Από το 2012 η Prognos εκδίδει εκθέσεις Παρακολούθησης
της Γερμανικής Ενεργειακής Μετάβασης, της περίφημης Energiewende, για
λογαριασμό του Συνδέσμου Βιομηχανίας της Βαυαρίας, (Vereinigung der Bayerischen
Wirtschaft - VBW) και πριν
λίγες ημέρες εξέδωσε την 6η κατά σειρά έκθεση, η οποία ουδόλως είναι
κολακευτική.
Στην παρουσίαση που έγινε στο Μόναχο,
ο πρόεδρος της VBW Alfred Gaffal δεν μάσησε τα λόγια του:
"Η ενεργειακή
μετάβαση έχει κολλήσει. Θα
κοστίσει συνολικά 520 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025, εκ των οποίων περίπου
180 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2015 (τα "καλύτερα" έρχονται). Η τροφοδοσία στη Γερμανία και τη Βαυαρία είναι ασφαλής,
αλλά η ηλεκτρική ενέργεια γίνεται ολοένα και πιο δαπανηρή κι ο βασικός
παράγοντας αύξησης των τιμών είναι η επιπλέον χρέωση για το EEG, (οι επιδοτήσεις των ΑΠΕ).
Οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά είναι πολύ
υψηλότερες από το επίπεδο του 2008 και κορυφαίες σε διεθνές επίπεδο. Οι εκπομπές CO2 λιμνάζουν από το 2014 και για επτά
συναπτά έτη είναι αρκετά πάνω από το στόχο. Παρά τη χρηματοδότηση
δισεκατομμυρίων, οι στόχοι σαφώς χάνονται. Αυτές οι δαπανηρές αποτυχίες είναι
απλά απαράδεκτες."
Και μετά το τερμάτισε: "Αντί να επιβαρύνουμε μονομερώς την οικονομία μας,
χρειαζόμαστε μια ευρωπαϊκή εσωτερική αγορά ενέργειας με κοινούς κανόνες.
Η πολιτική δεν πρέπει να συντρίψει την οικονομία και τους πολίτες με πράσινα
όνειρα." (Στα πιο πάνω, οι επισημάνσεις με έντονα είναι του
Gaffal, οι παρενθέσεις δικές μου).
Για όποιον τώρα δεν "έπιασε με
την πρώτη" τα πιο πάνω, το εξώφυλλο της έκθεσης είναι χαρακτηριστικό:
αριστερά οι ανεμογεννήτριες, δεξιά οι πυλώνες μεταφοράς, που έγιναν απολύτως
απαραίτητοι για να εξομαλύνουν το χάος που έφεραν τα αιολικά στο Γερμανικό δίκτυο.
Αιολικά και πυλώνες μεταφοράς πάνε πακέτο, μόνο που
άλλοι πληρώνουν, τόσο για τις επιδοτήσεις των αιολικών όσο και για τις επενδύσεις σε
νέα δίκτυα. Και δεν πρέπει να ξεχνούμε πως οι Βαυαροί ήταν που ...
δεν δέχτηκαν τους "άσχημους" πυλώνες μεταφοράς του αιολικού ρεύματος απ' το Βορρά μέχρι το βιομηχανικό Νότο και ανάγκασαν τόσο σε πανάκριβη υπογειοποίηση των δικτύων όσο και σε απελπιστική καθυστέρηση κατασκευής των απαραίτητων δικτύων.
δεν δέχτηκαν τους "άσχημους" πυλώνες μεταφοράς του αιολικού ρεύματος απ' το Βορρά μέχρι το βιομηχανικό Νότο και ανάγκασαν τόσο σε πανάκριβη υπογειοποίηση των δικτύων όσο και σε απελπιστική καθυστέρηση κατασκευής των απαραίτητων δικτύων.
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε "Μου αρέσει" (Like) στη
σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση! Και να επισκέπτεστε τακτικά το ιστολόγιο
για να δείτε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν είναι βέβαιο πως θα σας
στείλει σχετική ειδοποίηση.
Το πιο βασικό τώρα: ο Σύνδεσμος
Βιομηχάνων της Βαυαρίας επηρεάζει το CSU, τους Χριστιανοσοσιαλιστές συμμάχους
της Μέρκελ και η Γερμανία ΔΕΝ έχει σχηματίσει κυβέρνηση, βρίσκεται ακόμα στα
παζάρια ανάμεσα Μέρκελ και Σουλτς, παζάρια που αναμένεται να τελειώσουν κατά
την άνοιξη. Όσο θα διαρκούν τα παζάρια όλοι θα πιέζουν, προς διάφορες
κατευθύνσεις, οπότε θα βλέπουμε πολλά "ωραία", σαν π.χ. ότι πριν
λίγες μέρες ο CEO της VW ζήτησε επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτά που -προς το παρόν- κανείς δεν θέλει ν' αγοράσει.
Αυτό έφερε νευρική κρίση στη Βαυαρία, που έσπευσε "να σηκώσει το γάντι", πρώτα με
τον επικεφαλής της Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe, (ZDK), μιας
Γερμανικής Ένωσης 38.500 επιχειρήσεων του κλάδου αυτοκινήτου: "First VW ignites a wildfire with manipulated diesel
engines and then its boss pours oil on the flames - Πρώτα η VW ανάβει μια
πυρκαγιά με τους πειραγμένους κινητήρες ντίζελ και στη συνέχεια το αφεντικό της
ρίχνει λάδι στις φλόγες", αναφερόμενος βεβαίως στο
απίστευτο σκάνδαλο της VW.
Ακολούθησε ο CEO της Bosch, που
απασχολεί πάνω από 80 χιλ. εργαζόμενους στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, με
πάνω από 50 χιλ. απ' αυτούς στον κλάδο των πετρελαιοκινητήρων, που είπε πως
"Without the diesel engine, Germany will
probably not achieve its national climate targets for CO2 emissions. - Χωρίς
τον πετρελαιοκινητήρα, η Γερμανία πιθανότατα δεν θα επιτύχει τους εθνικούς
κλιματικούς στόχους για τις εκπομπές CO2".
Η VW, με έδρα στο Wolfsburg της Κάτω
Σαξονίας, θέλει όσο τίποτε να ξεχαστεί το συντομότερο το σκάνδαλο με τους
ρυπογόνους κινητήρες κι επιχειρεί μια φυγή προς την ηλεκτροκίνηση. Αλλά η
Βαυαρία, στον πλούσιο Γερμανικό νότο, θέλει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, όχι
τα ηλεκτρικά, καθώς η παραγωγή πετρελαιοκινητήρων απασχολεί πολύ μεγαλύτερο αριθμό
εργαζομένων απ' όσους χρειάζονται τα ηλεκτρικά. Θέλει επίσης "ευρωπαϊκή
αγορά ενέργειας", προκειμένου το Γερμανικό αιολικό πρόβλημα να διαχυθεί
στον ευρύτερο ζωτικό χώρο των Γερμανών, καθώς με το ευρώ και την ενέργεια κανείς δεν χρειάζεται πλέον μια
Βέρμαχτ για τον έλεγχο της Ευρώπης. Αλλά, κυρίως, ΔΕΝ ΘΈΛΕΙ "ΠΡΑΣΙΝΑ ΟΝΕΙΡΑ". Ό,τι κι
αν σημαίνει αυτό, όποια προέκταση κι αν κάνει κανείς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου