Δειτε κι εδώ

Δευτέρα 2 Μαρτίου 2020

EV - Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: ανώριμες και ανεπαρκείς τεχνολογίες ζητούν τον οβολόν μας ...


Η πρώτη ανάρτηση του 2020 στο ιστολόγιο είχε τίτλο "EV - Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: η "μικρή" λεπτομέρεια, που φυσικά θα μάθετε μόνο μετά την απομάκρυνση απ' το ταμείο!" και προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον, σκαρφαλώνοντας γρήγορα στη 2η θέση των απαρχής πιο δημοφιλών. Πρώτη φυσικά παραμένει η ιστορική ανάρτηση για την απόδειξη που μας ήλθε το Μάρτιο 2017 από Αυστραλία μεριά, "Απ’ την Αυστραλία η ώρα της αλήθειας για όλο τον πλανήτη: πλήρης αποτυχία των αιολικών να ηλεκτροδοτήσουν ο,τιδήποτε!". Από τότε βεβαίως αυτή την αποτυχία των αιολικών -και λοιπών  "Α"ΠΕ- την είδαμε και στην Ελλάδα: 6000MW χρυσοπληρωμένα "Α"ΠΕ είχαμε βάλει στην Ελλάδα μέχρι το τέλος του 2019, πάνω από 3000MW αιολικά, αλλά, προκειμένου να αποσύρει η ΔΕΗ 3,9GW λιγνιτικών μονάδων, η κυβέρνηση σπεύδει να προβλέψει στο σύστημα 4,5GW μονάδων φυσικού αερίου. Τι πιο τρανή απόδειξη πως τα 6000MW χρυσοπληρωμένα "Α"ΠΕ δεν είναι ικανά ν' αντικαταστήσουν αξιόπιστα ούτε καν μια (1) παλιά λιγνιτική μονάδα των 300MW. Γι' αυτό και στο λογότυπο του ιστολόγιου απ' το φθινόπωρο έχει προστεθεί πλέον η φράση "2022: "Λιγνίτης" θα λέτε και θα κλαίτε!"

Η ανάρτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχε ανεβεί στη σελίδα του ιστολογίου στο Facebook με την προτροπή "Ενημερωνόμαστε ΠΡΙΝ αγοράσουμε!", καθώς εστίαζε στο θέμα της φόρτισης, της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης και της διαθέσιμης ισχύος, που έχουμε στα σπίτια μας. Το απόσπασμα που σήκωσε αρκετή συζήτηση ήταν "Αν το σπίτι σας συνδέεται στη χαμηλή τάση, η ΔΕΗ -παλαιότερα- και πλέον ο ΔΕΔΔΗΕ πλέον σας δίνουν ισχύ μέχρι 8KVA (μέχρι 8kW): τη "Συμφωνημένη Ισχύ" που έχετε μπορείτε να δείτε στη 2η σελίδα του λογαριασμού της ΔΕΗ, στο πλαίσιο πάνω αριστερά. Τα 8KVA δεν φθάνουν ούτε για να χαϊδέψουν τις μπαταρίες του αυτοκινήτου σας, αφήστε που απ' τα 8kVA χρειάζεστε κατά προτεραιότητα φωτισμό, ψυγείο, πλυντήριο, λοιπές ηλεκτρικές συσκευές. Θα χρειαστείτε νέα ηλεκτρολογική εγκατάσταση, νέο διάγραμμα ηλεκτρολόγου και νέο συμβόλαιο με τον πάροχο! Όσο για το ΔΕΔΔΗΕ; Να δούμε πώς θα τα καταφέρει να ενισχύσει τις γραμμές του για να δώσει το απαιτούμενο ρεύμα."


Για να ξεκαθαρίσει λοιπόν καλύτερα το θέμα, βλέπουμε στην πιο πάνω εικόνα το σχετικό πινακάκι του λογαριασμού της ΔΕΗ, με τα 8kVA κι οι δύσπιστοι μπορούν "να βάλουν τον δάκτυλον επί των τύπον των ήλων", αν βέβαια μπορούν να καταλάβουν τι ακριβώς είναι το διπλανό κυκλάκι με το "συνφ=1,0000" και ποια η μαθηματική, φυσική, αλλά και νομική(!) ...
σημασία των τεσσάρων δεκαδικών μηδενικών.


Στα σχόλια που υπήρξαν τότε πληροφορηθήκαμε πως το 1ο πινακάκι αντιστοιχεί σε μονοφασικό ρεύμα κι αν έχουμε τριφασικό ρεύμα η Συμφωνημένη Ισχύς του ΔΕΔΔΗΕ είναι 25kVA. Σωστό, αλλά αφορά τις πιο νέες οικοδομές. Βρήκα λοιπόν ένα λογαριασμό με τριφασικό ρεύμα σπιτιού και στην πιο πάνω εικόνα βλέπουμε όντως τα 25kVA.


Το πιο ωραίο ωστόσο είναι πως υπάρχει και εγκατάσταση με τριφασικό ρεύμα και μόνο 15kVA. Οπότε αποκτά ιδιαίτερη σημασία να ξανακοιτάξει κανείς το δικό του λογαριασμό, προκειμένου να ξέρει τι έχει στο σπίτι του και τι μετατροπές θα χρειαστεί να κάνει στην εγκατάσταση. Ξαναεπισημαίνω πως γράφω μόνο για σπίτια, όχι για εμπορικές ή βιοτεχνικές εγκαταστάσεις.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Να επισκέπτεστε τακτικά το ιστολόγιο για να δείτε τις αναρτήσεις, το FB μάλλον δεν θα σας στείλει σχετική ειδοποίηση. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ. 

Μέχρι τότε όσοι δεν καταλαβαίνουν από "kVA" και "συνφ" θα τρώνε το σανό που πλασάρει το μάρκετινγκ στους αδαείς, πως "η φόρτιση τόσο των ηλεκτρικών όσο και των Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο σπίτι δεν θα αποτελεί πλέον πρόβλημα", αφού θα αγοράσετε ένα "ειδικό κουτί" για τον τοίχο κι από εκεί θα φορτίζετε το όχημα με τροφοδοσία από μία απλή πρίζα τύπου σούκο, με την καταπληκτικά χαμηλή ισχύ των 2,2kW. Κι όπως λέει το μάρκετινγκ, ν συνδεθεί απευθείας με το δίκτυο ηλεκτροδότησης, με αποκλειστική γραμμή, μπορεί να φθάσει μέχρι τα 7,4kW", οπότε το ποιο ακριβώς απ' τα 3 πινακάκια που δημοσιεύω έχετε σπίτι σας έχει τη δική του σημασία. Να θυμίσω πως οι ταχυφορτιστές στην ανάρτηση του Ιανουαρίου ήταν στα 22kW, οπότε τα 2,2kW ακούγονται κομματάκι λίγα!

Κάποιοι θα είδατε ίσως ένα δελτίο τύπου, που κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες στην αγορά πλασάροντας το "ειδικό κουτί": όσο κι αν το έψαξα σε διάφορες γλώσσες, πουθενά δεν λέει πόσο κοστίζει! Να σημειώσω πως ένα ίδιο "ειδικό κουτί" μας το πλάσαρε πριν από λίγο καιρό το μάρκετινγκ άλλης εταιρείας πώλησης αυτοκινήτων ως "δώρο αξίας 1600€". Την ίδια ώρα στην αγορά της ΕΕ κυκλοφορούν διάφορα παρεμφερή προϊόντα με τη μισή τιμή, εύκολα βρήκα φορτιστή που δηλώνει max22kW (32Α-400V, τριφασικό) με δωρεάν αποστολή στην Ελλάδα στα 689€+22%ΦΠΑ=840,58€. Προς το παρόν πάντως η κατάσταση θυμίζει κάπως την αγορά κινητών τηλεφώνων πριν η ΕΕ επιβάλει το σημερινό τυποποιημένο και κοινό για όλα τα κινητά φορτιστή.


Λαμπρά λοιπόν, πέρα απ' το πανάκριβο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που χρειάζεται δημόσιο χρήμα των Δήμων και της Βουλής για να περπατήσει στην αγορά και να δουλεύει η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει ν' αγοράσουμε και το "ειδικό κουτί", μάλλον από Ολλανδία μεριά, για να δουλεύει κι η Ολλανδική βιομηχανία. Και κανείς ποτέ δεν θα πει στους καταναλωτές πως η συγκεκριμένη τεχνολογία μπαταριών λιθίου μπορεί να είναι καλή για τα κινητά τηλέφωνα, αλλά είναι εντελώς ανώριμη κι ανεπαρκής για τα επιβατικά αυτοκίνητα: η ταχύτητα ανεφοδιασμού δεν θα έχει την παραμικρή σχέση με την ταχύτητα ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ούτε η διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων ούτε η διάρκεια ζωής, πιθανότατα ούτε κι η ασφάλεια επιβατών και πεζών κατά τις προσκρούσεις.

Προς το παρόν η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ανεπαρκής κι ο μόνος λόγος που βγαίνει στην αγορά είναι για να πάρει χρηματοδότηση και να εξασφαλίσει τη συνέχιση της εξέλιξης: ίσως βρεθεί κάποια άλλη τεχνολογία μπαταριών, που να φορτίζει σε πραγματικά σύντομο χρόνο και να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Ή ίσως εξελιχθεί κάποια στιγμή η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου, οπότε η τροφοδοσία με νεράκι για παραγωγή υδρογόνου θα είναι πιο απλή υπόθεση. Μέχρι τότε, τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα θα είναι άλλο ένα παιχνίδι των πλουσίων.

Για να μη νομίζετε ωστόσο πως η ηλεκτροκίνηση είναι σήμερα εντελώς απαγορευτική σε κάθε εφαρμογή, λίγη αναμονή για την επόμενη ανάρτηση! 

Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".


3 σχόλια:

  1. http://ikee.lib.auth.gr/record/305317?ln=el
    Σύγκριση κόστους παραγωγής Ηλεκτρικού Ρεύματος από λιγνίτη και ΑΠΕ σε συνδυασμό με την αντλησιοταμίευση


    Δεν ξέρω κάτα πόσο είναι αξιόπιστα τα νούμερα,αλλά είναι από τα λίγα συγκριτικά που βρήκα ψάχνοντας

    Επίδραση Της Τιμολόγησης Απε Στα Μικροδίκτυα
    http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15665?mode=full

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τους συνδέσμους. Η πρώτη εργασία θέλει πολλή δουλειά ακόμα για να θεωρηθεί επαρκής. Δείχνει γιατί η Νομική Σχολή δεν πρέπει ν' ασχολείται με θέματα που αγνοεί.

      Η 2η εργασία είναι πολύ πιο άρτια κι ενδιαφέρουσα, ωστόσο το 2010 δεν υπήρχαν ακόμα αρκετά στοιχεία πραγματικής διείσδυσης κι αναγκαστικά είναι μοντελοποίηση. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον το συγκεκριμένο καλό Εργαστήριο του ΕΜΠ να μας παρουσιάσει μια πλήρη τεχνική και οικονομική ανάλυση των συνεχόμενων μπλακ άουτ Ρόδου-Χάλκης, αφού εκεί έχουμε ένα απομονωμένο μικροδίκτυο, έστω λίγο μεγαλύτερο.

      Διαγραφή
  2. Παρακαλώ,για να μην βάζω ένα-ένα τα αποτελέσματα,παραθέτω την αναζήτηση
    http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/simple-search?query=%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7

    ΑπάντησηΔιαγραφή