Η πρώτη ανάρτηση του 2020 στο ιστολόγιο είχε τίτλο "EV - Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: η "μικρή" λεπτομέρεια, που φυσικά θα μάθετε μόνο μετά την απομάκρυνση απ' το ταμείο!" και προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον, σκαρφαλώνοντας γρήγορα στην 1η θέση των απαρχής πιο δημοφιλών. Η ηλεκτροκίνηση ίσως είναι το μέλλον, αυτό που βεβαίως αποφάσισαν για μας χωρίς εμάς και γράφοντας εκεί που δεν πιάνει μελάνι την ελεύθερη αγορά και την ελευθερία επιλογής των καταναλωτών. Πολύ σύντομα θα μας υποχρεώνουν να τ’ αγοράσουμε, καθώς η ΕΕ εξελίσσεται γρήγορα σε μια δυστοπική κοινωνία, όπου τα πάντα θα λειτουργούν με ηλεκτρισμό και gps, για να καταγράφεται και η παραμικρή κίνηση των υπηκόων.
Ωστόσο, προς το παρόν, οι μπαταρίες είναι το μεγάλο πρόβλημα, κατ' αναλογία των λόγων για τους οποίους τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης επικράτησαν των ηλεκτρικών στα πρώτα βήματα των επιβατικών αυτοκινήτων. Έχω γράψει κατ' επανάληψη πως η τεχνολογία των μπαταριών λιθίου μπορεί να είναι καλή για κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές και λοιπές εφαρμογές στα ηλεκτρονικά καλούδια, αλλά τα αυτοκίνητα είναι εντελώς άλλη κατάσταση κι αυτό αποδείχθηκε για ακόμα μια φορά πρόσφατα στη Γερμανία.
Στην πιο πάνω εικόνα βλέπουμε τι συνέβη στο αμαξοστάσιο λεωφορείων δημόσιας συγκοινωνίας στη Στουτγάρδη στις 30/9/2021, όταν ηλεκτρικό λεωφορείο καταστράφηκε από πυρκαϊά κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Η φωτιά επεκτάθηκε και προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τη die Welt, (απ' όπου και η εικόνα), καθώς καταστράφηκαν 25 λεωφορεία, περιλαμβανομένων δυο ηλεκτρικών. Έξι άνθρωποι τραυματίστηκαν από την πυρκαγιά, ενώ δύο από αυτούς μεταφέρθηκαν σε νοσοκομείο λόγω εισπνοής καπνού. Μετά το συμβάν η Στουτγάρδη δεν χρησιμοποιεί ηλεκτρικά λεωφορεία.
είχε τεχνική αιτία. Μεταξύ των 38 οχημάτων που καταστράφηκαν ήταν οκτώ ηλεκτρικά λεωφορεία που βρίσκονταν στην αίθουσα τη νύχτα για να επαναφορτιστούν και εικάζεται ότι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο πυροδότησε τη φωτιά.
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού.
Επίσης, στις αρχές Ιουνίου είχε σημειωθεί φωτιά σε αμαξοστάσιο λεωφορείων στο Ανόβερο. καταστρέφοντας πέντε ηλεκτρικά λεωφορεία, δύο υβριδικά λεωφορεία, ένα λεωφορείο ντίζελ και ένα πούλμαν. Στην πιο πάνω εικόνα το αμαξοστάσιο στο Ανόβερο, όπως το δείχνει η die Welt. Οι φλεγόμενες μπαταρίες στα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελούσαν ιδιαίτερη πρόκληση για την πυροσβεστική, καθώς εξέπεμπαν μεγάλη ποσότητα θερμότητας. Στη συνέχεια, τα ηλεκτρονικά λεωφορεία αποσύρθηκαν από την υπηρεσία. Ενδεχομένως θα χρησιμοποιηθούν ξανά από την 1η Νοεμβρίου.
Κατόπιν του τρίτου συμβάντος, της Στουτγάρδης, η δημοτική επιχείρηση συγκοινωνιών του Μονάχου απέσυρε απ' την κυκλοφορία οκτώ παρόμοια λεωφορεία, έως ότου αποσαφηνιστεί τι πραγματικά συνέβη στη Στουτγάρδη. Ωστόσο οι υψηλές θερμοκρασίες, που αναπτύσσονται απ' τις εκρήξεις των μπαταριών, καταστρέφουν τα πάντα και καθιστούν πρακτικά αδύνατη τη διακρίβωση των αιτίων.
Δεν είναι πάντως "υψηλή επιστήμη", το είχα γράψει άλλωστε το Μάρτιο 2020: οι όμορφες μπαταρίες λιθίου, όμορφα καίγονται και, κατόπιν αυτού, και τα όμορφα ηλεκτρικά λεωφορεία, όμορφα αποσύρονται! Είναι πλέον αποδεδειγμένο στην πράξη πως οι μπαταρίες λιθίου σε αρκετές περιπτώσεις έχουν αποδειχθεί ασταθείς: η Samsung είχε αναγκαστεί το 2016 ν' αποσύρει το νέο της μοντέλο κινητού τηλεφώνου Galaxy Note 7 μετά από εκρήξεις σε μπαταρίες, επιβατικά αυτοκίνητα έχουν καταστραφεί από ανάφλεξη μπαταριών, ενώ φέτος ακόμα και στη μεγάλη μπαταρία της Tesla στην Αυστραλία εκδηλώθηκε πυρκαγιά.
Υπόψη πως οι πυρκαγιές από μπαταρίες δεν στέλνουν στην ατμόσφαιρα κολόνια, αλλά τοξικές ουσίες και είναι ξεκάθαρα εγκληματική η πρόθεση να στηθούν μπαταρίες αποθήκευσης δίπλα σε κατοικημένες περιοχές, όπως π.χ. ελαφρά τη καρδία η ΡΑΕ έχει ήδη εγκρίνει σε χωράφια γύρω απ' τον ΑΗΣ Καρδιάς, σε χωράφια που απαλλοτριώθηκαν για ανάπτυξη λιγνιτωρυχείου και δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν γι' αυτό το σκοπό. Σε περίπτωση πυρκαγιάς, απ' όπου και να φυσάει και προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, ο άνεμος θα σπρώξει τις τοξικές εκπομπές σε κατοικημένες περιοχές: είτε προς χωριά άνω των 1000 κατοίκων είτε και προς τις πόλεις Κοζάνη ή Πτολεμαΐδα. Άλλη μια λαμπρή αντεθνική προσφορά της ΡΑΕ, μιας δήθεν "Ανεξάρτητης" Αρχής, που έχει τεράστιες ευθύνες για την κατάντια του συστήματος ηλεκτροδότησης της χώρας και για τους εξωφρενικά υψηλούς λογαριασμούς ρεύματος.
Για αυτό το λόγο αναπτύσσεται η τεχνολογία solid-state η οποία είναι σημαντικά καλύτερη και στην ασφάλεια και στην απόδοση αλλά και στη διάρκεια ζωής από τις λιθίου. Υπολογίζεται σε 5 χρόνια να τις έχουμε σε ακριβά αυτοκίνητα αλλά και για αποθήκευση ρεύματος ΑΠΕ. Υπομονή και όλα θα φτιάξουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ξέρετε πως ο λιγνίτης δε θα κρατήσει για πάντα, έτσι; Ακόμη κι αν ΣΗΜΕΡΑ καίγαμε μόνο λιγνίτη, τα αποθέματα θα εξαντλούνταν σε μερικές δεκαετίες το πολύ. Και μετά τι; Θα καίγαμε ξύλα για να κινηθούμε; Μερσεντές με ατμοκινητήρα; Και φυσικά τα ίδια ισχύουν και για το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Δεν είναι ανεξάντλητα. Ούτε καν τα πυρηνικά καύσιμα είναι ανεξάντλητα. Οι ανανεώσιμες είτε μας αρέσει είτε όχι είναι η μόνη μακροπρόθεσμη λύση. Και η τεχνολογία τους δε πρόκειται ΠΟΤΕ να αναπτυχθεί αν το κράτος δε τις επιδοτήσει. Ούτε οι βενζινοκινητήρες ήταν αποτελεσματικοί πριν 100 χρόνια. Αλλά με τη πορεία του χρόνου βελτιώθηκαν. Έτσι θα γίνει και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις μπαταρίες τους. Όσο πιο πολύ τα αγοράζουμε τόσο πιο πολύ θα βελτιώνονται.
1. https://greeklignite.blogspot.com/2020/08/ev_30.html
Διαγραφή2. Ο λιγνίτης δεν θα κρατήσει για πάντα, αλλά στην Ελλάδα έχουμε αποθέματα μερικά δισεκατομμύρια τόνους.
3. Το φυσικό αέριο δεν θα κρατήσει για πάντα, αλλά στην Ελλάδα έχουμε τεράστια αποθέματα, που όμως δεν ενδιαφέρουν το Δένδια.
4. http://greeklignite.blogspot.gr/2014/11/google-ccs.html
http://greeklignite.blogspot.gr/2015/12/29112015.html
5. Καλό είναι να ψάξετε τις παλαιότερες αναρτήσεις, θα μάθετε πολλά που δεν ξέρετε. Ενδεχομένως μάλιστα και το πετρέλαιο να ΕΙΝΑΙ ανεξάντλητο, αν επαληθευθεί η θεωρία της αβιοτικής προέλευσης.
Επιπλέον πρέπει να καταλάβετε πως είναι άλλο πράγμα η ελεύθερη επιλογή ν' αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο με σκάρτες μπαταρίες κι άλλο πράγμα να σας το επιβάλουν, απαγορεύοντας κάθε εναλλακτική.
ΔιαγραφήΕΝΑΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ "ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ (ΑΡΓΑ) ΟΤΙ Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ
ΧΑΛΑΣΜΕΝΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ ,ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ "....
ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΤΙ ΜΑΣ ΕΙΠΕ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ?????????????
ΑΓΓΕΛΙΚΗ-ΑΧΑΡΝΑΙ
Σωστό! Είναι γνωστό πως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ΔΕΝ αλλάζεις μπαταρία, αλλάζεις αυτοκίνητο!
ΔιαγραφήΑγαπητέ Αλατι της Γης, και ποιος είπε ότι οι μπαταρίες είναι ανανεωσιμες πηγες ενέργειας;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι μόνο δεν υπάρχει τίποτα το ανανεώσιμο στις μπαταρίες, αλλά, επιπλέον, η περιβαλλοντική καταστροφή που προκαλούν τα μεταλλεία εξόρυξης των υλικών τους είναι απείρως μεγαλύτερη απ' την περιβαλλοντική όχληση, που προκαλούν τα λιγνιτωρυχεία. Άλλο πράγμα να φέρνεις βαρέα μέταλλα στην επιφάνεια της γης κι άλλο το να αλλάζεις θέση σε πετρώματα που ήδη υπάρχουν στην επιφάνεια.
Διαγραφή