Η Πολιτεία
της Καλιφόρνια έχει ένα εξαιρετικά γενναιόδωρο πρόγραμμα επιδοτήσεων για αγορά
ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που καταλήγει να επιδοτεί κυρίως τα μοντέλα της Tesla και στην εικόνα βλέπουμε το Model S, τη σπορ ναυαρχίδα της Tesla, (που στην Ευρώπη πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 67 χιλ. €).
Δυο μεταπτυχιακοί φοιτητές του Πανεπιστήμιου Berkeley, εξέτασαν από οικονομική
και κοινωνιολογική σκοπιά 98.901 αιτήσεις αγοράς αυτοκινήτων "χαμηλών
εκπομπών" στην περίοδο απ' την αρχή του προγράμματος Clean Vehicle Rebate
Project το 2010 μέχρι το
Μάρτη 2015 και παρουσίασαν το 2016 τ' αποτελέσματα της έρευνάς τους στο περιοδικό
Transportation Research Record, με θέμα "Evaluating the Economic and Social Implications of
Participation in Clean Vehicle Rebate Programs. Who’s In, Who’s Out?"
Τα
"καθαρά" αυτοκίνητα που πωλούνται στην Καλιφόρνια ξεκινούν από τιμές
20 χιλ. δολάρια και οι ερευνητές δεν ένιωσαν καθόλου έκπληξη διαπιστώνοντας πως
το 83% των αγοραστών είχε δηλώσει ετήσιο εισόδημα άνω των
100 χιλ. δολαρίων. Επιπλέον, οι αγοραστές ήταν κυρίως λευκοί,
ενώ οι κοινότητες των Λατινο- και Αφρο-αμερικανών υποεκπροσωπούνταν
συστηματικά.
Όπως γράφουν οι Los Angeles Times, μέχρι τώρα το
πρόγραμμα επιδοτήσεων έχει κοστίσει στους φορολογούμενους της Καλιφόρνια 449
εκατ. δολάρια και πρόσφατα προωθούν νομοθεσία για ν' αυξήσουν τη δαπάνη στα 3
δισεκατ. δολάρια. Καθαρά ταξική πολιτική, η νομοθεσία προωθεί άλλη μια
αναδιανομή πλούτου και οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι, σε βάρος φυσικά των
πολλών. Κατά τα λοιπά η Καλιφόρνια είναι η κατ' εξοχήν Πολιτεία που ψηφίζει
τους Δημοκρατικούς.
Τη δόξα των
πλουσίων της Καλιφόρνια ζήλεψε ο -μέχρι το Μάη 2017- Υπουργός Περιβάλλοντος της
Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας Johannes Remmel, που, με τα λεφτά των
φορολογουμένων βεβαίως-βεβαίως, όχι τα δικά του, θέλησε να ...