Δειτε κι εδώ

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022

EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: η απίθανη γελοιότητα της δήθεν "πράσινης ανάπτυξης" θα τα "σκοτώσει" πριν την ώρα τους!

Έχω γράψει εδώ και χρόνια, ήδη το 2014, πως για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχει πρόβλημα επάρκειας υλικών, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τους παντογνώστες πολιτικούς της κατάμαυρης, δήθεν "πράσινης" πολιτικής, να επιδοτούν αγρίως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Βλέπετε, στο ξεκίνημα κάθε νέας "πρασινάδας", αυτοί που επωφελούνται είναι σχεδόν αποκλειστικά οι "έχοντες και κατέχοντες" και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση. Οι επιδοτήσεις λοιπόν, που δίνει η κυβέρνηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την ίδια στιγμή που η Γερμανία ετοιμάζει τον πρόωρο τερματισμό τους, στους πλούσιους απευθύνονται. 

"Θα πέσουν οι τιμές" είναι το νέο παραμύθι, αλλά τους το χάλασε ήδη το Μάιο 2022 ο ΙΕΑ, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας, που έδωσε στη δημοσιότητα το πιο πάνω γραφικό, για τις αυξήσεις τιμών των βασικών μετάλλων της "πράσινης μετάβασης" στο διάστημα Ιανουαρίου 2021 - Μαρτίου 2022. 738% αυξήθηκε μέσα σε μόλις 15 μήνες η τιμή του λιθίου, κι όχι μόνο δεν θα πέσουν οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά θ' ακριβύνουν κιόλας! Η άνοδος της τιμής του λιθίου συνεχίστηκε και μετά το Μάρτιο, περνώντας το 800%. Από κοντά, με 156% στο 15μηνο, το κοβάλτιο και με 94% το νικέλιο εγγυώνται πως η κατάμαυρη, δήθεν "πράσινη" πολιτική θα καταλήξει να είναι αντικείμενο μόνο για τους πλούσιους, ενώ η μεγάλη μάζα των πολιτών απλά δεν θα έχει τα χρήματα για ν' αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ή και οποιασδήποτε ...

τεχνολογίας αυτοκίνητο: έχετε δει τους τιμοκαταλόγους των εταιρειών; Με αυτοκίνητα σαν το Opel Astra να εκτινάσσονται στα 30-35 χιλ. ευρώ;

Οι πρώτες ύλες αντιπροσωπεύουν πλέον σημαντικό και αυξανόμενο μερίδιο του συνολικού κόστους των τεχνολογιών καθαρής ενέργειας. Τα υλικά για το ηλεκτρόδιο καθόδου μπαταριών, π.χ., που είναι απαραίτητα για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και περιλαμβάνουν το λίθιο, το νικέλιο, το κοβάλτιο και το μαγγάνιο – αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 5% του κόστους των συστοιχιών μπαταριών στα μέσα της τελευταίας δεκαετίας, όταν υπήρχαν μόνο ελάχιστα γιγάντια εργοστάσια μπαταριών. Αυτό το μερίδιο έχει αυξηθεί σε πάνω από 20% σήμερα, όταν περίπου 300 γιγάντια εργοστάσια βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια σχεδιασμού και κατασκευής σε όλο τον κόσμο. Οι υψηλότερες τιμές για τα υλικά καθόδου το 2021 αύξησαν το κόστος της μπαταρίας ιόντων λιθίου κατά περίπου 5% από τα επίπεδά τους το 2020. Με την πρόσφατη αύξηση των τιμών του λιθίου και άλλων μετάλλων μπαταριών στις αρχές του 2022, αυτό το ποσοστό είναι τώρα περίπου 20%.

Επιπλέον, η αύξηση των τιμών των βασικών μετάλλων αυξάνει πλέον το κόστος τόσο των φωτοβολταϊκών όσο και των ανεμογ@@ητριών: ο ΙΕΑ εκτιμά πως τα φ/β ακρίβυναν το 2021 16% ως προς το 2020, όταν το 2020 είχαν φθηνύνει 19% ως προς το 2019! Και εκτιμά πως οι ανεμογ@@ήτριες ακρίβυναν 9% το 2021, 2η στη σειρά χρονιά αύξησης, μετά το 3% το 2020 ως προς το 2019.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.

Η αναδημοσίευση επιτρέπεται μόνο εφόσον, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φαίνεται υποχρεωτικά και ξεχωριστά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr", ακόμα κι αν κάνετε αναδημοσίευση από αλλού. Μην κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε!

Από κοντά με τις τιμές των βασικών μετάλλων, πρόβλημα φαίνεται και με τον εφοδιασμό σε σπάνιες γαίες, η κατεργασία των οποίων ελέγχεται σχεδόν πλήρως από την Κίνα, αλλά και με το γραφίτη, που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες. Ήδη η μια μετά την άλλη οι χώρες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα και μπαταρίες διατυπώνουν την ανησυχία τους για την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Το πιο πάνω γραφικό δείχνει ποιες χώρες παράγουν τα κρίσιμα μέταλλα. Μετά την εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία διαμορφώνεται ένας νέος κόσμος, κάνοντας τη Νότια Κορέα, να διατυπώσει τις ανησυχίες της για τις εφοδιαστικές αλυσίδες σε σχετική αναφορά στις 14/7/2022 στον ΟΟΣΑ

Το 2040 θα χρειάζονται τέσσερις φορές περισσότερα κρίσιμα ορυκτά από ό,τι το 2020 και το 2050 έξι φορές περισσότερα. Τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν έξι φορές περισσότερα ορυκτά από τα οχήματα εσωτερικής καύσης και τα αιολικά εργοστάσια χρειάζονται εννέα φορές περισσότερα, σε σύγκριση με εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου. Ξαναδείτε το πιο πάνω γραφικό, με τις πηγές προμήθειας μεταλλευμάτων, για ν' αντιληφθείτε την αιτία για τον κρύο ιδρώτα, που λούζει ήδη τους Δυτικούς, καθώς εντελώς ανοήτως έβαλαν απέναντι Ρωσία και Κίνα.

Πέρα απ' το ολιγοπώλιο, που δείχνει το πιο πάνω γραφικό, έχουμε πλέον φαινόμενα περιφρούρησης των εθνικών πόρων σε διάφορες χώρες, απ' αυτές που παραδοσιακά συνεργάζονται με τη Δύση: τον Απρίλιο το Μεξικό εθνικοποίησε την παραγωγή λιθίου, η Ινδονησία απαγόρευσε το 2020 τις εξαγωγές νικελίου και σκέφτεται να κάνει το ίδιο για χαλκό και βωξίτη (το μετάλλευμα απ' το οποίο παράγεται το αργίλιο/αλουμίνιο), ενώ πρόσφατα η Χιλή αύξησε τη φορολογία στα μεταλλεία της.

Συμμεριζόμενη τις ανησυχίες της Νότιας Κορέας, η Υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ την επισκέφθηκε στις 18/7/2022, για να συζητήσει το θέμα των μπαταριών: "Ανθεκτικές αλυσίδες εφοδιασμού σημαίνουν ποικιλία πηγών εφοδιασμού και εξαλείφουν στο μέτρο του εφικτού το ενδεχόμενο οι γεωπολιτικοί μας αντίπαλοι να βρεθούν σε θέση να μας χειραγωγήσουν και να απειλήσουν την ασφάλειά μας", είπε σε συνέντευξή της καθ' οδόν προς τη Σεούλ και γέλασε κάθε πικραμένος, καθώς η "ποικιλία πηγών εφοδιασμού", ειδικά στα συγκεκριμένα μεταλλεύματα, απλά δεν υπάρχει! Θυμάστε που ο Τραμπ ήθελε ν' αγοράσει τη Γροιλανδία απ' τους Δανούς; Για τις σπάνιες γαίες την ήθελε!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου