Δειτε κι εδώ

Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

EV-Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: γιατί, παρά την επιδότηση, εξαφανίζεται ο αρχικός ενθουσιασμός των Γερμανών;


Προσοχή, το FB έχει μειώσει τη διάδοση της σελίδας Greeklignite και δεν θα σας εμφανίσει σχετική ειδοποίηση. Επισκεφθείτε το ιστολόγιο!
Attention, FB is limiting Greeklignite page reach. Visit the blog! 

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας συμβούλων UScale στη Γερμανία, από τους 1200 οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ρωτήθηκαν, μόνο το 59% θα πρότεινε ένα αυτοκίνητο της μάρκας τους, από 77% πριν από ένα χρόνο. Το 13% δεν θα συμβούλευε την ίδια αγορά σήμερα - υπερδιπλάσιο ποσοστό απ' το 6% του 2019. Το ποσοστό όσων δηλώνουν ουδέτεροι αυξήθηκε απ' το 17% στο 28%. 

Βασικό συμπέρασμα της έρευνας; Ο αρχικός ενθουσιασμός των πρώτων οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει εξαφανιστεί και πλέον παρατηρείται αύξηση της απογοήτευσης! 

Γιατί όμως υπάρχει αυτή η εξέλιξη; Μέχρι πρόσφατα, οι άνθρωποι που αγόρασαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν ενθουσιώδεις πρωτοπόροι που ήταν πρόθυμοι "για τα πάντα όλα". Και είναι λίγοι οι αγοραστές που εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για τη χαμηλότερη αυτονομία των οχημάτων τους, καθώς γνώριζαν αυτό το μειονέκτημα όταν αγόρασαν το αυτοκίνητο. Ωστόσο τώρα πια, πολύ απλά, έρχονται αντιμέτωποι με την πραγματικότητα, καθώς θέλουν να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους κανονικά, αλλά το σύστημα δεν είναι ακόμη έτοιμο για τη μαζική αγορά: οι αγοραστές βασίζονταν σε μια ...
υποδομή φόρτισης που απλά δεν υπάρχει.


Η έρευνα ωστόσο αποκάλυψε τεράστια προβλήματα με τη φόρτιση, καθώς περισσότερο από το 80% των οδηγών δήλωσαν ότι αντιμετώπισαν προβλήματα στην εκκίνηση, ξαφνικές διακοπές και απρόσμενα μεγάλους χρόνους φόρτισης. Η έρευνα ήταν επίσης κόλαφος για τις Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες: τα προϊόντα τους ήταν τα πιο προβληματικά της αγοράς, με διπλάσια προβλήματα απ' τους Κορεάτες και τριπλάσια απ' τους Αμερικανούς κατασκευαστές. Ηγέτης της αγοράς, όσον αφορά τις ψηφιακές υπηρεσίες που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα, είναι η αμερικάνικη Tesla. Οι γερμανικές μάρκες πήραν καλή βαθμολογία σε τομείς που σχετίζονται με τη μηχανική, όπως η ηχομόνωση. 

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ. 

Αυτή είναι μια είδηση που έπαιξε στη Γερμανία, αλλά δεν την είδα πουθενά στην Ελλάδα, τέτοιες ειδήσεις "κάνουν τζιζ" όταν υπάρχει πραμάτεια για πούλημα. Οι ρυθμίσεις που προωθούνται, τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και στην Ελλάδα, είναι άλλος ένας μηχανισμός αναδιανομής πλούτου απ' τους πολλούς προς τους λίγους, απ' αυτούς που μένουν σε πολυκατοικίες προς αυτούς που μένουν στο Ψυχικό και την Εκάλη. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον αν μετά από κάποια αλλαγή κυβέρνησης στην Ελλάδα έψαχνε κάποιος τις διασυνδέσεις των πολιτικών με τις εισαγωγικές εταιρείες. Αλλά τι να ψάχνει κανείς στη χώρα που ακόμα και η πανδημία αποτέλεσε άλλη μια αφορμή για έφοδο στο δημόσιο χρήμα ...

Το αυτοκίνητο με μπαταρίες ήταν ανακάλυψη του τέλους του 19ου αιώνα, αλλά η εξέλιξη της τεχνολογίας ήταν αδυσώπητη και γρήγορα οι μπαταρίες αντικαταστάθηκαν πλήρως από μηχανή εσωτερικής καύσης. Πάλι με την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι μπαταρίες λιθίου έδωσαν τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να επιστρέψουν στην ιδέα της ηλεκτροκίνησης και το ιστολόγιο ξεκίνησε την κάλυψη του θέματος ήδη το 2015, όταν είδαμε την Οδύσσεια στον 21ο αιώνα, το ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη Βρετανική εξοχή.

Παρά τον ενθουσιασμό των κατασκευαστών και την προώθηση απ' τους πολιτικούς, η πραγματικότητα της τεχνολογίας είναι αμείλικτη. Το ιστολόγιο το επεσήμανε με το ξεκίνημα του 2020, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχει μια "μικρή" λεπτομέρεια, που φυσικά θα μάθετε μόνο μετά την απομάκρυνση απ' το ταμείο! Αυτό που επιμελώς αποκρύπτεται απ' τους καταναλωτές πως η συγκεκριμένη τεχνολογία μπαταριών λιθίου μπορεί να είναι καλή για τα κινητά τηλέφωνα, αλλά είναι εντελώς ανώριμη κι ανεπαρκής για τα επιβατικά αυτοκίνητα: η ταχύτητα ανεφοδιασμού δεν θα έχει την παραμικρή σχέση με την ταχύτητα ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ούτε η διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων, ούτε η διάρκεια ζωής, πιθανότατα ούτε κι η ασφάλεια επιβατών και πεζών κατά τις προσκρούσεις.

Προς το παρόν η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ανεπαρκής κι ο μόνος λόγος που βγαίνει στην αγορά είναι για να πάρει χρηματοδότηση και να εξασφαλίσει τη συνέχιση της εξέλιξης: ίσως βρεθεί κάποια άλλη τεχνολογία μπαταριών, που να φορτίζει σε πραγματικά σύντομο χρόνο και να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Μέχρι τότε, στην Ελλάδα τουλάχιστον, τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα θα είναι άλλο ένα παιχνίδι των πλουσίων. Και μια ακόμα ευκαιρία για τους πολιτικούς ν' αποδείξουν στους ξένους, για άλλη μια φορά, πόσο ικανοί είναι στην προώθηση Γερμανικών και Γαλλικών προϊόντων. Πώς μετά να βρουν χρόνο ν' ασχοληθούν με τα Ελληνικά;

Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".




2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα
    Ψάχνοντας για τον Didier Raoul τον Γάλλο λοιμωξιολόγο παρακολούθησα μια διάλεξη του για την σχέση της καινοτομίας και των κανονισμών στην επιστημονική έρευνα.Εκεί κάποια στιγμή αναφέρθηκε στην αδυναμία των μαθηματικών μοντέλων να προβλέψουν την εξέλιξη φαινομένων πολυπαραγοντικών και έφερε σαν παράδειγμα προς αποφυγην τα μοντέλα που "προβλέπουν" την άνοδο της θερμοκρασίας στο πλανήτη και την μετατροπή τους σε ιδεολογικό τρομοκράτη των ερευνητών.Υποστήριξε πως αυτά τα μοντέλα υπάεχουν για τρομοκρατουν πληθυσμούς και να διοχετεύουν πόρους εκεί που κάποιοι μπορούν να κερδοσκοπήσουν.
    Ο τίτλος της διάλεξης ειναι Le processus de l'innovation peut-il respecter la règle ? στο youtube και είναι ανεβασμένη το Μάιο του 2015

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για την πληροφορία. Υποθέτω πως είναι το https://youtu.be/thaxON18uJs, αλλά με 85 λεπτά διάρκεια λίγο δύσκολο να το εντοπίσει κανείς. Σε ποιος λεπτό περίπου αναφέρεται;

      Διαγραφή