Δειτε κι εδώ

Πέμπτη 20 Αυγούστου 2020

EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ένα καινοφανές πρόβλημα στην αγορά αυτοκινήτου της Γερμανίας.


Μολονότι στους χρεοκοπημένους δεν χρειάζονται "μεταξωτά βρακιά", τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεκινούν σταδιακά το επόμενο διάστημα να μπαίνουν στη ζωή μας. Το ιστολόγιο παρακολουθεί το θέμα εδώ και 5 χρόνια, από τότε που είδαμε την Οδύσσεια στη Βρετανική εξοχή και μόνο το 2020 σας έχει δώσει μια σειρά αναρτήσεις για το θέμα:

Σήμερα θα δούμε μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη, που αφορά την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, της Γερμανίας φυσικά, αλλά τα ίδια θα συμβούν σε 1-2 χρόνια κι εδώ. Παρόλο που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εντελώς νέα στην αγορά, ήδη υπάρχουν αρκετά μεταχειρισμένα: η επιδότηση της τιμής αγοράς κι όλα τα παραμύθια που αραδιάζει το μάρκετινγκ των εταιρειών δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τα μειονεκτήματα που παρουσιάζει η ανώριμη ακόμα τεχνολογία. Έτσι ο αρχικός ενθουσιασμός γρήγορα μετατρέπεται σε σκεπτικισμό κι αρκετοί τρέχουν να ξεφορτωθούν άρον-άρον το νέο ηλεκτρικό καλούδι τους! 

Οι μεταπωλητές αρχικά πίστεψαν πως βρήκαν κελεπούρι! Σύντομα κατάλαβαν κι αυτοί τι ανώριμα προϊόντα βρέθηκαν στα χέρια τους και το λένε πλέον χωρίς περιστροφές: "Αν δεν είναι Tesla, αυτό που είναι παλιό θα μείνει για μήνες στην αυλή". "Στέκονται στην αυλή σαν μολύβι (βαρίδιο)". Αυτή είναι η κατάσταση που περιγράφουν για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία, σύμφωνα με δημοσίευμα της wiwo.de. Στην αγορά μεταχειρισμένων είναι απολύτως εμφανές πως η τιμή μεταπώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται πολύ ταχύτερα από εκείνη των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων.

Η αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει κάποια ειδικά χαρακτηριστικά, που δεν ισχύουν για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι πρώτες ενδείξεις είναι πως δεν μοιάζει με την αγορά συμβατικών αυτοκινήτων, αλλά δείχνει τα προβλήματα της αγοράς ηλεκτρονικών προϊόντων. Το πιο σημαντικό πρόβλημα φαίνεται να είναι η ταχεία ...
τεχνική πρόοδος στα ηλεκτρικά οχήματα τα τελευταία χρόνια. Ως αποτέλεσμα, για παράδειγμα, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σχεδόν πάντα σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία από τα αυτοκίνητα τριών ή τεσσάρων ετών του ίδιου μοντέλου, το οποίο αντικαθιστούν. Η ποιότητα - και συνεπώς η διάρκεια ζωής - της μπαταρίας τείνει επίσης να βελτιωθεί με νέα μοντέλα. Τα νέα μοντέλα συνήθως δεν είναι πιο ακριβά από τα, τεχνικά ξεπερασμένα πλέον, προηγούμενα μοντέλα, όταν αυτά ήταν καινούργια.

Αυτό ασκεί τεράστια πίεση στις τιμές τέτοιων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, ένα e-Golf ή BMW i3 ηλικίας 3 ετών συχνά έχει μόνο μια ρεαλιστική αυτονομία 180 χιλιομέτρων, αλλά το νέο μοντέλο έχει περισσότερη από διπλάσια. Οπότε η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι προς το παρόν ο,τιδήποτε άλλο εκτός από σίγουρη επιτυχία για τους εμπόρους. Ο,τιδήποτε είναι ηλικίας πάνω από δύο χρόνια και δεν είναι Tesla συχνά μένει απούλητο για μήνες.

Επιπλέον, η αύξηση της επιδότησης των νέων μοντέλων στα €9.000 έχει στρεβλώσει την αγορά, καθώς τα νέα μοντέλα προκύπτουν φθηνότερα απ' τα προηγούμενα, που είχαν επιδότηση έως €4.000. Για παράδειγμα, ένα νέο Renault ZOE, (ένα βαρύ-1,5 τόνοι, τρίπορτο μικρομεσαίο σεντάν, που έχει αρκετό χώρο για τέσσερα άτομα και τελική ταχύτητα 135km/h, με πραγματική αυτονομία 355 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το ADAC Ökotest), κοστίζει επί του παρόντος "μόνο" €19.900, καθώς έχει συνολική επιδότηση €10.000 (€6.000 από το κράτος και €4.000 από τη Renault). Ένα μεταχειρισμένο ZOE ηλικίας ενός μόνο έτους -επί του παρόντος- τιμάται κατά μέσο όρο στα €17.250 και μην κάνετε συγκρίσεις με την Ελληνική αγορά, η Γερμανική λειτουργεί διαφορετικά! Δεν είναι λοιπόν περίεργο που οι ιδιοκτήτες αντιμετωπίζουν προβλήματα με την εύρεση αγοραστών για το μεταχειρισμένο ZOE. Μια BMW i3 94Ah ηλικίας 3 ετών, που έχει κάνει 45.000 χιλιόμετρα, κοστίζει το 50% της τιμής του νέου μοντέλου. Σε ευρώ, αυτό είναι μια απώλεια €18.000 σε μόλις 3 χρόνια. Ένα Kia Soul τριετίας και με αρκετά χιλιόμετρα πιάνει μόνο το 40% της τιμής του νέου μοντέλου.

Εξαίρεση αποτελούν τα μοντέλα της Tesla, η οποία εξακολουθεί να μην προσφέρει εκπτώσεις στα νέα της οχήματα. Οι αγοραστές μεταχειρισμένων Tesla είναι επίσης λιγότερο σχολαστικοί όταν πρόκειται για μικρά προβλήματα, όπως γρατσουνιές. Η τεχνολογία της μπαταρίας των Tesla ήταν ήδη καλύτερη από αυτήν των ανταγωνιστικών μοντέλων πριν από δύο, τρία και ακόμη και πέντε χρόνια. Κατά συνέπεια, σήμερα ένα προηγούμενο μοντέλο δεν είναι τόσο δραματικά ξεπερασμένο σε σύγκριση με το νέο Tesla και διατηρεί αξία μεταπώλησης. 

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ. 

Οι έμποροι είναι πάντως αισιόδοξοι, πάντα σύμφωνα με το δημοσίευμα, πως μακροπρόθεσμα -σε 2-3 χρόνια- η κατάσταση στην αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων -στη Γερμανία- θα σταθεροποιηθεί. Ρόλο σ' αυτό θα παίξει τόσο η μείωση της τιμής των νέων μοντέλων όσο και και η βελτίωση της αυτονομίας τους. Ελπίζουν επίσης στο ό,τι η αγορά είναι ακόμα "ρηχή", καθώς κυκλοφορούν λίγα αυτοκίνητα και πολλά δημοφιλή μοντέλα, όπως Tesla Model 3, Mercedes EQC, Polestar 2, Hyundai Kona e, Audi eTron, είναι νέα και δεν υπάρχουν ως μεταχειρισμένα.

Αλλά, αν σ' ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να δει το αμάξωμα, τις αναρτήσεις, τα φρένα, σ' ένα ηλεκτρικό πρέπει να ξεκινήσει απ' την κατάσταση της μπαταρίας. Κι όσοι τρέξουν ν' αγοράσουν τα νέα ηλεκτρικά καλούδια που πλασάρουν Μητσοτάκης-Χατζηδάκης-Σδούκου, ας έχουν υπόψη τους πως αυτά απαξιώνονται πιο γρήγορα απ' τα "συμβατικά" αυτοκίνητα. Αν και τα ηλεκτρικά δεν απευθύνονται στους πολλούς, προς το παρόν απευθύνονται σ' όσους, εκτός απ' τα λεφτά, έχουν και τη δυνατότητα να στήσουν στο σπίτι τον απαιτούμενο σταθμό φόρτισης.

Μην περιμένετε να δείτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κυψέλη, στου Ζωγράφου, στο Μπραχάμι, στον Εύοσμο, σε ανάλογες περιοχές. Στην Εκάλη, στο Ψυχικό, στο Πανόραμα, σε τέτοιες περιοχές θα τα δείτε. Οι επιδοτήσεις είναι μια καθαρά ταξική πολιτική, μια ακόμα μεταφορά πόρων απ' τους πολλούς προς τους λίγους. Το ίδιο άλλωστε συμβαίνει παντού, το είχαμε δει και για την Καλιφόρνια, που παραδοσιακά κυβερνάται απ' το "Δημοκρατικό" κόμμα, την "αριστερά" των ΗΠΑ. Μια "αριστερά" βεβαίως που, με τις "πρασινάδες", ξανάφερε τα μπλακ άουτ στην πλούσια Πολιτεία. Μια "αριστερά" βεβαίως εξόχως διαπλεκόμενη, γι' αυτό και θα χάσει άλλη μια Προεδρική εκλογή τον ερχόμενο Νοέμβριο, όπως δείχνουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των τελευταίων δημοσκοπήσεων: τόσο του Pew Research Center όσο και του εντελώς αντι-Τραμπ CNN.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα όσα είδαμε για την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Γερμανίας επιβεβαιώνουν με τον καλύτερο τρόπο τον τίτλο της ανάρτησης του περασμένου Μάρτη: ανώριμες και ανεπαρκείς τεχνολογίες ζητούν τον οβολόν μας!  
 
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".


2 σχόλια:

  1. "Για παράδειγμα, ένα e-Golf ή BMW i3 ηλικίας 3 ετών συχνά έχει μόνο μια ρεαλιστική αυτονομία 180 χιλιομέτρων, αλλά το νέο μοντέλο έχει περισσότερη από διπλάσια." Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία των ηλεκτροκίνητων σε 3 χρόνια θα φτάσει το επίπεδο των βενζινοκίνητων οχημάτων και 6 χρόνια θα την ξεπεράσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είναι νοητική προέκταση και δεν ισχύει απαραίτητα, απαιτεί εξέλιξη της τεχνολογίας, η οποία προς το παρόν ΔΕΝ είναι ορατή. Κυρίως ωστόσο ΔΕΝ είναι θέμα αυτονομίας, είναι θέμα ταχύτητας ανεφοδιασμού! Και μάλλον δεν προσέξατε τα χαρακτηριστικά του Renault ZOE: τρίπορτο με χώρο για 4 άτομα, 1,5 τόνο βάρος, 135 km/h τελική, 9,5 ώρες για πλήρη φόρτιση, διάρκεια ζωής μπαταριών άγνωστη. Γιατί να πάρει κανείς ένα τέτοιο όχημα;
      Αν αλλάξει η τεχνολογία των μπαταριών, ώστε να φορτίζουν στο χρόνο ανεφοδιασμού στα βενζινάδικα και η διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου να είναι 20 χρόνια, το ξαναβλέπουμε. Τις τωρινές μπαταρίες αν τις φορτίσει κανείς πλήρως σε 5 λεπτά, απλά τις "σκοτώνει".

      Διαγραφή