Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015

Ιάπωνες & Ινδοί χέρι-χέρι στο δρόμο για το Παρίσι. Κι όχι για κρουαζιέρα στο Σηκουάνα.

"Βούιξε" πριν δυο μέρες η ειδησεογραφία πως η Ινδική Adani "διέκοψε τις εργασίες" για τη μεγάλη της επένδυση στο Αυστραλιανό κάρβουνο. Αλλά, ως συνήθως, η αξιοπιστία των μεγάλων ΜΜΕ είναι πολύ αμφισβητήσιμη.

Τι μετέδωσε "κατ' αποκλειστικότητα" ο Guardian; "Indian coal giant Adani has halted engineering work related to Australia’s largest proposed mine, say industry sources, raising speculation that the company is set to abandon the contentious project. - Ο γίγαντας του Ινδικού κάρβουνου Adani σταμάτησε τις εργασίες μηχανικών στην προετοιμασία του μεγαλύτερου ορυχείου της Αυστραλίας, λένε πηγές της βιομηχανίας, εγείροντας φημολογία πως η εταιρεία ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το διαφιλονικούμενο έργο". 

Όταν η επιθυμία του "κλιματολάγνου" Guardian μπλέκεται με την πραγματικότητα, τότε η είδηση δεν αναμεταδίδεται, απλά "κατασκευάζεται". Την "είδηση" πήρε το Reuters και τη μετέδωσε στον υπόλοιπο κόσμο, αλλά τα αυστραλιανά και τα ινδικά μέσα έδιναν εντελώς διαφορετική διάσταση, απλά δημοσιεύοντας ...
την ανακοίνωση της ίδιας της Adani:
"For the past six to 12 months, Adani has maintained a level of investment, jobs and sub-contractor engagement for its mine, rail and port projects in anticipation of finalising approvals and decisions. The project budget was based, understandably, on these anticipated approvals timelines and milestones.
As a result of changes to a range of approvals over that time, it’s necessary to synchronise our budget, project timelines and spending to meet those changes. Adani has made a commitment to build a long term future with Queensland that will deliver 10,000 jobs and $22 billion in royalties and taxes that will be reinvested back into community services.
However, it is important to note we are now into the fifth year of development and approvals and therefore the need to finalise those approvals and timelines is critical."

Είναι προφανές πως η εταιρεία δίνει τεράστια σημασία στην επένδυσή της, ενοχλήθηκε απ' τη διστακτικότητα της νέας τοπικής κυβέρνησης των Εργατικών στο Κουήνσλαντ να εκδώσει κάποιες απαραίτητες άδειες στην ώρα τους, όπως την άδεια εκβάθυνσης του λιμανιού Abbot Point, απ' όπου θα ταξιδεύει το κάρβουνο προς την Ινδία, κι ανέστειλε κάποιες εργασίες για να δημιουργήσει θόρυβο και πίεση προς την κυβέρνηση. Σε καμιά περίπτωση δεν πρόκειται για υπαναχώρηση των Ινδών, πρόκειται για μια ακόμα περίπτωση ανεγκέφαλης εμπλοκής των πολιτικών στα ενεργειακά, καθώς η κυβέρνηση συνασπισμού των Εργατικών με τους Πράσινους ήταν που είχε προωθήσει αρχικά τη μεγάλη επένδυση! 

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε «Μου αρέσει» (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση! Και ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις εμφανίζει καθόλου στη ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε. 

Αυτή την πολύ απλή ανάλυση κι εκτίμηση θα μπορούσε να την έχει κάνει είτε ο Guardian είτε το Reuters αν τη συνδύαζαν με την είδηση πως μόλις πριν δυο εβδομάδες η Adani παρήγγειλε στην Ιαπωνική Komatsu 55 τεράστια χωματουργικά φορτηγά για το έργο της Αυστραλίας, με προοπτική παράδοσης απ' το 2ο εξάμηνο του 2016. Αν η Adani ήθελε να εγκαταλείψει το έργο δεν θα έκανε μια τέτοια μεγάλη παραγγελία, καθώς τέτοιου μεγέθους πανάκριβα φορτηγά δεν μπορούν να δουλέψουν όπου-όπου.

Παρεμπιπτόντως, η Komatsu πήρε πρόσφατα κι άλλη μια μεγάλη παραγγελία: να παραδώσει σε μια πενταετία 175 μεγάλα χωματουργικά φορτηγά "αυτόνομης οδήγησης" (χωρίς οδηγούς) στη μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρεία του Καναδά Suncor Energy, που παράγει πετρέλαιο από ορυχείο ασφαλτούχας άμμου στην Αλμπέρτα. 

Η Komatsu έχει χτίσει στην Ινδία εργοστάσια τόσο για χωματουργικά φορτηγά όσο και για υδραυλικούς εκσκαφείς. Κι εκτός απ' την Komatsu υπάρχουν μια σειρά μεγάλες Ιαπωνικές εταιρείες που παράγουν εξοπλισμό τόσο για τα ορυχεία όσο και για τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από το κάρβουνο. Εταιρείες πασίγνωστες, όπως η Toshiba, η Mitsubishi, η Hitachi, κλπ, εταιρείες στις οποίες στηρίζεται η Ιαπωνική οικονομία. Τόσο η Ινδία όσο και η Ιαπωνία έχουν κοινά επιχειρηματικά συμφέροντα στη βιομηχανία του κάρβουνου και γενικά των ορυκτών καυσίμων. Πολύ "χλωμό" το βλέπω ότι το Δεκέμβριο στο Παρίσι θα "τινάξουν στον αέρα" αυτά τα συμφέροντά τους για χάρη της Μέρκελ και του Ομπάμα ...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου