Δειτε κι εδώ

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020

EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: αδιαφανείς χρεώσεις ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση στη Γερμανία.


Με πρόσφατο άρθρο του ο Χατζηδάκης ανερυθρίαστα ισχυρίζεται πως "η ηλεκτροκίνηση δεν είναι ταξική πολιτική", επειδή, λέει, οι καταναλωτές έσπευσαν ν' αγοράσουν επιδοτούμενα ηλεκτρικά ποδήλατα και πατίνια. Προφανώς αναφέρεται στους ίδιους καταναλωτές που βλέπουν τα αστικά λεωφορεία να περνούν από μπροστά τους γεμάτα και περιμένουν κάποιο επόμενο, στο οποίο θα καταφέρουν έστω να σαρδελοποιηθούν, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση μιλά για "ατομική ευθύνη" στη μη διασπορά του κορονοϊού. Μια πολιτική που λέει "
αφού δεν έχετε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πάρτε ποδήλατα και πατίνια" θυμίζει λίγο το "αφού δεν έχουν ψωμί, ας φάνε παντεσπάνι" της Μαρίας Αντουανέτας, ή μήπως όχι;

Η Γερμανία τρέχει με αθρόες επιδοτήσεις να προωθήσει τη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ωστόσο οι "παιδικές αρρώστιες" της αδόκιμης μετάβασης ταλαιπωρούν τους καταναλωτές. Καταρχήν η εντελώς ανώριμη τεχνολογία των μπαταριών έχει δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κι η αγορά αυτή στη Γερμανία δεν έχει καμιά σχέση με την αντίστοιχη στην Ελλάδα, οι Γερμανοί αλλάζουν πολύ πιο σύντομα αυτοκίνητο.

Το νέο πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους Γερμανούς καταναλωτές ως χρήστες ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι "αδιαφανείς" χρεώσεις στα διάφορα δημόσια σημεία φόρτισης. Με άλλα λόγια, οι πάροχοι σημείων φόρτισης βρήκαν την ευκαιρία να γδάρουν όσους νόμιζαν πως θα φορτίζουν φθηνά και θα 'χουν μειωμένο κόστος χρήσης. 

Ήδη η Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv, Ομοσπονδία Γερμανικών Οργανώσεων Καταναλωτών) προειδοποίησε τρεις χειριστές σταθμών χρέωσης για ηλεκτρονικά αυτοκίνητα για παραβίαση του διατάγματος ένδειξης τιμών. Η Ομοσπονδία των καταναλωτών κατηγορεί τους παρόχους για μη διαφανή τιμολόγηση. Οι πελάτες συχνά δεν ξέρουν πόσο πρέπει να πληρώσουν για μια κιλοβατώρα ηλεκτρικής ενέργειας στο σταθμό φόρτισης ή αντιμετωπίζουν δραστικές αυξήσεις τιμών χωρίς προφανή λόγο. Π.χ., αντί η τιμή να εξαρτάται από την ...

ποσότητα ενέργειας που παρέχεται, οι πελάτες μερικές φορές πρέπει να πληρώνουν ανάλογα με το χρόνο φόρτισης. Ωστόσο ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από την ισχύ του σημείου φόρτισης, το πόσο άδεια είναι η μπαταρία, το μοντέλο μπαταρίας, ακόμα και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. 

Στα τιμολόγια της Digital Charging Solutions GmbH, οι τιμές χρέωσης στο σταθμό φόρτισης χρεώθηκαν σε λεπτά κι όχι κιλοβατώρες. Η Plugsurfing GmbH χρεώνει μια "τιμή περιόδου λειτουργίας, ανάλογα με την ώρα" για ορισμένους από τους σταθμούς φόρτισης. Το vzbv το βλέπει ως παραβίαση του διατάγματος ένδειξης τιμών, το οποίο ορίζει μία κιλοβατώρα ως μονάδα μέτρησης για την τιμή εργασίας. Μια τιμή που καταβάλλεται ανάλογα με το χρόνο, από την άλλη πλευρά, δεν έχει σχέση με την ποσότητα ενέργειας που παρέχεται. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται, μεταξύ άλλων, από την έξοδο ισχύος του σταθμού φόρτισης, την κατάσταση φόρτισης και τη χωρητικότητα των μπαταριών που είναι εγκατεστημένες στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και από την εξωτερική θερμοκρασία. Εάν οι λογαριασμοί βασίζονται στο χρόνο, οι πελάτες δεν γνωρίζουν πόσο πρέπει να πληρώσουν για μία κιλοβατώρα ηλεκτρικής ενέργειας, με αποτέλεσμα η σύγκριση τιμών να είναι αδύνατη.

Μια τρίτη εταιρεία, που περιέργως δεν κατονομάζεται στο δελτίο της Ομοσπονδίας, έχει μια πρωτότυπη παραβίαση του κανονισμού τιμολόγησης: οι τιμές που δημοσιεύθηκαν από την εταιρεία κατά την κυκλοφορία τους δεν ισχύουν για όλους τους πελάτες! Λίγο αργότερα, ορισμένοι έλαβαν ειδοποίηση για μεγάλες αυξήσεις τιμών, πάνω από 100%! Με το εντελώς ασαφές συνοδευτικό "Η νέα τιμή βασίζεται στην τρέχουσα συμπεριφορά χρέωσης." Όπως λέει το vzbv, "Οι πελάτες δεν ανακαλύπτουν ποια συμπεριφορά χρέωσης οδηγεί σε ποιες τιμές. Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο τιμών είναι εντελώς μη διαφανές και, κατά τη γνώμη μας, παράνομο".

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ.

Μετά την προειδοποίηση της Ομοσπονδίας η Digital Charging Solutions έχει εκδώσει δήλωση διακοπής και έχει αλλάξει το σύστημα τιμολόγησης σε χρέωση με βάση τις κιλοβατώρες. Το Plugsurfing δεν εξέδωσε την απαιτούμενη δήλωση παύσης και διακοπής και το vzbv υπέβαλε αγωγή στο Περιφερειακό Δικαστήριο του Βερολίνου. Η διαδικασία προειδοποίησης κατά του τρίτου παρόχου είναι ακόμα ανοιχτή.

Αυτά καλό είναι να τα μαθαίνουν όσοι εδώ σπεύδουν ν' αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο νομίζοντας πως για τη φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς θα πληρώνουν την κιλοβατώρα όσο στο σπίτι τους. Το έχω γράψει κατ' επανάληψη: η τεχνολογία είναι ανώριμη κι είναι κατάλληλη για παιχνίδι όσων τους περισσεύουν λεφτά. Κι ιδίως όσων έχουν μονοκατοικία με τριφασικό ρεύμα και μπορούν να εγκαταστήσουν ισχυρό οικιακό σημείο φόρτισης. Όπως π.χ. συμβαίνει στην Εκάλη, στο Ψυχικό, στη Βούλα, στο Πανόραμα, αλλά φυσικά δεν συμβαίνει στην Κυψέλη, το Παγκράτι, την Ηλιούπολη, τον Εύοσμο, στις περιοχές όπου μένουν οι πολλοί. Οι επιδοτήσεις είναι απλά ακόμη μια αναδιανομή πλούτου απ' τους πολλούς προς τους λίγους και μια ενίσχυση των χωρών που θέλουν ν' αλλάξουν το βιομηχανικό τους προϊόν. Συνεπώς μην περιμένετε να περισσεύουν λεφτά για την υγεία και την παιδεία, στην εποχή του κορονοϊού ούτε καν καθαρίστριες δεν έχουν για όλα τα σχολεία ...

Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου