Η ΝΔ ανέθεσε σε νομικό, πρώην
σύμβουλο του Μανιάτη, να της κάνει πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση και το
παρουσίασε πριν λίγες μέρες. Αντιγράφοντας ιδέες από χώρες που δεν έχουν σχέση
με την Ελλάδα, προτείνει κυρίως την υποχρεωτική εισαγωγή ηλεκτροκίνησης στα
ταξί, τα κρατικά αυτοκίνητα και πριμοδότηση για τα εταιρικά αυτοκίνητα. Φυσικά,
στις 71 διαφάνειες της παρουσίασης, ούτε λόγος για το τι θα μας κοστίσει η
υποχρεωτική εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης. Αλλά επειδή η ηλεκτροκίνηση είναι ένα
ακόμα παραμύθι που θα μας απασχολεί τα επόμενα χρόνια, ας δούμε τη μεγαλύτερη
σημερινή αγορά, που είναι βεβαίως η Κίνα.
Εκεί κυριαρχούν οι τοπικοί
κατασκευαστές και η αγορά έχει "εκρηκτικούς" ρυθμούς αύξησης κάθε
χρόνο. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το 2017, όπως τα δίνει το China Energy Portal,που επικαλείται κυβερνητικές
πηγές για τα στοιχεία του, το 2017 κατασκευάστηκαν στην Κίνα 716 χιλιάδες "New
Energy Vehicles", 51,1% περισσότερα απ' το 2016. Για σύγκριση, τα
αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα, που κατασκευάστηκαν το 2017 στην Κίνα, ήταν
29,942 εκατομμύρια, κάτι που δείχνει το τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης της αγοράς
των ηλεκτρικών αυτοκινήτων: όταν το 1 γίνει 2 η ανάπτυξη είναι 100%, (αλλά το 2
εξακολουθεί να είναι πολύ κοντά στο 0 και γι' αυτό παραμένει ασήμαντο).
Η Κίνα έχει επίσης απ' το 2011 τη μεγαλύτερη στον πλανήτη, βιομηχανία
ηλεκτροπαραγωγής, ξεπερνώντας εκείνη των ΗΠΑ, χάρη στους φρενήρεις ρυθμούς
ανάπτυξης της οικονομίας την τελευταία 20ετία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
χρειάζονται ρεύμα, αλλά ο τρόπος τροφοδοσίας αυτών των "ηλεκτρικών"
αυτοκινήτων είναι κι αυτός "κοντά στο μηδέν", όπως μας δείχνει το πιο
πάνω διάγραμμα, για το μείγμα ηλεκτροδότησης της Κίνας το 2017. 4,8% από
αιολικά και 1,8% από ηλιακά δίνουν ένα πολύ "φτωχό" μόλις 6,6% για
τις λεγόμενες "ΑΠΕ". Παρά τα θρυλούμενα για την "εκρηκτική"
αύξηση των "ΑΠΕ" στην Κίνα, σχεδόν το 70% του ηλεκτρισμού παράγεται
από θερμικά εργοστάσια (κάρβουνο και φυσικό αέριο, με το κατά πολύ μεγαλύτερο
μερίδιο στο κάρβουνο). Για όσους είναι λίγο μεγαλύτεροι και θυμούνται τον Pac-Man,
το 69,7% μοιάζει έτοιμο να καταβροχθίσει τις φετούλες μπροστά του.
Η Κίνα παράγει ηλεκτρισμό από ορυκτά
καύσιμα για να κινεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας ένα πολύ ...
κακό βαθμό ενεργειακής αποτελεσματικότητας. Ο μόνος ουσιαστικός λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, ρύπανση που την προηγούμενη δεκαετία θύμιζε Ευρωπαϊκές κι Αμερικανικές πόλεις των αρχών (ή και των μέσων) του 20ού αιώνα. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, η προστασία της υγείας και της ζωής προέχει σε σχέση με την ενεργειακή απόδοση.
κακό βαθμό ενεργειακής αποτελεσματικότητας. Ο μόνος ουσιαστικός λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, ρύπανση που την προηγούμενη δεκαετία θύμιζε Ευρωπαϊκές κι Αμερικανικές πόλεις των αρχών (ή και των μέσων) του 20ού αιώνα. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, η προστασία της υγείας και της ζωής προέχει σε σχέση με την ενεργειακή απόδοση.
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται
στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Να επισκέπτεστε τακτικά το ιστολόγιο για να δείτε τις αναρτήσεις
ή να ρυθμίσετε κατάλληλα την προτεραιότητα προβολής στο Facebook, διαφορετικά
δεν θα σας στείλει σχετική ειδοποίηση.
Το αντίστοιχο μέτρο στην Ελλάδα θα
μπορούσε να είναι η ηλεκτροκίνηση των δικύκλων, καθώς κινούνται μέσα στα αστικά
συγκροτήματα και συνεισφέρουν στη σωματιδιακή και ηχητική ρύπανση. Στα δίκυκλα θα είχε νόημα να προχωρήσει με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς, καθώς ο τρόπος κυκλοφορίας τους διαφέρει σημαντικά απ' τα αυτοκίνητα. Αλλά μάταια
κανείς θα αναζητήσει οποιαδήποτε αναφορά τόσο στο Πρόγραμμα της ΝΔ όσο και στο
δήθεν "Εθνικό" Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, που θέτει στόχο
10% ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Προφανώς αυτό είναι το ποσοστό που
θέλουν Γερμανοί και Γάλλοι από εμάς, ενώ τα δίκυκλα αφορούν κυρίως την Άπω
Ανατολή.
Επειδή τα ποσοστά τείνουν να
παραποιούν την πραγματικότητα και να χρησιμοποιούνται συχνά μόνο για λόγους
εντυπώσεων, το 2ο διάγραμμα δείχνει τους απόλυτους αριθμούς σε τεραβαττώρες για
το 2017. Όσο η οικονομία της Κίνας εξακολουθεί ν' αναπτύσσεται με γοργούς
ρυθμούς, η ζήτηση για ηλεκτρισμό θα είναι ακόρεστη και μπορεί το ποσοστό της
θερμικής παραγωγής να μειώνεται στο σύνολο της ηλεκτροπαραγωγής, σε απόλυτους
αριθμούς ωστόσο η θερμική παραγωγή θα εξακολουθήσει ν' αυξάνεται. Το ίδιο
φυσικά θα συμβαίνει και με τις εκπομπές CO2, αυτές που η ΕΕ θέλει να μειώσει
"για να σώσει τον πλανήτη", στην πραγματικότητα για να έχει δουλειές
η Γερμανική και η Δανέζικη βιομηχανία. Σύμφωνα με τα τελευταία
δημοσιευμένα στοιχεία του China Electricity Council (CEC), μιας
Ένωσης των ηλεκτροπαραγωγικών εταιρειών της Κίνας, στο 9μηνο 2018 η
ηλεκτροπαραγωγή από θερμικές μονάδες αυξήθηκε κατά 6,9% σε σχέση με το 9μηνο
2017.
Ακόμα κι αν οι 4472TWh παραμένουν
σταθερές και δεν αυξάνονται, πρόκειται για τεράστιο αριθμό, είναι ακριβώς 86 φορές η
συνολική ζήτηση ηλεκτρισμού το 2017 στο Ελληνικό Διασυνδεμένο Σύστημα, (χωρίς τα Μη Διασυνδεμένα Νησιά), που ήταν 52TWh. Κι επειδή είναι "μόνο" 86 φορές, ενώ ο πληθυσμός αναλογικά είναι κατά πολύ περισσότερος, τελικά οι 4472TWh θα συνεχίσουν ν' αυξάνονται.
Για
αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".
Και τοσο καιρο μετα ψαχνουμε για ηλεκτρικο αυτοκινητο. Ουτε ανταλλακτικα δεν εχουν βγει καλα καλα. σιγουρα www.onparts.gr θα ειναι το πρωτο
ΑπάντησηΔιαγραφή