Ενσιλωτής

Ενσιλωτής

Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2015

Πόσα λεφτά κόστισε στο Ελληνικό Δημόσιο η δόλια πλαστογραφία της Volskwagen;

Η ιστορία είναι λίγο-πολύ γνωστή: στις 18/9 το Environmental Protection Agency (ΕΡΑ), η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, απέστειλε προς τη μεγάλη Γερμανική VW επίσημη ειδοποίηση (Notice of Violation) παραβίασης της νομοθεσίας Clean Air Act, μιας πολύ βασικής νομοθεσίας των ΗΠΑ. Όπως διαπίστωσαν οι ελεγκτές του ΕΡΑ Καλιφόρνιας, τα οχήματα Volkswagen και Audi, μοντέλα 2009-2015, με τετρακύλινδρους κινητήρες πετρελαίου, ήταν εξοπλισμένα με ειδικό λογισμικό, το οποίο ήταν εγκατεστημένο στον υπολογιστή ελέγχου του κινητήρα και επηρέαζε τις εκπομπές οξειδίων αζώτου (NOx), εμφανίζοντας πλασματικά χαμηλές τις εκπομπές, ενώ στην πραγματικότητα ήταν 10-40 φορές υψηλότερες κι εκτός των ορίων της νομοθεσίας.

Τα μοντέλα που έχουν αυτό το "λογισμικό εξαπάτησης" ("defeat device" το αποκαλεί το ΕΡΑ), είναι τα Jetta (με έτος κατασκευής 2009 – 2015), Jetta Sportwagen ( 2009-2014), Beetle (2012 – 2015), Beetle Convertible (2012-2015), Audi A3 (2010 – 2015), Golf (2010 – 2015), Golf Sportwagen (2015) και Passat (2012-2015).

Αυτά τα μοντέλα αφορούν περίπου 500 χιλ. αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ. Όσο όμως ξεδιπλώνονταν οι πτυχές του σκανδάλου, η VW ανακοίνωσε πως το λογισμικό εξαπάτησης έχει τοποθετηθεί ούτε λίγο ούτε πολύ σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα του Ομίλου, που έχουν κινητήρα τύπου ΕΑ189 κι έχουν πουληθεί σχεδόν παντού στον κόσμο!

Η μεγάλη αγορά των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι η Ευρώπη, όπου το 53% των αυτοκινήτων είναι πετρελαιοκίνητα. Ο Όμιλος Volkswagen περιλαμβάνει επίσης τις μάρκες Audi, Skoda και Seat, σε μοντέλα των οποίων επίσης έχει τοποθετηθεί ο κινητήρας ΕΑ189 (προδιαγραφών Euro 5), ο οποίος κατασκευάζεται και από τη Skoda. Ήδη η Ελβετία ανακοίνωσε στις 25/9 πως παγώνει τις πωλήσεις μοντέλων όλου του Ομίλου Volkswagen, που είναι εξοπλισμένα με πετρελαιοκινητήρα 1,2, 1,6 και 2,0 λίτρων.

Στην Ελλάδα δεν είδαμε κάποια ανακοίνωση του Ομίλου VW για το θέμα, αλλά αυτό δεν σημαίνει καθόλου πως δεν υπάρχει ζήτημα, αντίθετα, τα ...
προσφερόμενα μοντέλα με κινητήρα TDI είναι πολλά:
  • Όπως φαίνεται στον ιστότοπο της Volkswagen Ελλάδας, με πετρελαιοκινητήρα 1,2TDI εξοπλίζεται το Polo, με 1,6TDI εξοπλίζονται τα Golf, Beetle, Passat & Touran και με 2,0TDI εξοπλίζεται το Tiguan. Εκείνο που είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό εν προκειμένω είναι πως ο κινητήρας 1,6TDI εμφανίζεται να εκπέμπει 99 gCO2/Km και να καταναλώνει 3,8l/100Κm είτε είναι τοποθετημένος στο VW Golf είτε στο Audi A3, ενώ ακριβώς τα ίδια νούμερα δίνονται για τον 1,2TDI του VW Polo! Η χωρητικότητα του κινητήρα δεν σημαίνει τίποτα τελικά;
  • Όπως μας ενημερώνει ο ιστότοπος της Skoda Ελλάδας, με πετρελαιοκινητήρα 1,6TDI Euro 5 εξοπλίζονται τα Rapid, Roomster, Yeti και Superb, ενώ με 2,0TDI Euro 5 το Yeti και το Superb. Τα Fabia και Octavia εξοπλίζονται πλέον με το νέο-φετινό πετρελαιοκινητήρα προδιαγραφών Euro 6, αλλά προφανώς μέχρι πέρυσι εξοπλίζονταν κι αυτά με πετρελαιοκινητήρα προδιαγραφών Euro 5.
 
  • Στον ιστότοπο της Audi Ελλάδας φαίνεται πως το Α1 εξοπλίζεται με πετρελαιοκινητήρες 1,6TDI, το Α3 εξοπλίζεται με πετρελαιοκινητήρες 1,6TDI και 2,0TDI, ενώ τα Α4, Α5, Α6, Q3, Q5 και TT εξοπλίζονται με κινητήρες 2,0TDI.
  • Τέλος, όπως φαίνεται στον ιστότοπο της Seat Ελλάδας, το Ibiza εξοπλίζεται με κινητήρες 1,4TDI, το Toledo και το Leon εξοπλίζονται με κινητήρες 1,4TDI και 1,6TDI, ενώ το Alhambra με κινητήρες 2,0TDI.

Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε «Μου αρέσει» (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση! Και ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις εμφανίζει καθόλου στη ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε. 

Τα πιο πάνω αφορούν μόνο επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά στο διεθνή τύπο έχει αναφερθεί πως το πρόβλημα επεκτείνεται και σε ελαφρά φορτηγά. Βλέπουμε λοιπόν αμέσως πως ο όμιλος VW είχε και έχει στην Ελλάδα τους "clean-τρομάρα τους diesel" κινητήρες TDI τοποθετημένους σε πάρα πολλά μοντέλα και απαιτείται ενδελεχής έλεγχος για να εξακριβωθεί σε πόσα και ποια αυτοκίνητα υπάρχει εγκατεστημένο το παράνομο λογισμικό. Μόνο οι ίδιες οι εταιρείες του ομίλου μπορούν να επιβεβαιώσουν τι έχουν πουλήσει πραγματικά, αλλά φυσικά ο έλεγχος δεν μπορεί ν' αφεθεί μόνο στα χέρια του ελεγχόμενου, θα πρέπει να γίνει και από κρατική Αρχή. Τα αυτοκίνητα αυτά έχουν εισαχθεί ως προδιαγραφών Euro 5, έχουν περάσει από τελωνεία, έχουν ταξινομηθεί στο Υπουργείο Μεταφορών, κάποια του 2009 έως 2011 πρέπει να έχουν περάσει και ΚΤΕΟ, καθώς συμπλήρωσαν 4ετία, ο κρατικός μηχανισμός φυσιολογικά πρέπει να μπορεί να τα εντοπίσει, καθώς ο τύπος κινητήρα είναι ακριβώς αποτυπωμένος στην άδεια κυκλοφορίας κάθε αυτοκινήτου.

Αυτά λοιπόν τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερο από 100gCO2/Km στην Ελλάδα απαλλάσσονται απ' τα τέλη κυκλοφορίας, κι όπως βλέπουμε πιο πάνω τα μοντέλα δεν είναι και λίγα. Η απαλλαγή έχει δοθεί με βάση τη σχετική βεβαίωση των εταιρειών του Ομίλου VW προς τους τοπικούς αντιπροσώπους, που δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστεύουμε πως γνώριζαν τι συνέβαινε. Η βεβαίωση όμως ότι καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 5 αποδεικνύεται απ' τους ελέγχους στις ΗΠΑ, και την εν συνεχεία παραδοχή της VW, πως είναι δολίως πλαστογραφημένη. Πρόκειται για ενσυνείδητη απάτη, με δόλο, για να πουλήσουν οι Γερμανοί ένα εν γνώσει τους σκάρτο εμπόρευμα, αυτοκίνητα με κινητήρες προηγούμενων και μη ισχυουσών πλέον προδιαγραφών. Μόλις αποκαλύφθηκε η απάτη, μειώθηκε σε μια στιγμή η αξία μεταπώλησης όλων των αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρα ΕΑ189 TDI. Κανένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν μπορεί να μεταπωληθεί πριν βρεθεί λύση για την επιδιόρθωση και πριν επισκευαστεί απ' τη VW. Κατά τα λοιπά ο διευθύνων σύμβουλος παραιτήθηκε τσεπώνοντας ένα καθόλου ευκαταφρόνητο παραδάκι, η VW τσέπωσε τον τεράστιο τζίρο επί μια εξαετία, η Γερμανία ωφελήθηκε το συνάλλαγμα και τις θέσεις εργασίας, οι ανταγωνιστικές εταιρείες και χώρες ζημιώθηκαν, χάνοντας πωλήσεις και θέσεις εργασίας, και η ζωή συνεχίζεται.

Μήπως όμως αυτή τη φορά μπορεί κάτι να είναι διαφορετικό; Ο Όμιλος VW έχει ζημιώσει συνειδητά το Ελληνικό Δημόσιο με διαφυγόντα τέλη κυκλοφορίας από αυτοκίνητα που δεν θα έπρεπε ποτέ να έχουν εκτελωνιστεί και ταξινομηθεί ως προδιαγραφών Euro 5 και είναι προφανές πως το Δημόσιο θα πρέπει να διερευνήσει άμεσα το ζήτημα, ν' απαιτήσει τα διαφυγόντα τέλη, καθώς και αποζημίωση για ηθική βλάβη, τόσο λόγω της εισαγωγής αυτοκινήτων εκτός προδιαγραφών όσο και λόγω της αυξημένης ρύπανσης που προκαλούν οι προβληματικοί κινητήρες στην ατμόσφαιρα των Ελληνικών πόλεων. Υπάρχει ακόμα θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού της VW προς τις υπόλοιπες εταιρείες και των Γερμανών προς τις υπόλοιπες χώρες. Όταν κάποιος κάνει "πλαστογραφία μετά χρήσεως" τον καθίζουν στο σκαμνί: με τους Γερμανούς, που φέρονται να έχουν κάνει δεκάδες χιλιάδες "πλαστογραφίες μετά χρήσεως" στην Ελλάδα, όσα και τα προβληματικά αυτοκίνητα που έχουν πουλήσει, θα γίνει το ίδιο; Τι έχει να μας πει η κυβέρνηση γι' αυτό;

Είδαμε τον Ιούλιο τον Πάνο Καμμένο να λέει για τη διαπλοκή πως "θα τους ταράξουμε στη νομιμότητα". Ε, το ίδιο περιμένουμε να κάνει η κυβέρνηση και για το σκάνδαλο της VW! Όχι κι άλλον ένα επονείδιστο συμβιβασμό, σαν αυτόν που έκαναν ο Σαμαράς κι ο Στουρνάρας με τη Ζήμενς!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου