Ενσιλωτής

Ενσιλωτής

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016

Διώροφο πλήρως ηλεκτρικό λεωφορείο στο Λονδίνο. Και, στην Ελλάδα κύριε;

Στο Λονδίνο κυκλοφορούν εδώ και δεκαετίες τα διάσημα διώροφα κόκκινα λεωφορεία, τα οποία ωστόσο με τις μηχανές εσωτερικής καύσης συνεισφέρουν στο πρόβλημα εκπομπών μικροσωματιδίων που έχουν όλες οι μεγάλες πόλεις, πολύ περισσότερο το πολυάνθρωπο Λονδίνο. Όσοι περιμένουν στους μποτιλιαρισμένους δρόμους των μεγάλων πόλεων, σταματημένοι πίσω από εξάτμιση πετρελαιοκίνητου λεωφορείου, γνωρίζουν πολύ καλά τη διαφορά που μπορεί να κάνει στην ποιότητα της ατμόσφαιρας ένα πιο "καθαρό" λεωφορείο.

Προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας φυσικά δεν πρόκειται να καταργήσουν τα λεωφορεία, όπως ενδεχομένως θα πρότειναν κάποιες γνωστές και μη εξαιρετέες ΜΚΟ-εχθροί των ορυκτών καυσίμων, απλά ξεκίνησαν από το 2008 τη σταδιακή εισαγωγή υβριδικών diesel-electric λεωφορείων, που νωρίτερα είχαν δοκιμαστεί μ' επιτυχία στη Νέα Υόρκη, το Τορόντο κι άλλες πόλεις της Β. Αμερικής. Το 2009 το πρόγραμμα επεκτάθηκε με ...
υβριδικά λεωφορεία, που ανέπτυξε η Volvo στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας και ήδη το Λονδίνο έχει σε λειτουργία πάνω από 1300 υβριδικά λεωφορεία, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές μικροσωματιδίων στο κέντρο της πόλης.

Ήδη ωστόσο στο Λονδίνο ξεκινά ένα πιλοτικό πρόγραμμα πλήρους ηλεκτροκίνησης σε λεωφορεία, καθώς στα μέσα Μαρτίου παραδόθηκε το πρώτο από πέντε 100% ηλεκτροκίνητα διώροφα λεωφορεία, κατασκευής της Κινεζικής BYD (Build Your Dreams). Η BYD είναι σχετικά νέα εταιρεία, έχει μεταξύ των επενδυτών της τον Warren Buffet της Berkshire Hathaway, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επαναφορτιζόμενων μπαταριών και κατασκευάζει και αυτοκίνητα.

Το λεωφορείο της φωτογραφίας έχει μήκος 10,2μ, μπορεί να μεταφέρει 54 καθήμενους και 27 όρθιους επιβάτες (συνολικά 81), είναι κλιματιζόμενο και ηλεκτροδοτείται από μπαταρίες δυναμικότητας 345kWh τεχνολογίας λιθίου-φωσφορικού σιδήρου, που δίνουν θεωρητική αυτονομία 300 χλμ. Η επαναφόρτιση των μπαταριών μπορεί να γίνει σε διάστημα περίπου 4 ωρών στη διάρκεια της νύχτας, όχι φυσικά με ηλεκτρισμό από Φ/Β, αλλά ούτε και στα αιολικά μπορεί να βασιστεί κανείς, καθώς κανείς δεν γνωρίζει αν θα φυσάει, πόσο θα φυσάει, με τι ρυθμό θ’ αυξάνεται ή θα μειώνεται ο άνεμος. Αντίθετα, θα μπορεί να βασίζεται σε εργοστάσια βάσης, που τη νύχτα, που μειώνονται τα φορτία, θα μπορούν να φορτίζουν τα λεωφορεία. Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία θα καλύψουν τη γραμμή 98, που, για όσους ξέρουν από Λονδίνο είναι πολύ κεντρική, ξεκινά απ' το σταθμό λεωφορείων Willesden και μέσω Kilburn, Marble Arch, Oxford street και Βρετανικού Μουσείου καταλήγει στο Russel Square.

100% ηλεκτροκίνητο λεωφορείο σημαίνει μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων στο κέντρο του Λονδίνου, ενώ επιπλέον μειώνεται αισθητά και η στάθμη του θορύβου απ' την απουσία πετρελαιοκινητήρα. Ένα μεγάλο βήμα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στο κέντρο του Λονδίνου.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε "Μου αρέσει" (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση! Και ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις εμφανίζει καθόλου στη ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε.

Η ηλεκτροκίνηση των ΙΧ αυτοκινήτων για την ώρα και στη Βρετανία αποδεικνύεται δύσκολο εγχείρημα, καθώς τον περασμένο Σεπτέμβριο είχαμε δει την Οδύσσεια μιας εκδρομής με ηλεκτροκίνητο ΙΧ στη βρετανική εξοχή. Αλλά η ηλεκτροκίνηση σε επιλεγμένους τομείς των μεταφορών μπορεί να προχωρήσει, όπως πρώτ' απ' όλα προχώρησε η ηλεκτροκίνηση των τρένων, ακόμα και στην τεχνολογικά υστερούσα χώρα μας. Οι τεχνολογικές εξελίξεις επιτρέπουν ν' ασχοληθούμε με ηλεκτροκίνηση βασισμένη στον ήλιο, όπως εδώ και μήνες έχουμε δει απ' αυτό το ιστολόγιο. Και να προχωρήσουμε σε μείωση των εισαγωγών πετρελαίου, βελτιώνοντας το εμπορικό μας ισοζύγιο.

Την ώρα ωστόσο που στο Λονδίνο προχωρούν στην ηλεκτροκίνηση των λεωφορείων, στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση έχει αφεθεί πλήρως στην τύχη της, οι κυβερνήσεις διακομματικά ασχολούνται με το φιάσκο των αιολικών & Φ/Β στην ηλεκτροδότηση, που προκαλούν και μπλακ άουτ στη Ρόδο και τη Χάλκη, κι όχι με τις επαναστατικές αλλαγές που γίνονται γύρω μας στον τρόπο μετακίνησης. Η κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει και δυστυχώς εμείς διαχρονικά ατυχήσαμε. Μπορεί το 1947 ο αείμνηστος Δημ. Μπάτσης να έγραφε για τη βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα, αλλά φθάσαμε στη 2η δεκαετία του 21ου αιώνα για να επιδιώκουν Πασοκ-ΝΔ να στρέψουν τους πολίτες στα χωράφια και στον τουρισμό και να μη μιλά κανείς για βιομηχανία. Και δεν βλέπουμε και στο Σύριζα να συζητούν για βιομηχανία, καθώς είναι χαμένοι στη διαπραγμάτευση με τους δανειστές. Αλλά, στη σημερινή εποχή, χωρίς βιομηχανία δεν πάμε πουθενά ως χώρα, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τα παιδιά μας να ξενιτεύονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου