Στις 2/9/2020 είχαμε δει το πιο πάνω διάγραμμα, με την ισοτιμία του ευρώ με τη λίρα Τουρκίας την 1η Σεπτεμβρίου. Όπως σημείωνα τότε, "η δυναμική της υποτίμησης δείχνει πως αν συνεχίσει να πέφτει 7% κάθε μήνα, στις αρχές Νοεμβρίου η ισοτιμία θα γίνει διψήφια, πάνω από 10 λίρες θα χρειάζονται για ν' αγοράσουν ένα ευρώ. Ή, με άλλα λόγια, χαράς ευαγγέλια για όσους αγοράζουν Τούρκικα προϊόντα και πληρώνουν με ευρώ!"
Πράγματι η διολίσθηση της λίρας συνεχίζεται, στις 26/10 είχε φθάσει στις 9,5516 λίρες για ν' αγοράσουν ένα ευρώ. Κατόπιν αυτού, μάθαμε πως όχι μόνο το εργοστάσιο της ΠΙΤΣΟΣ θα φύγει απ' την Ελλάδα για Τουρκία, αλλά, για να μη νοιώθει μοναξιά, θα φύγει μαζί του και το εργοστάσιο της Schneider Electric. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η Τουρκία έχει εξελιχθεί σε μια μεγάλη βιομηχανική χώρα, με ισχυρή χαλυβουργία, χάρη και στη φθηνή ενέργεια: εισάγει όλο και περισσότερο κάρβουνο, όλο και περισσότερο αέριο, αλλά εκμεταλλεύεται και το δικό της κάρβουνο, χωρίς να σκοτίζεται ούτε για το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ ούτε και για τη Συμφωνία του Παρισιού.
Η Τουρκία είναι χώρα κατασκευής αυτοκινήτων ξένων εταιρειών, αλλά πλέον ετοιμάζει και δικό της πλήρως ηλεκτρικό όχημα, το μοντέλο Togg. Θα είναι αρχικά εξοπλισμένο με μπαταρίες που παράγονται στη Γερμανία από την Κινεζική Farasis, αλλά η προοπτική είναι να χρησιμοποιεί μπαταρίες κατασκευασμένες στην Τουρκία, με λίθιο που θα εξορύσσεται στην Τουρκία. Το TOGG θα έχει εκδόσεις SUV, sedan, C-hatchback, B-SUV και B-MPV. Η μαζική παραγωγή του SUV -της πιο πάνω εικόνας- θα ξεκινήσει το 2022, με το sedan να ακολουθεί.
Η Τουρκία εισάγει σχεδόν 1200 τόνους
λιθίου για διάφορους σκοπούς κάθε χρόνο. Όπως μετέδωσε η Handelsblatt, στις 20/10/2020 ο Fatih Dönmez,
Υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Τουρκίας επισκέφθηκε την κρατική
εταιρεία εξόρυξης Eti, στην πόλη Eskişehir κι ανακοίνωσε πως μέχρι το τέλος του
έτους θα ξεκινήσει η εξόρυξη λιθίου και η εγχώρια παραγωγή μπαταριών ιόντων
λιθίου. Η εξόρυξη θα ξεκινήσει με ...
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ.
Στις αρχές Οκτωβρίου θεμελιώθηκε εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών στο Kayseri (Καισάρεια) στην Κεντρική Ανατολία, με σκοπό να είναι έτοιμο το επόμενο έτος. Την κατασκευή ανέλαβε η εταιρεία Aspilsan, 98% της οποίας ανήκει στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία.
Τα οικονομικά προβλήματα σπρώχνουν την Τουρκία όλο και περισσότερο στην αξιοποίηση των δικών της πρώτων υλών, προκειμένου να μειώσει εισαγωγές και να στηρίξει το εμπορικό της ισοζύγιο. Αλλά δεν θα μπορέσει να κρύβει για πολύ καιρό τα οικονομικά της προβλήματα κάτω απ' το χαλί: στις 4/11/2020, περιμένοντας το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ, η λίρα συνέχιζε την κατρακύλα, φθάνοντας στο 9,8638, μια ανάσα απ' τις 10 λίρες για 1€. Οι εισαγωγές γίνονται όλο και πιο ακριβές, πιέζοντας τα συναλλαγματικά αποθέματα.
Κι απ' την άλλη μεριά του Αιγαίου, η χρεοκοπημένη χώρα όχι μόνο δεν στηρίζεται στις εγχώριες πηγές της, αλλά κλείνει τον για 60 χρόνια δικό της μαύρο χρυσό, το λιγνίτη της, προκειμένου να εισάγει όλο και περισσότερο φυσικό αέριο, όλο και περισσότερο ρεύμα απ' τη γύρω γειτονιά. Και βάζει τις εντελώς αναξιόπιστες ανεμογεννήτριες, προκειμένου να στηρίξει τη Γερμανική και Δανέζικη βιομηχανία.
Η νέα χρεοκοπία είναι όλο και πιο κοντά ... Και όχι, δεν θα φταίει ο κορονοϊός. Η Μητσοτακική ΝΔ φταίει. Και η ανύπαρκτη αντιπολίτευση είναι σαφώς συνυπεύθυνη.
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου