Δειτε κι εδώ
Κυριακή 30 Αυγούστου 2020
EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: μια νέα επαναστατική μπαταρία, που απαξιώνει όλες τις υπόλοιπες κι αλλάζει την αγορά!
Πέμπτη 27 Αυγούστου 2020
Αυστραλία: μεγάλη δικαστική νίκη κατοίκων κατά εταιρείας αιολικών για ενόχληση από υποήχους ανεμογεννητριών!
Τρίτη 25 Αυγούστου 2020
EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: έχουν ήδη απαξιωθεί τεχνολογικά, πριν καν βγουν στην αγορά!
Αυτό βεβαίως κανένα δήθεν οικωλογούντα δεν συγκινεί στην "πολιτισμένη" Δύση, αλλά σήμερα δεν είναι αυτό το θέμα. Έτσι οι κατασκευαστές μπαταριών, από την Panasonic της Ιαπωνίας έως την LG Chem της Νότιας Κορέας, προσπαθούν να μειώνουν τη χρήση ακριβού κοβαλτίου στις μπαταρίες. Αλλά η χρήση καθόδων λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που είναι πιο φθηνά υλικά, οδηγεί σε μπαταρίες με ...
Κυριακή 23 Αυγούστου 2020
Μια νέα "win-win" συνεργασία φέρνει δουλειές και ευημερία σε Ινδία και Αυστραλία. Και η Ελλάδα, κύριε;
Πέμπτη 20 Αυγούστου 2020
EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ένα καινοφανές πρόβλημα στην αγορά αυτοκινήτου της Γερμανίας.
Οι μεταπωλητές αρχικά πίστεψαν πως βρήκαν κελεπούρι! Σύντομα κατάλαβαν κι αυτοί τι ανώριμα προϊόντα βρέθηκαν στα χέρια τους και το λένε πλέον χωρίς περιστροφές: "Αν δεν είναι Tesla, αυτό που είναι παλιό θα μείνει για μήνες στην αυλή". "Στέκονται στην αυλή σαν μολύβι (βαρίδιο)". Αυτή είναι η κατάσταση που περιγράφουν για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία, σύμφωνα με δημοσίευμα της wiwo.de. Στην αγορά μεταχειρισμένων είναι απολύτως εμφανές πως η τιμή μεταπώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται πολύ ταχύτερα από εκείνη των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων.
Η αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει κάποια ειδικά χαρακτηριστικά, που δεν ισχύουν για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι πρώτες ενδείξεις είναι πως δεν μοιάζει με την αγορά συμβατικών αυτοκινήτων, αλλά δείχνει τα προβλήματα της αγοράς ηλεκτρονικών προϊόντων. Το πιο σημαντικό πρόβλημα φαίνεται να είναι η ταχεία ...
Δευτέρα 17 Αυγούστου 2020
Βρετανία, όπως Καλιφόρνια: έβαλαν "Α"ΠΕ και η ασφάλεια ηλεκτροδότησης έγινε είδος σε ανεπάρκεια.
Παρασκευή 14 Αυγούστου 2020
Και όμως, το τέλος του λιγνίτη θα αργήσει πολύ ακόμα στην Ελλάδα!
Τρίτη 11 Αυγούστου 2020
8 παρατηρήσεις για την καταστροφή στην Εύβοια: απ' τα 63 μέχρι τα 350 χιλιοστά βροχής είναι πολύ μακρύς ο δρόμος.
Η πρώτη παρατήρηση είναι πως τα 63 χιλιοστά σε 24 ώρες είναι ήδη πολύ νερό για να προκαλέσουν "πορτοκαλί συναγερμό" με βάση το Meteoalarm. Τα 63 χιλιοστά όμως είναι επικίνδυνα όταν πέφτουν σε μια περιοχή που τα προηγούμενα χρόνια έχει καεί και ξανακαεί και ξανακαεί μέχρι και πριν δυο μήνες, όπως μας λέει το Έθνος. Όταν δεν υπάρχει όχι δάσος, αλλά ούτε χορτάρι στη θέση του, τα 63 χιλιοστά θα δώσουν πλημμυρικά φαινόμενα. Κι αν στα χαμηλά υψόμετρα υπάρχουν μπαζωμένα ρέματα και άναρχη δόμηση, καθόλου πρωτότυπα και τα δυο στη σημερινή Ελλάδα, η συνταγή της καταστροφής είναι έτοιμη.
Η δεύτερη παρατήρηση είναι πως η Εύβοια είναι μια περιοχή της χώρας που πέφτει πολλή βροχή, αλλά και πολύ χιόνι. Δεν είναι τυχαίο πως, βοηθούσης και της γεωλογίας, το μεγαλύτερο μέρος του νησιού είναι καταπράσινο. Μια Πολιτεία που σέβεται τους πολίτες της πρέπει να παρακολουθεί από κοντά τα μετεωρικά κατακρημνίσματα στην Εύβοια.
Η τρίτη παρατήρηση είναι πως η δήλωσή του αυτή, περί μη σωστής πρόβλεψης, προκάλεσε την άμεση αντίδραση των μετεωρολόγων. Ο Διευθυντής της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας Θ. Κολυδάς, ευρισκόμενος σε καλοκαιρινή άδεια, ανέβασε στον προσωπικό του ιστότοπο μια πολύ αναλυτική ενημέρωση, απ' όπου και η πιο πάνω εικόνα, με την επισήμανση "Με βάση τις μετρήσεις του Μετεωρολογικού Ραντάρ της Λάρισας, στην περιοχή Ψαχνών-Πολιτικών ..." Μόνο που προκύπτουν ερωτηματικά: η απόσταση απ' τα 212,38 χιλιοστά που έπεσαν στην περιοχή Ψαχνών-Πολιτικών Εύβοιας μέχρι τα 350 χιλιοστά, που ανέφερε ο Υφυπουργός, δεν είναι καθόλου αμελητέα! 137,62 χιλιοστά είναι υπεραρκετή ποσότητα νερού για να προκαλέσει από μόνη της νεκρούς. Πόθεν λοιπόν προέκυψαν τα 350 χιλιοστά; Άγνωστο!
Η τέταρτη παρατήρηση είναι πως η Μετεωρολογική Υπηρεσία είναι απογυμνωμένη από προσωπικό κι αυτό από μόνο του θα 'πρεπε να έχει προκαλέσει την προσοχή της Πολιτικής Προστασίας. Οι δικές μου πληροφορίες λένε "Ένα άτομο γεωργική Μετεωρολογία (τμηματάρχης), ένα υδρολογία (τμηματάρχης), ένα περιβάλλον (τμηματάρχης), ένα Κλιματολογία (τμηματάρχης)". Αν οι πληροφορίες είναι ακριβείς, αυτό πια δεν είναι Υπηρεσία, είναι απόκομμα Υπηρεσίας. Ελλάδα, διαλυμένο κράτος ...
Σάββατο 8 Αυγούστου 2020
Για όλα υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος και ο χρόνος για το υδρογόνο ΔΕΝ έχει έλθει ακόμα!
Για όλα υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος. Αλλά ο χρόνος για το υδρογόνο ΔΕΝ έχει έλθει ακόμα! Κι ας χτυπιέται η Κομισιόν όσο θέλει, ας πετάξει όσα λεφτά νομίζει πως περισσεύουν στους Ευρωπαίους πολίτες στο σύγχρονο πίθο των Δαναΐδων, όπως αλλιώς λέγεται η στρατηγική της για το υδρογόνο. Πρόκειται για λεφτά θα μπορούσαν να ενισχύσουν πολύ καλύτερα τις καταρρακωμένες απ' τον κορονοϊό οικονομίες, αλλά, ως γνωστόν, στην ΕΕ προέχει το τι βιομηχανικό εξοπλισμό θα πουλήσουν οι Γερμανοί και τώρα θέλουν να πουλήσουν εργοστάσια ηλεκτρόλυσης. Στην εικόνα βλέπετε το φιλόδοξο Βαυαρικό μοντέλο Hydrogen 7 (σειρά 7) της προηγούμενης δεκαετίας, που εγκαταλείφθηκε άνευ επαίνων.
Το περασμένο καλοκαίρι, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) δημοσίευσε μια έκθεση για τις τεχνικές πτυχές του θέματος του υδρογόνου, πιο πλούσια από οποιαδήποτε προηγούμενη.
Ακολούθησε μια επιστολή προς τους Financial Times από τον Fatih Birol, εκτελεστικό διευθυντή του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, που προτείνει να θεωρηθεί το υδρογόνο ως σημαντικό στοιχείο για τη μετάβαση από την τρέχουσα παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας προς κοινωνίες ουδέτερες σε εκπομπές CO2 έως το 2050.
Η σύσταση προωθήθηκε από τη νέα Επιτροπή της ΕΕ στην πρόσφατη ανακοίνωσή της Μια στρατηγική υδρογόνου για μια ουδέτερη για το κλίμα Ευρώπη στις 8 Ιουλίου και έγινε θερμά δεκτή από τους Financial Times σε ένα κύριο άρθρο.
Κανείς δεν πρέπει να αμφισβητεί την ευελιξία του υδρογόνου ως φορέα ενέργειας.
Μπορεί να αποθηκευτεί μετά τη μετατροπή από ηλεκτρισμό σε περιόδους υπερβολικής παραγωγής "πράσινης" ηλεκτρικής ενέργειας, ιδίως αιολικής ενέργειας.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί - ως υδρογόνο ή ως δομικό στοιχείο για πιο εξελιγμένα καύσιμα - για διάφορους σκοπούς, όπως οι αεροπορικές μεταφορές, όπου η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας είναι πιο δύσκολη απ' ό,τι, για παράδειγμα, επιβατικά αυτοκίνητα ή αντλίες θερμότητας για θέρμανση κτιρίων.
Ευέλικτο, αλλά ...
Αλλά το υδρογόνο είναι επίσης ένας ενεργειακός φορέας που πυροδοτεί διαμάχη.
Οι περιβαλλοντικές ΜΚΟ φαίνεται να απασχολούνται κυρίως με τον κίνδυνο ότι η μελλοντική παραγωγή υδρογόνου θα μπορούσε σε μεγάλο βαθμό να βασίζεται στο φυσικό αέριο (έστω και με τη χρήση τεχνολογίας δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα) και όχι στην "πράσινη" ηλεκτρική ενέργεια, μια πιθανότητα που σε πολλές ΜΚΟ έχει ενεργοποιήσει το ένστικτο ενάντια στα ορυκτά καύσιμα.
Άλλοι, σωστά, επεσήμαναν ότι οποιαδήποτε χρήση υδρογόνου για ν' αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα θα συνεπάγεται για το χρήστη πολύ υψηλότερο ενεργειακό κόστος, πιθανώς κατά έναν παράγοντα από τρεις έως πέντε φορές, ανάλογα με τις συγκεκριμένες περιπτώσεις και τις μελλοντικές τιμές του πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Η Κομισιόν δεν έχει δημοσιοποιήσει πολλά για την αντιμετώπιση των εμποδίων που συνδέονται με την ευρύτερη χρήση υδρογόνου στον ενεργειακό τομέα.
Και είναι απολύτως σιωπηλή για το ποια θα μπορούσε να είναι, από κλιματική άποψη, το πιο σημαντικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί: παραβλέποντας την ανησυχία για την προέλευση του φυσικού αερίου, είναι η χρήση "πράσινης" ηλεκτρικής ενέργειας για την παραγωγή υδρογόνου μια σοφή πολιτική, σε αυτό το σημείο στο χρόνο και όσο πηγαίνουμε προς το 2030, από άποψη μείωσης των εκπομπών CO2;
Ή θα μπορούσαμε, ενεργώντας διαφορετικά, να επιτύχουμε περισσότερες μειώσεις εκπομπών; Η απάντηση στην πρώτη ερώτηση είναι "όχι", στη δεύτερη "ναι".
Απλή αριθμητική
Η εξήγηση
είναι αρκετά απλή: η μετατροπή ηλεκτρικής ενέργειας σε υδρογόνο,
"πράσινης" ή μη, συνεπάγεται ...
Τετάρτη 5 Αυγούστου 2020
Με πόσες εισαγωγές φυσικού αερίου, εισαγωγές ρεύματος και εισαγωγές ανεμογεννητριών θα αγοράζαμε δυο φρεγάτες;
Κυριακή 2 Αυγούστου 2020
Ο ρόλος του τύπου και τα τρία ανιστόρητα - χιλιοπαιγμένα Fake News για το λιγνίτη.
Γνωστός νεοφιλελεύθερος κονδυλοφόρος, απ' αυτούς που ήταν για χρόνια στο γνωστό Συγκρότημα, πρόσφατα θεώρησε καλό να μας πει απ' το liberal.gr "Τρία Fake News για τον λιγνίτη", χρησιμοποιώντας τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί ο Χατζηδάκης, προκειμένου να ξεθεμελιώσει ό,τι απέμεινε στη χώρα. Είναι απ' αυτούς που είχε μαζέψει ο Παναγιωτάκης στην Πτολεμαΐδα, μήπως κι εκτιμήσουν τη μεγαλύτερη Ελληνική βιομηχανία, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση βρήκε εφαρμογή η παροιμία "τον αράπη κι αν τον πλένεις, το σαπούνι σου χαλάς". Είναι κάποιοι που δεν έχουν ιδέα τι πραγματικά είναι ο λιγνίτης, αλλά είναι πάντα πρόθυμοι να διατυπώνουν "άποψη", προκειμένου να βγει το μεροκάματο. Ή και το παντεσπάνι, διαλέγετε και παίρνετε, 60 χιλιάρικα εμφανίζονται στη "λίστα Πέτσα" για το liberal.gr, ενώ π.χ. συγκριτικά, για το efsyn.gr εμφανίζονται μόλις 10 χιλιάρικα και το documentonews.gr δεν υπάρχει καν στη λίστα. Και σύντομα θα δούμε εδώ κι άλλον κονδυλοφόρο, από ιστοσελίδα πιο ψηλά στη "λίστα Πέτσα".
Βάλτε το καλά στο μυαλό σας, προ φόρων ο λιγνίτης είναι, παραμένει και θα παραμένει εσαεί ανταγωνιστικός, ακόμα κι αν δεν έχουμε πια τα εύκολα, ρηχά κοιτάσματα του παρελθόντος. Κι αυτό ακριβώς είναι που τρομάζει εκείνους τους απάτριδες πολιτικούς, που ξεπουλούν τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ λιγνίτη προκειμένου να καίνε όλο και περισσότερο εισαγόμενο φυσικό αέριο. Γι' αυτό κι αφού σαμποτάρισαν ανοιχτά επί χρόνια την τροφοδοσία του ΑΗΣ Μελίτης, τρέμουν τώρα στην ιδέα πως θα καίει λιγνίτη η Πτολεμαΐδα 5 και τρέχουν ν' αδειάσουν τη ΔΕΗ από έμπειρους τεχνικούς.
Το μόνο που θα καταφέρουν θα είναι να υπονομεύσουν την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας. Και να μας πουν οι κονδυλοφόροι, πόσα άρθρα έγραψαν στον 21ο αιώνα για τα δισεκατομμύρια ευρώ που πληρώσαμε για εισαγωγές αχρείαστου αερίου και τη συμβολή τους στη χρεοκοπία της χώρας, για τα δισεκατομμύρια ευρώ που πληρώσαμε για μονάδες αερίου που κάθονταν και πληρώνονταν, αναγκάζοντας τον πρώην Πρόεδρο της ΔΕΗ Αθανασόπουλο να τα γράψει δημοσίως: τι γράψατε για το "safety net" των μονάδων αερίου; Και γιατί δεν πρέπει τώρα να υπάρχει αντίστοιχος μηχανισμός προστασίας για τις λιγνιτικές μονάδες, αλλά πιέζουν να τις κλείσουμε άρον-άρον; Για να είναι σίγουροι οι έμποροι αερίου και οι αεριάδες της ηλεκτροπαραγωγής πως δεν θα ξαναβρούν μπροστά τους το λιγνίτη;