Το
Greeklignite.blogspot.gr παρουσίασε απ' την πρώτη στιγμή το μέγα σκάνδαλο των πετρελαιοκινητήρων του Ομίλου VW,
που εξαπατούσαν τα συστήματα μέτρησης των εκπομπών οξειδίων αζώτου, έβαλε χθες το ζήτημα της απώλειας εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο
απ' τις πρακτικές πλαστών βεβαιώσεων των Γερμανών και συνεχίζει σήμερα με το
ουσιαστικό πρόβλημα που δημιουργούν στην ατμόσφαιρα του πλανήτη οι υπερβολικές
εκπομπές των 11 εκατομμυρίων προβληματικών αυτοκινήτων του Γερμανικού Ομίλου.
Οι Γερμανοί
διεκδικούν το ρόλο του πρωτοπόρου στη σωτηρία του πλανήτη απ' την
"ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή", που προκαλούν τ' "αέρια του
θερμοκηπίου". Έχουν δαιμονοποιήσει το CO2, το αέριο που δίνει ζωή στον
πλανήτη πρασινίζοντας τα φυτά, αλλά τα οξείδια του αζώτου, που ηθελημένα
εκπέμπουν επί 6 χρόνια τα εκτός προδιαγραφών τα αυτοκίνητα του Γερμανικού
Ομίλου, μάλλον δημιουργούν πολύ πιο σοβαρό πρόβλημα, καθώς ...
συμβάλλουν στην αύξηση του όζοντος των κατώτερων στρωμάτων της τροπόσφαιρας (0-2km απ' το έδαφος). Αυτό είναι το "κακό" όζον, τυπικός ρύπος των μεγάλων πόλεων. Οξείδια αζώτου και όζον αποτελούν βασικά συστατικά για το αστικό "φωτοχημικό νέφος", σαν αυτό που ταλαιπωρούσε ιδιαίτερα έντονα την Αθήνα πριν 20 χρόνια, σαν αυτό που είδαμε στο Πεκίνο στην Ολυμπιάδα 2008. Και είναι γνωστό από παλιά πως το "νέφος" προκαλεί αναπνευστικά προβλήματα κι επιβαρύνει την υγεία των πολιτών. Οι παλαιότεροι ίσως θυμούνται τον πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ.Στεφανόπουλο, ως Υπουργό Προεδρίας της κυβέρνησης Καραμανλή το 1977, να δηλώνει "φέρτε μου ένα νεκρό απ' το νέφος".
Τα οξείδια του αζώτου συντελούν επίσης στην καταστροφή του "καλού" όζοντος, αυτού που βρίσκεται στα ανώτερα στρώματα και μας προστατεύει απ' την υπεριώδη ακτινοβολία. Και φυσικά τα NOx είναι "αέρια του θερμοκηπίου", αυτά ακριβώς που υποτίθεται πως πρέπει να περιοριστούν για να διατηρηθεί η θερμοκρασία του πλανήτη το πολύ 2οC πάνω απ' τα επίπεδα της προβιομηχανικής εποχής, αλλά οι Γερμανοί δεν δίστασαν να τα ελευθερώσουν στην ατμόσφαιρα προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο αγοράς. Η υγεία των πολιτών και η "σωτηρία του πλανήτη" πήγαν περίπατο στο βωμό του κέρδους των Γερμανών.
συμβάλλουν στην αύξηση του όζοντος των κατώτερων στρωμάτων της τροπόσφαιρας (0-2km απ' το έδαφος). Αυτό είναι το "κακό" όζον, τυπικός ρύπος των μεγάλων πόλεων. Οξείδια αζώτου και όζον αποτελούν βασικά συστατικά για το αστικό "φωτοχημικό νέφος", σαν αυτό που ταλαιπωρούσε ιδιαίτερα έντονα την Αθήνα πριν 20 χρόνια, σαν αυτό που είδαμε στο Πεκίνο στην Ολυμπιάδα 2008. Και είναι γνωστό από παλιά πως το "νέφος" προκαλεί αναπνευστικά προβλήματα κι επιβαρύνει την υγεία των πολιτών. Οι παλαιότεροι ίσως θυμούνται τον πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ.Στεφανόπουλο, ως Υπουργό Προεδρίας της κυβέρνησης Καραμανλή το 1977, να δηλώνει "φέρτε μου ένα νεκρό απ' το νέφος".
Τα οξείδια του αζώτου συντελούν επίσης στην καταστροφή του "καλού" όζοντος, αυτού που βρίσκεται στα ανώτερα στρώματα και μας προστατεύει απ' την υπεριώδη ακτινοβολία. Και φυσικά τα NOx είναι "αέρια του θερμοκηπίου", αυτά ακριβώς που υποτίθεται πως πρέπει να περιοριστούν για να διατηρηθεί η θερμοκρασία του πλανήτη το πολύ 2οC πάνω απ' τα επίπεδα της προβιομηχανικής εποχής, αλλά οι Γερμανοί δεν δίστασαν να τα ελευθερώσουν στην ατμόσφαιρα προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο αγοράς. Η υγεία των πολιτών και η "σωτηρία του πλανήτη" πήγαν περίπατο στο βωμό του κέρδους των Γερμανών.
Όπως λοιπόν υπολόγισε ο "καταπράσινος" Guardian, τα
11 εκατομμύρια προβληματικά Γερμανικά αυτοκίνητα, που εκπέμπουν 10-40 φορές
πάνω απ' τις προδιαγραφές, θα μπορούσαν να είναι υπεύθυνα για την έκλυση από
237.161 έως και 948.691 τόννων οξειδίων αζώτου ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ. Από εκεί είναι και η
πάνω εικόνα. Συγκριτικά παραθέτει το νούμερο για το μεγαλύτερο ανθρακικό σταθμό
της Βρετανίας και όλης της Δυτικής Ευρώπης, τον Drax, ισχύος 3.960MW (6x660MW), που είναι
"μόλις" 39.000 τόννοι οξειδίων αζώτου.
Εάν η
σύγκριση αυτή είναι σωστή, είναι εντελώς ευεξήγητη η "μουγκαμάρα" που
έχει πιάσει τις γνωστές πολέμιες του λιγνίτη, WWF και Greenpeace. Όταν ο
μεγαλύτερος ανθρακικός σταθμός της Δυτικής Ευρώπης, μεγαλύτερος σε ισχύ από
όλες μαζί τις Ελληνικές λιγνιτικές μονάδες στη Δυτική Μακεδονία, εκπέμπει από
έξι (6) μέχρι πάνω από εικοσιτέσσερις (24) φορές λιγότερα οξείδια αζώτου απ' τα
προβληματικά Γερμανικά αυτοκίνητα, τι να πει κανείς; Ισχύει μάλλον το "η σιωπή είναι
χρυσός" κι ούτε μια λέξη δεν είδαμε για το απίστευτο Γερμανικό σκάνδαλο
στους Ελληνικούς ιστότοπους των "προστατών" του περιβάλλοντος. Μήπως
η "αιδήμων σιγή" οφείλεται σε ροή χρηματοδότησης απ' τη Γερμανία προς
τα περιφερειακά παραρτήματα, μια που είχαμε δει τον Απρίλιο τα αδιαφανή οικονομικά της Greenpeace Ινδίας; Το
WWF Γερμανίας τηρεί επίσης "αιδήμονα σιγή" για το σκάνδαλο. Η
Greenpeace Γερμανίας έχει μια ανακοίνωση διαμαρτυρίας, αλλά ξεπερνά γρήγορα το
θέμα με τα οξείδια αζώτου κι επιστρέφει πάλι στις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων
της VW για το 2020, τη στιγμή που κανείς δεν είπε πως υπάρχει πρόβλημα με τις
εκπομπές CO2! Κίνηση αποπροσανατολισμού άραγε; Ή απλά μια απρόσεκτα γραμμένη
ανακοίνωση; Λίγη σημασία έχει, το σκάνδαλο έχει αποκτήσει παγκόσμια διάσταση
και δεν συμμαζεύεται πια.
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite!
Πατήστε «Μου αρέσει» (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση!
Και
ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις εμφανίζει καθόλου στη
ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε.
Κι ακόμα
χειρότερα για τους Γερμανούς, ακριβώς πάνω στο ξέσπασμα του σκανδάλου έγινε
γνωστό πως η Ιταλική οργάνωση προστασίας καταναλωτών Altroconsumo το Σεπτέμβριο
2014 μέτρησε τις εκπομπές ρύπων σ' ένα VW Golf 1,6TDI, βρήκε μετρήσεις 50% πάνω
απ' τις επιτρεπόμενες και πάει τη VW στα δικαστήρια της Βενετίας την ερχόμενη
Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου, ζητώντας αποζημίωση 502 ευρώ/έτος για κάθε
ιδιοκτήτη τέτοιου αυτοκινήτου! Το απόλυτο "success story" για τη VW!
Τι να πει
όμως κανείς για την αποκάλυψη του μηχανικού John German, της ομάδας που εντόπισε το πρόβλημα στις ΗΠΑ, που
αποκαλύπτει πως η VW είχε την
ευκαιρία και τη δυνατότητα να διορθώσει το πρόβλημα το 2014 και δεν το έκανε,
συνεχίζοντας την παράνομη πρακτική της. Να το σχετικό απόσπασμα απ' τον Guardian:
"German published the research in May 2014 and handed it over to the Environment Protection
Agency (EPA). “There was an
expectation that they would find out what was causing the higher-than-expected
emissions,” he said. “We did send a courtesy copy to VW to say ‘vehicles B and
C are your vehicles and you might like to know’, we had no response.”
There was no response from the EPA either, but keen-eyed German noticed an
EPA press release in which VW agreed to recall almost 500,000 vehicles in
December 2014 to reinstall software, which it said would solve the
higher-than-expected emissions.
However, a couple of months later the California Air Resources Board (Carb)
carried out spot checks and discovered that the “defeat device” software – used
to dramatically reduces nitrogen oxide (NOx) emissions only when the cars are
undergoing strict emission tests – was still present.
“That is actually the single most inexplicable thing about this whole business,”
German said. “VW had a chance to fix the problem, and they continued to try and
cheat and do what they had done. That’s just amazing.”"
Απίστευτα πραγματικά όσα βλέπουν
καθημερινά το φως της δημοσιότητας και δείχνουν την αλαζονική συμπεριφορά αυτών
που πίστευαν πως μπορεί να κοροϊδεύουν επ' άπειρο όλες τις χώρες όπου εξήγαγαν
τα προϊόντα τους. Το Γερμανικό εμπορικό πλεόνασμα είναι δομημένο με ψέματα, δωροδοκίες, ξέπλυμα χρήματος, αδιαφάνεια
κι αλαζονεία. Σε βάρος όλων των χωρών, αλλά κυρίως των "εταίρων". Μέχρι πότε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου