Στις 7
Δεκέμβρη 2000 υπογράφηκε στη Νίκαια της Γαλλίας, σε μια Πανηγυρική Διακήρυξη, ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων
της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2000/C 364/01). Το Προοίμιο του Χάρτη ξεκινά με τις
φράσεις "Οι λαοί της Ευρώπης,
εγκαθιδρύοντας μεταξύ τους μια διαρκώς στενότερη ένωση, αποφάσισαν να
μοιραστούν ένα ειρηνικό μέλλον θεμελιωμένο σε κοινές αξίες.
Η Ένωση, έχοντας επίγνωση της πνευματικής και ηθικής κληρονομιάς της,
εδράζεται στις αδιαίρετες και οικουμενικές αξίες της αξιοπρέπειας του ανθρώπου,
της ελευθερίας, της ισότητας και της αλληλεγγύης. ερείδεται στις αρχές της
δημοκρατίας και του κράτους δικαίου. Η Ένωση τοποθετεί τον άνθρωπο στην καρδιά
της δράσης της, καθιερώνοντας την ιθαγένεια της Ένωσης και δημιουργώντας ένα
χώρο ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης."
Όμορφα λόγια
και "παχιά", που στην πράξη έμειναν κενό γράμμα, καθώς η βασική ελευθερία
στο δικαίωμα της επιλογής περιορίζεται καθημερινά όλο και περισσότερο, από
νομοθετικές παρεμβάσεις που στοχεύουν στη συγκέντρωση πλεονασμάτων στη
μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης, στη Γερμανία.
Στην προηγούμενη ανάρτηση είδαμε τι συμβαίνει με το
ευρώ και την ενέργεια, σήμερα θα δούμε τι συμβαίνει με την ηλεκτροκίνηση, που
προβάλλει ως το επόμενο μεγάλο καταναγκαστικό για τους καταναλωτές πεδίο, όπου
το δικαίωμα της επιλογής "πάει περίπατο", προκειμένου το χρήμα να
συνεχίσει να ρέει προς τη Γερμανία.
Η
ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάποια νέα τεχνολογία, καθώς εμφανίστηκε από τότε που
εμφανίστηκαν και τα αυτοκίνητα. Απλά το τεχνολογικό επίπεδο των τότε
αυτοκινήτων και των τότε μπαταριών δεν ήταν το κατάλληλο για ν' ανταγωνιστεί
την απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει,
καθώς ελαφρά μέταλλα χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στην κατασκευή των
αμαξωμάτων, ενώ η βασική τεχνολογική εξέλιξη αφορά στις μπαταρίες λιθίου, με
μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα και μικρό βάρος. Σε συνδυασμό με την αστάθεια των
τιμών του πετρελαίου και τις τρεις πετρελαϊκές κρίσεις του 1973, 1979 και 2008,
η ηλεκτροκίνηση προβάλλει ξανά σήμερα ως λύση για τις μεταφορές του μέλλοντος.
Η τεχνολογία
της ηλεκτροκίνησης ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει στα πρώτα της βήματα, ένα
ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο εύκολα εξελίσσεται σε μια μικρή Οδύσσεια.
Μια ανώριμη τεχνολογία έχει ανάγκη χρηματοδότησης για ν' αποσβεσθούν επενδύσεις
κι εκεί είναι που παρεμβαίνει η νομοθετική εξουσία για να δώσει ενισχύσεις, με
αναπτυξιακούς νόμους, φοροαπαλλαγές, κλπ. Αυτά ωστόσο δυστυχώς συνέβαιναν μόνο
τα προηγούμενα χρόνια, ενώ σήμερα πλέον, με το πρόσχημα της καταπολέμησης της δήθεν "ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής",
επιχειρείται επιβολή της ηλεκτροκίνησης σε
επίπεδο ΕΕ με ολοκληρωτική απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής
καύσης!
Η αρχή έγινε ήδη στην Ολλανδία, όπου παρατηρείται μια
αιχμή στην παράνοια με την "κλιματική αλλαγή": το Μάρτιο πέρασε απ'
την Κάτω Βουλή ψήφισμα που καλούσε την κυβέρνηση να καταθέσει σχέδιο δράσης
ώστε όλα τ' αυτοκίνητα που θα πωλούνται απ' το
2025 να είναι ηλεκτρικά. Τον Ιούνιο δικαστήριο της Χάγης αποφάσισε πως η κυβέρνηση
πρέπει να μειώσει την εκπομπή "αερίων του θερμοκηπίου" κατά 25% μέχρι
το 2020 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990 και το Σεπτέμβριο το Κοινοβούλιο ψήφισε πως οι εκπομπές πρέπει να μειωθούν
κατά 55% μέχρι το 2030. Το ψήφισμα του Κοινοβουλίου δεν είναι
δεσμευτικό για την κυβέρνηση και για να επιτευχθεί ο στόχος του 55% η Ολλανδία
πρέπει να κλείσει τα πέντε ανθρακικά της εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής, μόνο που
τα τρία απ' αυτά είναι ολοκαίνουργια, μπήκαν σε λειτουργία το 2015!
Η Ολλανδία έχει εκλογές το Μάρτιο 2017 και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν θα επικρατήσει ο δεξιός Geert Wilders, που έχει αποκηρύξει το σύστημα επιδοτήσεων των αιολικών. Μελέτη του Υπουργείου Οικονομικών κατέδειξε πως το κλείσιμο των εργοστασίων μέχρι το 2020 θα κοστίσει 7 δισεκατομμύρια ευρώ, θα μειώσει τις εκπομπές της Ολλανδίας κατά 31%, αλλά σε Ευρωπαϊκό επίπεδο μόνο κατά 9%, καθώς η Ολλανδία θα χρειαστεί ρεύμα από ανθρακικά εργοστάσια άλλων χωρών. Η τιμή του ηλεκτρισμού επίσης αναμένεται ν' αυξηθεί, ως συνέπεια της μειωμένης προσφοράς. Λεφτά για ανοησίες πάντα υπάρχουν!
Η Ολλανδία έχει εκλογές το Μάρτιο 2017 και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε αν θα επικρατήσει ο δεξιός Geert Wilders, που έχει αποκηρύξει το σύστημα επιδοτήσεων των αιολικών. Μελέτη του Υπουργείου Οικονομικών κατέδειξε πως το κλείσιμο των εργοστασίων μέχρι το 2020 θα κοστίσει 7 δισεκατομμύρια ευρώ, θα μειώσει τις εκπομπές της Ολλανδίας κατά 31%, αλλά σε Ευρωπαϊκό επίπεδο μόνο κατά 9%, καθώς η Ολλανδία θα χρειαστεί ρεύμα από ανθρακικά εργοστάσια άλλων χωρών. Η τιμή του ηλεκτρισμού επίσης αναμένεται ν' αυξηθεί, ως συνέπεια της μειωμένης προσφοράς. Λεφτά για ανοησίες πάντα υπάρχουν!
Τη σκυτάλη
απ' τους Ολλανδούς παρέλαβαν οι Γερμανοί, καθώς είναι η κύρια
αυτοκινητοπαραγωγός χώρα στην Ευρώπη. Σε απόφαση της Bundensrat, του Συμβουλίου των 16
ομόσπονδων κρατιδίων, στο τέλος Σεπτέμβρη, καλούν το Ευρωπαϊκό ...
Κοινοβούλιο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και την Επιτροπή των Περιφερειών να εξετάσουν μια Ευρωπαϊκή στρατηγική για "οχήματα μηδενικών εκπομπών". Σχετικό είναι το πιο πάνω ρεπορτάζ του Spiegel. Ο στόχος της αιτούμενης εξέτασης είναι να αποφασιστεί πως το αργότερο από το 2030 θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην ΕΕ μόνο "οχήματα μηδενικών εκπομπών". Το ίδιο υποστήριξε δημόσια ο Υφυπουργός Ενέργειας Baake, λέγοντας πως για να κυκλοφορούν το 2050 μόνο "οχήματα μηδενικών εκπομπών", πρέπει το 2030 να διακοπεί η ταξινόμηση συμβατικών οχημάτων. Μόνο που όλα αυτά έρχονται σε συνέχεια σχετικής πρότασης του πρόεδρου του Energy Watch Group και πρώην βουλευτή των Πρασίνων τον περασμένο Ιούνιο, οπότε προφανώς τη Γερμανική πολιτική εξακολουθούν να την υπαγορεύουν οι "πράσινοι φασίστες".
Κοινοβούλιο, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και την Επιτροπή των Περιφερειών να εξετάσουν μια Ευρωπαϊκή στρατηγική για "οχήματα μηδενικών εκπομπών". Σχετικό είναι το πιο πάνω ρεπορτάζ του Spiegel. Ο στόχος της αιτούμενης εξέτασης είναι να αποφασιστεί πως το αργότερο από το 2030 θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην ΕΕ μόνο "οχήματα μηδενικών εκπομπών". Το ίδιο υποστήριξε δημόσια ο Υφυπουργός Ενέργειας Baake, λέγοντας πως για να κυκλοφορούν το 2050 μόνο "οχήματα μηδενικών εκπομπών", πρέπει το 2030 να διακοπεί η ταξινόμηση συμβατικών οχημάτων. Μόνο που όλα αυτά έρχονται σε συνέχεια σχετικής πρότασης του πρόεδρου του Energy Watch Group και πρώην βουλευτή των Πρασίνων τον περασμένο Ιούνιο, οπότε προφανώς τη Γερμανική πολιτική εξακολουθούν να την υπαγορεύουν οι "πράσινοι φασίστες".
Ό,τι είναι
καλό για τη Γερμανία πρέπει να γίνει νόμος της ΕΕ και ήδη ετοιμάζεται Κοινοτική Οδηγία που θα τεθεί σε ισχύ από το
2019 και θα προβλέπει πως σε κάθε νέο ή ανακαινιζόμενο σπίτι στην ΕΕ
θα πρέπει να υπάρχει κι ένας σταθμός φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος, είτε υπάρχει
είτε δεν υπάρχει ηλεκτρικό όχημα! Για να καταλαβαίνουμε
τι σημαίνει στην πράξη αυτό, ο σταθμός φόρτισης θα πρέπει να δίνει ρεύμα έντασης 30 αμπέρ,
αλλά ο ηλεκτρικός πίνακας σήμερα στα συνήθη Ελληνικά σπίτια έχει μεγαλύτερο
ασφαλειοδιακόπτη για επιμέρους κυκλώματα στα 16 αμπέρ, 30 αμπέρ είναι μόνο η
"γενική" ασφάλεια του πίνακα. Και θα "δένει" τους καταναλωτές σε
συγκεκριμένη τεχνολογία σημειακής φόρτισης οχημάτων, τεχνολογία στην οποία επικεντρώνονται οι Γερμανοί, αγνοώντας π.χ. την
τεχνολογία εναλλασσόμενων μπαταριών, τεχνολογία που είχε παρουσιαστεί πριν
μερικά χρόνια στο Ισραήλ και τη Δανία.
Ποιοι θα
έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν για μια τέτοια αναβάθμιση της ηλεκτρολογικής
εγκατάστασης του σπιτιού; Σε μια ΕΕ όπου τα νοικοκυριά βυθίζονται καθημερινά
όλο και περισσότερο σε ενεργειακή φτώχεια, λόγω της αύξησης των τιμών του
ηλεκτρικού, αύξηση που προέκυψε απ' την επίσης καταναγκαστική εισαγωγή αιολικών
& Φ/Β στο μείγμα ηλεκτροδότησης; Και ποια ακριβώς εταιρεία θα πουλά αυτούς
τους φορτιστές, ώστε "ν' ακολουθήσουμε το χρήμα" και να δούμε ποιος
ωφελείται;
Η καταναγκαστική κυκλοφορία "οχημάτων μηδενικών εκπομπών" συνδυάζεται με επιτάχυνση των επενδύσεων των Γερμανών αυτοκινητοκατασκευαστών σε ηλεκτρικά οχήματα. Προσπαθώντας να δείξουν ένα πιο "καθαρό" πρόσωπο, μετά το απίστευτο περυσινό σκάνδαλο της Φολκσβάγκεν, σκάνδαλο που η κυβέρνηση Σύριζα-ΑΝΕΛ το προσπέρασε στα καθ' ημάς σαν να μην συνέβη ποτέ τίποτα, οι Γερμανοί ετοιμάζονται να πουλήσουν σ' όλη την ΕΕ "καθαρά" ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόνο που τα "καθαρά" τους αυτοκίνητα δεν τα θέλουν ούτε οι ίδιοι οι Γερμανοί, γι' αυτό και ο Γκάμπριελ θέλησε να δώσει επιδότηση 5000 ευρώ μέχρι το 2020, μήπως και τα κάνει πιο ελκυστικά, (λογάριαζε ωστόσο χωρίς το Σόιμπλε, που ενόψει εκλογών το 2017 δεν θέλησε ούτε ν' ακούσει για μείωση εσόδων).
Οι
αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο
greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη
διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε "Μου αρέσει" (Like) στη
σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση! Και ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις
εμφανίζει καθόλου στη ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε.
Φυσικά τα
αυτοκίνητα θα είναι "μηδενικών εκπομπών" μόνο αν τροφοδοτούνται με
ηλεκτρισμό από ΑΠΕ, κάτι που μπορεί π.χ. να διασφαλιστεί στη Νορβηγία, με 97%
της ηλεκτροδότησης από υδροηλεκτρικά και συμπληρωματικά τα αιολικά της Δανίας,
αλλά είναι πρακτικά αδύνατο στην υπόλοιπη Ευρώπη αν πρώτα το τυχαίο ρεύμα των ΑΠΕ δεν μετασχηματιστεί σε άλλη
μορφή ενέργειας, που να μπορεί άμεσα ν' αποδοθεί όταν χρειάζεται. Ο
μετασχηματισμός, η αποθήκευση και οι υποδομές διανομής ρεύματος ασφαλώς
προσθέτουν κόστος στην όλη διαδικασία. Και προφανώς ένα όχημα που χρειάζεται
τουλάχιστον 4-5 ώρες ακινησίας για ανεφοδιασμό, έναντι 4-5 λεπτών σήμερα στα
πρατήρια, παύει ν' αποτελεί ελκυστική επιλογή για τον καταναλωτή, όσες
επιδοτήσεις κι αν δώσουν οι Γερμανοί.
Απ' την άλλη
μεριά, η τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει βελτιωθεί θεαματικά τα
τελευταία χρόνια, οι καταναλώσεις καυσίμου και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί
ριζικά κι ακόμα υπάρχουν περιθώρια εξέλιξης, αν μειωθεί και η ζήτηση
πετρελαίου, επειδή θα κυκλοφορούν και ηλεκτρικά οχήματα, θα μειωθεί η τιμή του
καυσίμου, οπότε τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης αφενός θα "σώζουν
τον πλανήτη", αφ' ετέρου θα εξακολουθούν ν' αποτελούν μια ελκυστική
επιλογή για τον καταναλωτή. Γιατί λοιπόν μπαίνει ζήτημα απαγόρευσης;
Κι αν
πρόκειται να μπει ζήτημα απαγόρευσης εκπομπών για "να σώσουμε τον
πλανήτη", θ' απαγορευτεί μήπως και το CO2 της μπύρας; Ή της Coca Cola, των
αναψυκτικών και της σαμπάνιας; Θ' απαγορευθεί η κτηνοτροφία, που ευθύνεται για
πολύ σημαντικές εκπομπές μεθανίου; Μέχρι πού θα φθάσει η παράνοια των δήθεν
"πράσινων", αλλά στην πραγματικότητα κατάμαυρων "κλιματικών φασιστών"; Πού πήγε το δικαίωμα της επιλογής, το οποίο υποτίθεται πως
πρεσβεύει η "ελευθερία της αγοράς"; Πού πήγε το θεμελιώδες ανθρώπινο
δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας του κάθε ατόμου;
Η
Γερμανοκρατούμενη ΕΕ ΔΕΝ "τοποθετεί τον άνθρωπο στην καρδιά
της δράσης της", όπως υποσχόταν το 2000, αντίθετα, μεταβάλλεται ταχύτατα σε μια "ιδιότυπη φυλακή", που καθημερινά βυθίζει στη φτώχεια τους
πολλούς και μεταφέρει πλούτο στους λίγους, παρεμβαίνοντας όλο και περισσότερο στην καθημερινότητα των πολιτών. Ας μην απορούν λοιπόν που ανεβαίνει ο Φάρατζ στη Βρετανία, η Λεπέν
στη Γαλλία, οι ακροδεξιοί στην Αυστρία, την Ολλανδία και τη Φινλανδία, η
Αλτερνατίβα στη Γερμανία, η Χρυσή Αυγή στην Ελλάδα. Αντί για τους
συγκαλυμμένους φασίστες, οι πολίτες τελικά ίσως θα προτιμήσουν τους
αυθεντικούς. Γι' αυτό μήπως η μόνη
πλέον λύση για την Ευρώπη είναι το GERexit, η διάσπαση
της Ευρωζώνης σε δυο τμήματα, ένα με τη Γερμανία και τους συμμάχους της
(Ολλανδούς, Αυστριακούς, Φινλανδούς, κλπ) κι ένα με τον Ευρωπαϊκό Νότο (Γαλλία,
Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα, Κύπρο, Πορτογαλία, κλπ);
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου