Δειτε κι εδώ

Τρίτη 27 Ιουλίου 2021

EV-ηλεκτρικά αυτοκίνητα: τα παρατράγουδα με τα τιμολόγια φόρτισης ήδη ξεκίνησαν στη Γερμανία!


Καιρό έχουμε να δούμε κάτι για τα νέα καλούδια που μας ετοιμάζουν οι Γερμανοί, παρέα με τους ντόπιους συνεργάτες τους, οπότε σήμερα επανερχόμαστε στο αντικείμενο. Η Γερμανία ετοιμάζεται να περάσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, οπότε επιδοτεί γενναία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μήπως και πείσει τους ακόμα εντελώς δύσπιστους καταναλωτές να τα προτιμήσουν. Το μείζον πρόβλημα των αυτοκινήτων είναι βεβαίως η ανώριμη τεχνολογία των μπαταριών, καθώς οι μπαταρίες λιθίου μπορεί να είναι καλές για τα κινητά και τους υπολογιστές, ωστόσο είναι απλά ανεπαρκείς για τ' αυτοκίνητα.

Πρώτη άμεση συνέπεια της ανώριμης τεχνολογίας των μπαταριών είναι το κατά πολύ αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά, κι αυτό αποτελεί από μόνο του ενεργειακή ηλιθιότητα, αφού πρέπει να ξοδέψει κανείς ενέργεια για να μετακινήσει το αυξημένο βάρος! Έμμεσο αποτέλεσμα του αυξημένου βάρους είναι η ανάγκη για συχνές φορτίσεις, οπότε  έρχεται στο προσκήνιο η ανάγκη για υποδομή φορτιστών κι ακόμα και στην πάμπλουτη Γερμανία η υποδομή είναι όχι μόνο ανεπαρκής, αλλά και μη τυποποιημένη: υπάρχουν αργοί φορτιστές, υπάρχουν ταχυφορτιστές, υπάρχουν διάφοροι προμηθευτές και, κυρίως, υπάρχουν πολλές διαφορετικές τιμές κιλοβατώρας.

Κατόπιν αυτού είναι περίπου λαχείο το σε ποια τιμή θα φορτιστεί το αυτοκίνητο: ενώ η φόρτιση στο σπίτι κοστίζει -επί του παρόντος- κατά μέσο όρο μόλις κάτω από 32 λεπτά ανά κιλοβατώρα, η τιμή στον τυπικό σταθμό φόρτισης είναι έως και 20 λεπτά υψηλότερη, σε γρήγορο φορτιστή είναι ακόμη και έως 45 λεπτά υψηλότερη, ενώ έχουν ήδη εμφανιστεί τιμές ακόμα και 79 λεπτά ανά κιλοβατώρα! Με τέτοια τιμή, το φουλάρισμα μιας μπαταρίας μπορεί να ξεπεράσει τα €60, οπότε οι μύθοι περί χαμηλού κόστους χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόλις μας τελείωσαν.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο MeWe. Από 1/7/2021 πλέον δεν ανεβαίνουν στο Facebook.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε σε πρόσφατο δημοσίευμα της Zeit Online και το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στους πολλούς διαφορετικούς τρόπους πληρωμής: τον Απρίλιο οι καταναλωτές μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε 383 μοντέλα τιμών για τη φόρτιση ηλεκτρικής ενέργειας, ανάλογα αν πλήρωναν τη στιγμή της φόρτισης ή αν είχαν συμβόλαιο. Ακόμα χειρότερα, υπάρχει και "τέλος περιαγωγής": αν το όχημα φορτίζεται σε σημείο φόρτισης με κάρτα χρέωσης άλλου παρόχου, επιβάλλονται περισσότερο ή λιγότερο υψηλές χρεώσεις περιαγωγής, όπως συμβαίνει με την ανάληψη χρημάτων μέσω ΑΤΜ άλλης τράπεζα;. Ως αποτέλεσμα η τιμή μπορεί ν' αυξηθεί κατά 20%.

Καλωσορίσατε στον υπέροχο κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ...

Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου