές δεξαμενές καυσίμου στην πίσω άτρακτο και σε δύο μικρότερες, πλευρικές δεξαμενές, κατά μήκος της μπροστινής ατράκτου. Αυτές οι πλευρικές δεξαμενές θα χρησιμεύουν επίσης για τις ανάγκες εξισορρόπησης του αεροσκάφος καθώς το καύσιμο θα καίγεται, εξαλείφοντας την ανάγκη για τυχόν πρόσθετες αεροδυναμικές δομές.
Το Ινστιτούτο
Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας τρέχει το πρόγραμμα FlyZero με χρηματοδότηση της
Βρετανικής κυβέρνησης, προκειμένου, μέσω της ανάπτυξης ενός πρωτότυπου
αεροσκάφους, να εντοπίσει τις τεχνολογίες επί του σκάφους, οι οποίες, μαζί με
την υποδομή και τον εξοπλισμό εδάφους για ανεφοδιασμό, απαιτούν ταχεία ανάπτυξη
για την παροχή πτήσης μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Αυτές οι προηγμένες
τεχνολογίες περιλαμβάνουν φτερά χωρίς ...
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού.
Ωστόσο οι Βρετανοί "έρχονται δεύτεροι και καταϊδρωμένοι" καθώς αεροσκάφος υδρογόνου είχαν κατασκευάσει και θέσει σε επιβατική χρήση οι Γερμανοί πριν περισσότερο από ένα αιώνα! Ήδη στα μέσα του 1914 η Γερμανική Deutsche Luftschiffahrts-AG (DELAG) είχε ήδη πραγματοποιήσει πάνω από 1500 πτήσεις, μεταφέροντας πάνω από 10 χιλ. επιβάτες. Τα αερόπλοια Zeppelin σκόρπισαν τον τρόμο βομβαρδίζοντας κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, πριν οι Σύμμαχοι βρουν τα κατάλληλα πυρομαχικά για να προκαλούν ανάφλεξη του υδρογόνου. Ήταν τέτοια η εντύπωση που προκάλεσαν, ώστε στη Συνθήκη των Βερσαλλιών για την παράδοση της Γερμανίας υπήρχε ειδική πρόβλεψη παράδοσης των αερόπλοιων στις νικήτριες Δυνάμεις, μαζί με το εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου.
Θαμπωμένοι οι Βρετανοί απ' τα Γερμανικά αερόπλοια είχαν προσπαθήσει το 1929 να κατασκευάσουν και το δικό τους, ακόμα μεγαλύτερο απ' τα Γερμανικά. Ατυχώς το αερόπλοιο R101, παρόμοια με τον Τιτανικό, καταστράφηκε στο παρθενικό του ταξίδι το 1930 στη Γαλλία. Έκτοτε οι Βρετανοί εγκατέλειψαν κάθε ιδέα για αεροσκάφη υδρογόνου, μέχρι να αποφασίσουν πως η σωτηρία του πλανήτη απ' την "κλιματική κρίση" περνά απ' την υστερία περί υδρογόνου.
Η χρήση διαστημικών τεχνολογιών στις επιβατικές πτήσεις, δεν αναμένεται να κάνει τα ταξίδια προσιτά, οι "εξωτικές" τεχνολογίες είναι πανάκριβες. Επιπρόσθετα, οι χημικές ιδιότητες του υδρογόνου δεν έχουν αλλάξει και ούτε πρόκειται ποτέ ν' αλλάξουν, συνεπώς τα μέτρα ασφαλείας θα προσθέτουν στο κόστος.
Καλή τύχη λοιπόν σ' όσους
ονειρεύονται την "εποχή του υδρογόνου", καθώς καλά θα κάνουν πρώτα να
μελετήσουν προσεκτικά το αυτοκίνητο υδρογόνου που διαθέτει η Τογιότα στην αγορά της
Καλιφόρνια: 875 bar πίεση πλήρωσης της
χωρητικότητας 5,6 κιλών δεξαμενής υδρογόνου, 700 bar πίεση λειτουργίας. Το
υγραέριο (LPG) των αυτοκινήτων συνήθως αποθηκεύεται σε πίεση περί τα 7 bar και
τα λάστιχα των επιβατικών αυτοκινήτων έχουν συνήθως πίεση γύρω στα 2-2,5 bar. Επιπλέον έχει 1930 κιλά απόβαρο και είναι ενεργειακή ηλιθιότητα ολοένα ν' αυξάνεται το βάρος των οχημάτων, καθώς απαιτείται ολοένα και περισσότερη ενέργεια για να μεταφερθεί το βάρος αυτό! Ένα αντίστοιχου μεγέθους όχημα είχε μόλις το μισό βάρος πριν από 40 χρόνια!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου