Δειτε κι εδώ

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Όλοι ετοιμάζονται για την επόμενη μέρα, με κυβέρνηση Συριζα; Κι αν αυτή η μέρα δεν έλθει ποτέ;


Στις 30/10 είχαμε Πανδικαστική Συγκέντρωση & Συνέντευξη Τύπου των Δικαστικών Ενώσεων, όπου οι δικαστές κατήγγειλαν την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου για τις "τροπολογίες της ντροπής", αφήνοντας να εννοηθεί ότι λειτουργεί ως "πλυντήριο", που "ξεπλένει" και καλύπτει αναδρομικά όσους "βάζουν χέρι" στο δημόσιο χρήμα.

Χθες προκλήθηκε σάλος απ' τη δημοσίευση ενός ...
εγγράφου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (ΓΕΔΔ), που εστάλη στις 17/10 στη Βουλή, ως απάντηση θεμάτων που έθετε με ερώτηση ο Π. Καμμένος. Ο ΓΕΔΔ απαριθμεί 14 περιπτώσεις "τροπολογιών της ντροπής", για αναδρομική απαλλαγή ή κάλυψη σε παρόντα και μελλοντικό χρόνο περιπτώσεων κακοδιαχείρισης. Είδαμε πολλά δημοσιεύματα για το θέμα, αλλά πουθενά δεν είδαμε το ίδιο το έγγραφο. Ψάξαμε, το βρήκαμε και, αφού δεν είναι διαβαθμισμένο, σας το δίνουμε σήμερα σε επιμέρους φωτογραφίες, καθώς τέτοια έγγραφα έχουν ιστορική αξία και αποτελούν παρακαταθήκη για τους νεότερους, για να καταλαβαίνουν πώς λειτούργησε το σάπιο πολιτικό σύστημα που οδήγησε τη χώρα σε χρεοκοπία σε καιρό ειρήνης και στη συνέχεια προσπάθησε και να μας πείσει πως "όλοι μαζί τα φάγαμε". Ε όχι, δεν τα φάγαμε μαζί, τα φάγατε μόνοι σας και στους πολίτες απλά στείλατε το λογαριασμό. 

Στα μέσα Σεπτεμβρίου ο ΓΕΔΔ είχε καταθέσει στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ότι κάποιοι επίορκοι επώνυμοι απολαμβάνουν μια ιδιότυπη ασυλία και οι προσπάθειές του σκοντάφτουν σε ένα τείχος από απαλλακτικά βουλεύματα. Όταν τότε του ζητήθηκαν στοιχεία δεν τα έδωσε και παρέπεμψε στη δικαιοσύνη. Κι ένα μήνα μετά, κατέγραψε μια προς μια περιπτώσεις στις οποίες προφανώς αναφερόταν και τις έστειλε στη Βουλή. 

Στις αρχές Οκτωβρίου έγινε η συζήτηση για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση κι ο Δραγασάκης είχε αναφερθεί σε κυβερνητικές τροπολογίες υπέρ "ημετέρων". Η κυβέρνηση ζήτησε συγκεκριμένα στοιχεία, τα οποία προφανώς μπορεί πλέον να βρει τόσο στο έγγραφο του ΓΕΔΔ όσο και στις καταγγελίες των δικαστών. Και μπορεί να συνεχίσει να πιστεύει ότι έξω βρέχει ...

Πρώτη περίπτωση είναι ο έλεγχος στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, όπου το 2009 εντοπίσθηκαν μισθολογικές υπερβάσεις περίπου 30 εκατ. ευρώ. Οι υπερβάσεις επιβεβαιώθηκαν από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, που ζήτησε την επιστροφή των χρημάτων ως αχρεωστήτως καταβληθέντων. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών άσκησε διώξεις για απιστία στα μέλη του ΔΣ του ΟΣΚ, αλλά με το άρθρο 39 παρ. 12 του νόμου 4024/2011 νομιμοποιήθηκαν αναδρομικά οι υπερβάσεις.

Δεύτερη περίπτωση ο έλεγχος στον ΟΚΑΝΑ, όπου το 2010 διαπιστώθηκαν μισθολογικές υπερβάσεις, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Η Έκθεση του ΓΕΔΔ διαβιβάστηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών, ωστόσο με το νόμο 4172/2013 δεν αναζητούνται οι καταβληθείσες πάσης φύσεως υπερβάσεις.

Τρίτη περίπτωση η διαγραφή των χρεών όλων των δημοτικών επιχειρήσεων με τους νόμους 4071/2012 και 4170/2013. Στη συνέχεια το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ερμηνεύοντας τις διατάξεις των νόμων με τη 49/2014 Γνωμοδότηση, αποφάνθηκε ότι απαλλάσσονται οι διοικούντες τις δημοτικές επιχειρήσεις από κάθε προσωπική και αλληλέγγυα ευθύνη, αλλά και οι συνυπόχρεοι ιδιώτες.

Τέταρτη περίπτωση η τροποποίηση του άρθρου 263α του Ποινικού Κώδικα με το νόμο 4254/2014, ώστε κατηγορίες προσώπων να παύσουν να θεωρούνται υπάλληλοι νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, στα οποία μπορούν να διατεθούν επιχορηγήσεις κλπ από ΝΠΔΔ Τράπεζες και άρα δυνάμει υποκείμενα εγκλημάτων σχετικών με την υπηρεσία. Αν και η αρχική διάταξη επανήλθε 20 ημέρες αργότερα, με νέα τροπολογία στο ν. 4262/2014, δημιουργείται μείζον θέμα, καθόσον για όλες τις εκκρεμούσες υποθέσεις θα γίνει επίκληση της ευνοϊκότερης διάταξης, έστω και αν ίσχυε για μια ημέρα.

Πέμπτη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 20 παρ. 6 εδ. β του νόμου 4255/2014, με την οποία παύουν οριστικά οι εκκρεμείς ποινικές διώξεις, που αφορούν σε κάθε είδους πράξεις και παραλείψεις σχετιζόμενες με διάθεση πόρων του ΟΑΕΕ για την εξυπηρέτηση του σκοπού του.

Έκτη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 51παρ. 9 του νόμου 3918/2011, με την οποία παύει η αναζήτηση ως αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών που χορηγήθηκαν ως επιδόματα μεταπτυχιακών σπουδών στους προϊσταμένους των Γενικών Διευθύνσεων κλπ φορέων του υπουργείου Υγείας για το χρονικό διάστημα 1/9/2005 έως 31/9/2010 και η εκ των υστέρων άρση τυχόν γενομένων καταλογισμών.

Έβδομη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 68 του νόμου 4139/2013, με την οποία τροποποιήθηκε το άρθρο 235 του Ποινικού Κώδικα και ορίστηκε ότι "δεν συνιστά δωροδοκία η απλή υλική παροχή προς έκφραση ευγνωμοσύνης". Η διάταξη αυτή καταργήθηκε μετά από έντονες διαμαρτυρίες του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, καθώς ουσιαστικά νομιμοποιούσε και "ξέπλενε" το "φακελάκι".

Όγδοη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 3 παρ. 8, 9 & 10 του νόμου 4046/2012, με την οποία απαλλάσσονται από κάθε ευθύνη τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των ελληνικών τραπεζών που αποφάσισαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα επαναφοράς ομολόγων, αλλά και τα στελέχη της Τράπεζας της Ελλάδας για την απόφαση συμμετοχής, του Κοινού Κεφαλαίου των ΝΠΔΔ και των ασφαλιστικών φορέων σε πρόγραμμα ανταλλαγής τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου, ή άλλης χρηματοδοτικής διευκόλυνσης, κατ εφαρμογή προγράμματος για την αναδιάταξη του ελληνικού χρέους.

Ένατη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 31 παρ. 4 του νόμου 4141/2013, με την οποία ορίστηκε ότι αναστέλλεται η ποινική δίωξη των προσώπων στα οποία είχε, έχει ή πρόκειται να ανατεθεί η νόμιμη εκπροσώπηση των εταιριών που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων των μεσοπρόθεσμων πλαισίων δημοσιονομικής πολιτικής 2011-2015 και 2013-2016 για οφειλές των εταιριών προς το Δημόσιο, ΝΠΔΔ, ασφαλιστικούς οργανισμούς και ΟΤΑ α και β βαθμού. Η αναστολή διαρκεί μέχρι να ολοκληρωθεί είτε η αποκρατικοποίηση της εταιρείας, είτε μέχρι την αξιοποίηση επιμέρους περιουσιακών στοιχείων είτε με τη θέση της σε λύση και εκκαθάριση.

Δέκατη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 78 του νόμου 4146/2013, με την οποία ορίζεται ότι δεν συνιστά απιστία, κατά την έννοια των άρθρων 256 & 390 του Ποινικού Κώδικα, για τον πρόεδρο τα μέλη του ΔΣ και τα στελέχη των Τραπεζών η σύναψη δανείων πάσης φύσεως με νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου καθώς και η εν γένει παροχή πιστώσεων σε αυτά, εφόσον πληρούνται οι ακόλουθες περιπτώσεις: α) υφίστανται αποφάσεις των θεσμοθετημένων εγκριτικών επιτροπών ή οργάνων κάθε τράπεζας β) τηρήθηκαν κατά την χορήγηση τους οι σχετικές κανονιστικές πράξεις της Τράπεζας της Ελλάδας. Ποια είναι αυτά τα "νομικά πρόσωπα"; Μήπως τα καταχρεωμένα δυο πρώην μεγάλα κόμματα, που τα "έφαγαν" μαζί με τους τραπεζίτες;

Ενδέκατη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 9 παρ. 2 του νόμου 4224/2013, με την οποία ορίζεται ότι τα μέλη του ΔΣ της ΛΑΡΚΟ δεν υπέχουν καμία ευθύνη ποινική, αστική ή άλλη κατά την άσκηση των καθηκόντων τους που αφορούν στην διαδικασία αποκρατικοποίησης ή στην αξιοποίηση επιμέρους περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ. Επίσης, τα μέλη του ΔΣ ή άλλου συλλογικού οργάνου διοίκησης της ΛΑΡΚΟ δεν υπέχουν ποινική, αστική, διοικητική ή άλλη ευθύνη και δεν λαμβάνονται διοικητικά μέτρα ή μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης κατ' αυτών για χρέη της εταιρείας προς το Δημόσιο, ΝΠΔΔ και οργανισμούς του Δημοσίου.

Δωδέκατη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 19 του νόμου 4224/2013, με την οποία ορίζεται ότι αναστέλλονται όλες οι ποινικές υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον των ποινικών δικαστηρίων για τους προέδρους και τα μέλη των ΔΣ των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων κάθε βαθμού, καθώς και τους Γεν. Διευθυντές, Διευθυντές, Διαχειριστές, Γραμματείς και Ταμίες των Οργανώσεων αυτών, εφόσον διαρκεί η θητεία τους ή έχει με οποιονδήποτε τρόπο λήξει μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου, με την προϋπόθεση ότι οι οργανώσεις αυτές συγχωνεύονται ή μετατρέπονται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού ή τίθενται σε καθεστώς εκκαθάρισης ή έχουν τεθεί σε εκκαθάριση με ειδικό τρόπο, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής εκκαθάρισης και αυτή δεν έχει περατωθεί.

Δέκατη τρίτη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 55 του νόμου 4262/2014,με την οποία ορίζεται ότι αναστέλλεται η ποινική δίωξη και η εκδίκαση των ποινικών υποθέσεων για το αδίκημα της μη καταβολής χρεών προς το δημόσιο και τη μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών προς τους φορείς κοινωνικούς ασφάλισης από την υπογραφή Συμφώνου Εξυγίανσης στο οποίο περιλαμβάνεται ρύθμιση οφειλών προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς φορείς, για ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα, παρέχουν δευτεροβάθμια κοινωνική φροντίδα ή έχουν ως αποκλειστικό καταστατικό σκοπό την οικονομική και λειτουργική υποστήριξη των παραπάνω νομικών προσώπων, που παρέχουν δευτεροβάθμια κοινωνική φροντίδα και αντιμετωπίζουν προβλήματα βιωσιμότητας εκπονούν και υποβάλλουν προς έγκριση στην αρμόδια Διεύθυνση του υπ. Εργασίας, Κοινων. Ασφάλισης & Πρόνοιας Σχέδιο Εξυγίανσης. Επίσης, για ίσο χρονικό διάστημα, αναστέλλεται η παραγραφή των αδικημάτων. Σε περίπτωση συνολικής εξόφλησης των οφειλών που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση παύει κάθε σχετική ποινική αξίωση.

Δέκατη τέταρτη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 63 του νόμου 4280/2014, με την οποία ορίζεται ότι, παρά την αντίθετη απόφαση του Ε' Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, διατηρούνται έξι παράνομες ταβέρνες στον Σχινιά, που αποτελούσαν αυθαίρετες επεκτάσεις παλαιών ποιμνιοστασίων, προκαλούσαν  ανεπανόρθωτες βλάβες στο Εθνικό Πάρκο Σχινιά-Μαραθώνα, το οποίο βρίσκεται υπό καθεστώς ειδικής προστασίας του NATURA 2000 και είχαν κριθεί κατεδαφιστέες. Αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου οι εγκαταλειμμένες αυθαίρετες ταβέρνες λειτούργησαν αυθαίρετα, χωρίς άδεια λειτουργίας.

Ο ΓΕΔΔ διαπιστώνει επίσης μη σύμπραξη ή αποστολή απαραίτητων στοιχείων ελέγχου από δημόσιους φορείς, μη υλοποίηση πορισμάτων και εκθέσεων ελέγχου, αποφυγή αναζήτησης πειθαρχικών ευθυνών εμπλεκομένων υπαλλήλων, οργάνων ή λειτουργών του δημόσιου τομέα (ειδικά των αιρετών).

Και τέλος ο ΓΕΔΔ διαπιστώνει ανεπάρκεια φορολογικών ελέγχων από τις ΔΟΥ σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, εξωχώριες εταιρείες και κληροδοτήματα. 

Οι αναρτήσεις μας βρίσκονται και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε «Μου αρέσει» (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση!

Όπως φαίνεται, όλες οι διατάξεις είναι από τις κυβερνήσεις των μνημονίων και ιδίως την περίοδο κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου. Δεν υπήρχαν και παλαιότερα τέτοιες περιπτώσεις; Ασφαλώς και υπήρχαν. οπότε το ερώτημα είναι γιατί τώρα και οι δικαστές και ο ΓΕΔΔ βγαίνουν με καταγγελίες; Η εντύπωση που αποκομίζουμε είναι ότι, όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, η κυβέρνηση των μνημονίων καταρρέει και "δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται". Όλοι, στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, αρχίζουν να συμβιβάζονται με την ιδέα ότι επόμενος πρωθυπουργός θα είναι ο Τσίπρας και δεν αποκλείεται να δούμε στο Συριζα διαγκωνισμό για λήψη θέσης στην αφετηρία μιας μελλοντικής εξουσίας. Ωστόσο οι δημοσκοπήσεις δείχνουν μεν πρώτο το Συριζα, αλλά δεν δείχνουν πλήρη δυναμική συσπείρωσης της κοινωνίας πίσω του, περισσότερο δείχνουν μια πολυδιασπασμένη κοινωνία. Αν λοιπόν η επόμενη μέρα δεν έλθει ποτέ;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου