Δειτε κι εδώ

Τετάρτη 5 Αυγούστου 2020

Με πόσες εισαγωγές φυσικού αερίου, εισαγωγές ρεύματος και εισαγωγές ανεμογεννητριών θα αγοράζαμε δυο φρεγάτες;


Προσοχή, το Facebook έχει μειώσει τη διάδοση της σελίδας Greeklignite και δεν θα σας εμφανίσει σχετική ειδοποίηση. Επισκεφθείτε το greeklignite.blogspot.com!
Attention, Facebook is limiting Greeklignite page reach.
Visit greeklignite.blogspot.com!

Πριν από σχεδόν 2 εβδομάδες είχα γράψει για το πώς η νέα ιστοσελίδα του ΑΔΜΗΕ "έχασε" το σύμπλεγμα του Καστελόριζου. Μέχρι την ώρα που ανεβαίνει αυτή η ανάρτηση, πρωί Τετάρτης 5/8, το σύμπλεγμα εξακολουθεί να είναι άφαντο, ο χάρτης δεν έχει διορθωθεί. Δικαιολογίες περί "καλοκαιρινής ραστώνης" δεν γίνονται δεκτές, όταν πρόκειται για εθνικά θέματα. Προφανώς κάποιοι έχουν βαλθεί να μας συνηθίζουν στην ιδέα, που διατύπωσε ο πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Υπουργείου Εξωτερικών καθηγητής Ροζάκης, πως το Καστελόριζο πέφτει "πολύ μακριά" απ' την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ αντίθετα είναι πολύ κοντά στις ακτές της Τουρκίας. Όπως π.χ. βέβαια "πολύ κοντά στις ακτές της Τουρκίας" είναι τα Ίμια, οι Οινούσες, η Σάμος, η Χίος, η Λέσβος, η Κως, η Σύμη, πώς και δεν μάς είπε κάτι γι' αυτά ο καθηγητής;


Στα μέσα Ιουλίου έγινε τόσος θόρυβος για την Τουρκική Navtex και τις έρευνες που θα έκανε το Oruc Reis στην Ελληνική υφαλοκρηπίδα, κοντά στο Καστελόριζο. Τα μπουκωμένα απ' τη "λίστα Πέτσα" Μέσα Κυβερνητικής Προπαγάνδας έσπευσαν να μας ενημερώσουν για την καταλυτική διαμεσολάβηση της Μέρκελ, προκειμένου ν' αποφευχθεί "θερμό" επεισόδιο ανάμεσα σε "συμμάχους" στο ΝΑΤΟ. Είναι άλλωστε γνωστοί εδώ και αιώνες οι στενοί δεσμοί των Γερμανών, τόσο με τους Οθωμανούς όσο και τους Κεμαλιστές, με το νέο Σουλτάνο θα τα χαλάσουν; Και το Oruc Reis δεν ξεκίνησε ποτέ, εξακολουθεί να παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Αττάλειας, παρέα με τα συνοδά του πλοία Ataman και Cengiz Han. Μια χαρά είναι η Αττάλεια για καλοκαιρινές διακοπές!


Αλλά κανείς δεν μιλά για το άλλο Τουρκικό ερευνητικό πλοίο, το Hayreddin Barbaros, το οποίο ...
εδώ και αρκετές μέρες βρίσκεται στην Κυπριακή ΑΟΖ και κινείται με ταχύτητα 3 κόμβων, πιθανότατα (ή προφανώς) κάνοντας έρευνες σε μια περιοχή όπου το βάθος της θάλασσας είναι περίπου 2 χλμ. Το απόγευμα της Κυριακής 2/8 βρισκόταν περί τα 42 ναυτικά μίλια ΝΑ της Λάρνακας και 35 ναυτικά μίλια νότια της Αγίας Νάπας, συνοδευόμενο απ' το Tanux I, που του μεταφέρει πετρέλαιο και άλλα εφόδια. Ενώ τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 3/8 ήταν περίπου 32 μίλια ανατολικά της Αγίας Νάπας, πλέοντας πάντα αργά, με λιγότερο από 4 κόμβους.



Σύμφωνα με χάρτες, που δημοσίευσε πρόσφατα σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση ο γεωλόγος πετρελαίων Κων. Νικολάου, η δραστηριότητα του Hayreddin Barbaros αποσκοπεί στο να συμπληρώσει τα κουτάκια που λείπουν απ’ την τρισδιάστατη έρευνα (με πράσινο χρώμα στον 1ο χάρτη) της περιοχής της Κυπριακής ΑΟΖ, που μονομερώς η Τουρκία θεωρεί πως ανήκει στην Τουρκοκυπριακή κοινότητα (με ροζ χρώμα στο 2ο χάρτη) και η οποία έχει παραχωρήσει δικαίωμα ερευνών στην κρατική Τουρκική ΤΡΑΟ!

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ.


Κι επίσης κανείς δεν μιλά για το γεωτρύπανο Yavuz, το οποίο εδώ και καιρό βρίσκεται σταθερό στα περίπου 52 ναυτικά μίλια ΝΔ της Πάφου, σε μια περιοχή όπου το βάθος της θάλασσας είναι λίγο πάνω απ' τα 2 χλμ. Το Σαββατοκύριακο μάλιστα ήταν κοντά του το πλοίο μεταφοράς εφοδίων Ertugrul Bey, το οποίο έφυγε την Κυριακή για το λιμάνι Tasucu, κοντά στη Μερσίνα, το λιμάνι απ' όπου είχε ξεκινήσει και το Hayreddin Barbaros.

Οπότε πρέπει πλέον να το εμπεδώσουμε, αν είναι "μακριά" το Καστελόριζο, η Κύπρος είναι πολύ πιο μακριά! Και να συνεχίσουμε αμέριμνοι να αγοράζουμε φυσικό αέριο κι ανεμογεννήτριες, κλείνοντας τον εγχώριο λιγνίτη, που μας ανέστησε ως χώρα και στήριξε την ανάπτυξη Ελληνικής βιομηχανίας για 60 χρόνια. Να αγοράζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα κι ό,τι άλλο μας πουλήσουν οι δανειστές. Και να μην μας περισσεύουν λεφτά ούτε για τα αναδρομικά των συνταξιούχων ούτε και βέβαια για ν' αγοράσουμε δυο φρεγάτες.

Και, βεβαίως ν' αγοράζουμε Τούρκικο ρεύμα! Ρεύμα από Τούρκικο λιγνίτη και λιθάνθρακα, την ώρα που άρον-άρον κλείνουμε το δικό μας λιγνίτη, το δικό μας μαύρο χρυσό. Κατά τα λοιπά, μας ενόχλησε η μετατροπή της ΑγιαΣοφιάς σε τζαμί.


Προσέξατε, στο στιγμιότυπο οθόνης της αρχής, πόσο ρεύμα παίρναμε στις 12 το μεσημέρι της Κυριακής 2/8/2020 από Τουρκία, Σκόπια, Βουλγαρία, ενώ η ζήτηση ρεύματος ήταν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα; Για όποιον δεν το πρόσεξε, είχαμε εισαγωγές 385MW από Τουρκία, 453MW από Βουλγαρία, 645MW από Σκόπια, 454MW από Ιταλία και εξαγωγές 83MW στην Αλβανία. Ισοζύγιο; Καθαρές εισαγωγές 1854MW. Πόση ήταν η ζήτηση ρεύματος στο Σύστημα; Μόλις 5.208MW! Δηλαδή 35,6% των αναγκών σε μια μέρα εξαιρετικά χαμηλής ζήτησης το εισάγουμε, εξάγοντας συνάλλαγμα που δεν έχουμε και το δανειζόμαστε με όρους μνημονίων. Σε μια ημέρα που ακόμα και το φορτίο βραδινής αιχμής ήταν εξαιρετικά χαμηλά, μόλις 6.783MW. Πού να βρεθεί ζήτηση, όταν λόγω του κορονοϊού ο τουρισμός έχει πιάσει πάτο; Και τον ίδιο πάτο έχει πιάσει και το τουριστικό συνάλλαγμα; Και πάλι θα τρέχουμε για νέα δάνεια στις "αγορές";

Να θυμίσω πως τη μέρα που ο Ερντογάν ξεκίνησε να προσεύχεται στην ΑγιαΣοφιά οι εισαγωγές ήταν το πολύ 168MW. Προφανώς λοιπόν για να δείξουμε στον Ερντογάν πόσο πολύ μας κόστισε η μετατροπή της ΑγιαΣοφιάς σε τζαμί, υπερδιπλασιάσαμε τις εισαγωγές ρεύματος. Χτυπήσαμε τουλάχιστον πένθιμα τις καμπάνες;
 
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου