Δειτε κι εδώ

Κυριακή 14 Ιουλίου 2019

Μετά τη "σωτηρία των εργαζομένων" της ΔΕΗ, να αναμένεται η "σωτηρία των εργαζομένων" και της Λάρκο;


Είναι ομολογουμένως "συγκινητική" η "προθυμία" και η ταχύτητα της νέας κυβέρνησης να "σώσει τους εργαζόμενους" της ΔΕΗ ΑΕ, προφανώς περίπου όπως "έσωσε" τη χώρα τόσο το 2009 όσο και το 2012-14. Φυσικά το ιστολόγιο σας έχει ενημερώσει πριν τις εκλογές για τις πραγματικές τους προθέσεις κι αυτά που βλέπουμε αυτές τις μέρες είναι η προετοιμασία του επικοινωνιακού περιτυλίγματος, με το οποίο θα σερβίρουν τη δήθεν "σωτηρία" της ΔΕΗ. Με βεβαιότητα η επωδός θα είναι "έτσι όπως τα 'κανε ο Σύριζα, δεν υπάρχει εναλλακτική", "There Is No Alternative - ΤΙΝΑ" είχε διδάξει η Θάτσερ κι έτσι ο Χατζηδάκης διαπίστωσε εντελώς ανεύθυνα πως "η ΔΕΗ δεν έχει λεφτά ν' αγοράσει κολόνες", μόνο που οι κολόνες δεν είναι της ΔΕΗ, είναι του ΔΕΔΔΗΕ (και οι πυλώνες του ΑΔΜΗΕ), που έχει πλήρη ανεξαρτησία απ' τη ΔΕΗ. Μετά μάλιστα τα όσα ακούστηκαν για τη μη υπουργοποίηση της Κεφαλογιάννη στο ΥΠΠΟ, καθόλου δεν αποκλείεται να δούμε ένα κομμάτι της ΔΕΗ να κατηφορίζει κατά Κρήτη μεριά. Αλλά, σε μια σοβαρή χώρα, κάποιος σοβαρός πιο πάνω θα είχε ήδη συμμαζέψει το Χατζηδάκη. Σε μια σοβαρή χώρα ...

Μετά τη "σωτηρία των εργαζομένων" της ΔΕΗ, μάλλον αναμένεται να πάρει σειρά η "σωτηρία των εργαζομένων" και της Λάρκο, την οποία, να μην ξεχνούμε, είχαν προσπαθήσει να "σώσουν" και οι Σαμαράς-Παπασταύρου. Θυμάστε μήπως το τότε μπαράζ δημοσιευμάτων για την ανάγκη να "σωθεί" η Λάρκο στα εξαγορασμένα με κρατικές διαφημίσεις Μέσα; Δεν τα βρήκαν ωστόσο τόσο εύκολα με τους "σωτήρες" και στο τέλος δεν πρόκαναν, όταν αναγκάστηκαν να πάνε σ' εκλογές.

Στο πιο πάνω διάγραμμα βλέπουμε την εξέλιξη της τιμής του νικελίου στο Χρηματιστήριο Μετάλλων του Λονδίνου, για την τελευταία τριετία (τιμή σε USD, Cash Buyer, η τιμή για 3μηνο ή πιο μακροχρόνιο συμβόλαιο είναι ...
μεγαλύτερη, πάνω από USD14000 για το Δεκ2022). Η τιμή έχει πάρει την ανηφόρα, πέρασε τα USD13000, αναμένεται να ξεπεράσει σύντομα κι εύκολα τις USD14000 και η διαγραμματική εικόνα προδιαθέτει για ανοδική κίνηση προς τις USD18000.


Η άνοδος της τιμής τροφοδοτείται απ' τη ζήτηση μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς μεταβάλλεται η σύστασή τους: όπως αναφέρει εταιρεία του Τορόντο, που παρακολουθεί τη χημεία των μπαταριών και την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε 80 χώρες, το Μάιο 2019 η χρήση μπαταριών NCM811 σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκε κατά 113% ως προς τον προηγούμενο μήνα! Μόνο που τον προηγούμενο μήνα, τον Απρίλιο 2019, είχε αυξηθεί 250% ως προς τον Απρίλιο 2018!

Η ονομασία NCM811 σημαίνει Νικέλιο-Κοβάλτιο-Μαγγάνιο σε αναλογία 8-1-1. Οι μπαταρίες NCM πρώτης γενιάς ήταν 111, αργότερα εξελίχθηκαν σε 622 και 523, αλλά πλέον στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την Κίνα, επικρατεί η σύσταση 811. 

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και αναδημοσιεύονται στο Facebook. Να επισκέπτεστε τακτικά το ιστολόγιο για να δείτε τις αναρτήσεις, το FB μάλλον δεν θα σας στείλει σχετική ειδοποίηση. Οδηγίες ρύθμισης για τις "Προτιμήσεις Ενημερώσεων" στο Facebook θα βρείτε εδώ.


Επειδή ωστόσο η Κίνα πέφτει λίγο μακριά, τον ίδιο δρόμο στην Ευρώπη ακολουθεί πλέον ο μεγαλύτερος κατασκευαστής, η Γερμανική VW με τους πειραγμένους πετρελαιοκινητήρες, άλλο ένα "κουκουλωμένο" σκάνδαλο.  Όπως μετέδωσε το Reuters, η VW θ' αγοράσει μπαταρίες αξίας 50 δισεκατομμυρίων € από Σουηδική, Κορεατικές και Κινεζική εταιρείες, σκοπεύει να λανσάρει 33 ηλεκτρικά μοντέλα από τις μάρκες του ομίλου μέχρι τα μέσα του 2023 και, εδώ είναι το ενδιαφέρον, από το 2021 η VW θα χρησιμοποιεί κι αυτή μπαταρίες NCM811.

Πόσοι έχουν στην Ευρώπη νικέλιο; Δεν είναι πολλοί κι η Λάρκο είναι ένας απ' αυτούς, παρ' όλο που το παράγει σαν σιδηρονικέλιο. Το πιο ωραίο; Η υπό άμεση "σωτηρία" ΔΕΗ κατέχει το 11,4% της Λάρκο! Ανεβαίνοντας η τιμή του νικελίου αυξάνει η αξία της συμμετοχής της ΔΕΗ. Τα κομμάτια του παζλ μπαίνουν σιγά-σιγά στη θέση τους. Είναι πάντως εντελώς τυχαίο και συμπτωματικό ότι όταν οι Γερμανοί χρειάζονται νικέλιο, στην Ελλάδα εμφανίζονται "σωτήρες". 


Για να μην ξεχνιόμαστε πώς έφθασαν διακομματικά τη ΔΕΗ "να χρειάζεται σωτηρία", αρκεί να ξαναδούμε το πιο πάνω απόσπασμα απ' τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους 2017, πώς έφευγαν τα εκατοντάδες εκατομμύρια απ' την εταιρεία. Το σκάνδαλο της απαξίωσης της ΔΕΗ είναι διακομματικό, Πασοκ-ΝΔ-Σύριζα έχουν όλοι ευθύνες. Πλέον μένει μόνο να δούμε τους "σωτήρες", τόσο για τη ΔΕΗ όσο και για τη Λάρκο. 

Η λεηλασία της χώρας απ' τους Φράγκους και τους Αλαμανούς συνεχίζεται, ευτυχώς όχι με την "ποιότητα" του 1204, τώρα είναι πιο "ευγενικοί". Καθίστε λοιπόν στον καναπέ σας αναπαυτικά, για να παρακολουθήσετε τις εξελίξεις, όλο και θα 'χει και κανένα σήριαλ η τηλεόραση ...
 
Για αναδημοσίευση, πρέπει να φαίνεται υποχρεωτικά ολόκληρο το κείμενο "Πηγή: greeklignite.blogspot.gr".


5 σχόλια:

  1. Δύο παρατηρήσεις:
    1. Η ΛΑΡΚΟ δεν παράγει νικέλιο για μπαταρίες αλλά σιδηρονικέλιο που έχει να ανταγωνιστεί τους Κινέζους με το φτηνό pig iron. Συνεπώς η άνοδος της τιμής δεν την αφορά και πολύ.
    2. Εκτός από το υψηλό κόστος Ηλεκτρικής ενέργειας, η ΛΑΡΚΟ πάσχει ΚΥΡΙΩΣ από έλλειψη κοιτασμάτων κατάλληλων για το εργοστάσιο της Λάρυμνας. Και χωρίς κοιτάσματα δεν υπάρχει μεταλλουργία. Ενδεικτικά σήμερα το εργοστάσιο τροφοδοτείται με 0.90% Νικέλιο με break even 1,5%.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η τιμή στο διάγραμμα είναι για νικέλιο κι όχι για νικέλιο μπαταριών. Η άνοδος της τιμής σαφώς και την αφορά. Αυτό που δεν την αφορά είναι η αύξηση της ζήτησης για μπαταρίες.

      Διαγραφή
    2. Η αγορά του νικελίου πλέον τριχοτομείται, άλατα - καθαρό μέταλλο και σιδηρονικέλιο. Δυστυχώς η ΛΑΡΚΟ έχει μείνει στο σιδηρονικέλιο που έχει να ανταγωνιστεί τους Κινέζους με το φτηνό pig iron. Η τιμή του LME είναι ενδεικτική και επηρεάζει (οχι πάντα) τις τιμές των διαφόρων μορφών του μετάλλου.

      Διαγραφή
    3. Μήπως ξέρετε πού εξάγει η ΛΑΡΚΟ;

      Διαγραφή