Δειτε κι εδώ

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Οι πραγματικές επαναστάσεις στην ενέργεια γίνονται πάντα αισθητές στο πορτοφόλι του καταναλωτή ...


Μια μικρή ενεργειακή επανάσταση έχει ξεκινήσει στις ΗΠΑ και δεν αναφερόμαστε στο σχιστολιθικό αέριο. 25 δισεκατομμύρια γαλόνια πετρέλαιο καίνε κάθε χρόνο τα φορτηγά των οδικών μεταφορών, αλλά αυτό έχει αρχίσει σταδιακά να αλλάζει: η επανάσταση που λέγαμε.

Η νέα τάση είναι τα φορτηγά που καίνε φυσικό αέριο, ένα καύσιμο σημαντικά φθηνότερο απ' το πετρέλαιο. Η μείωση του κόστους των μεταφορικών θα έχει σημαντική επίδραση στο σύνολο της οικονομίας. Σύμφωνα με τη Citigroup, μέχρι το 2020 το 30% των φορτηγών της Βόρειας Αμερικής θα καίνε φυσικό αέριο. Σύμφωνα με όσους επενδύουν σ' αυτή την προοπτική, το 2020 θα μπορούσε το 70% των φορτηγών να καίει φυσικό αέριο.

Ήδη οι μεγάλοι κατασκευαστές φορτηγών των ΗΠΑ προσφέρουν μοντέλα που καίνε φυσικό αέριο και οι πωλήσεις πάνε πολύ καλά. Η Freightliner, θυγατρική της Daimler Benz, έχει πουλήσει πάνω από 2500 φορτηγά και παρουσιάζει διαρκώς νέα μοντέλα. Η Volvo USA έχει πουλήσει πάνω από 500, έχει πλήρη γκάμα μοντέλων και επενδύει σε αύξηση της παραγωγής. Τα τμήματα φυσικού αερίου των κατασκευαστών παρουσιάζουν συνεχή ανάπτυξη. Το 40% των απορριμματοφόρων που πουλήθηκαν το 2012 ήταν με φυσικό αέριο. Η μεγάλη μεταφορική/ταχυδρομική εταιρεία UPS θέλει να έχει τουλάχιστον 400 φορτηγά φυσικού αερίου μέχρι το τέλος του 2014. Η Procter & Gample θελει το 20% των προϊόντων της να μεταφέρονται με φορτηγά που καίνε φυσικό αέριο μέχρι τον Ιούλιο 2015. 

Τα φορτηγά οδικών μεταφορών στις ΗΠΑ είναι βέβαια κάποια εκατομμύρια, οπότε τα πιο πάνω νούμερα δεν είναι και πολύ ...
συμβατά με τις προβλέψεις της Citigroup ή των επενδυτών για το 2020, ας κρατήσουμε μια κριτική επιφύλαξη για την ακρίβεια του δημοσιεύματος, (που προέρχεται από επενδυτική εταιρεία). 

Οι αναρτήσεις μας βρίσκονται και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε «Μου αρέσει» (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση!

Η καύση φυσικού αερίου αντί για πετρέλαιο έχει σαν αποτέλεσμα και τη μείωση των εκπομπών CO & CO2, οπότε πλασσάρεται ως πιο φιλικό προς το κλίμα καύσιμο. Ήδη αναπτύσσονται δίκτυα πρατηρίων φυσικού αερίου στους κύριους αυτοκινητοδρόμους ΗΠΑ & Καναδά: έχουν ήδη γίνει 596 και προγραμματίζονται πάνω από 700 νέα.

Σε κάθε περίπτωση, το φυσικό αέριο ήρθε στις μεταφορές για να μείνει: ήδη έχουν αναπτυχθεί μηχανές πλοίων με φυσικό αέριο και πλέον παρουσιάζονται μοντέλα επιβατικών αυτοκινήτων. Μπορεί η απόδοση να μην είναι εξίσου καλή, αλλά το κίνητρο του μειωμένου κόστους είναι πολύ σημαντικό, ιδίως όταν αφορά μεγάλους στόλους αυτοκινήτων. Το μόνο που μένει να δούμε είναι αν ο απλός καταναλωτής έχει να ωφεληθεί κάτι ή αν τα τεράστια κέρδη θα τα μοιραστούν για μια ακόμα φορά οι μεγάλες εταιρείες με τους αιώνιους φορομπήχτες.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου